|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
maler
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Ja, de har sittet alene i bilen. Kontroll på temperatur selvfølgelig, og etter at de er store nok til at jeg stoler på at de blir i bilen og kan komme seg ut hvis det skulle være nødvendig. Og ikke hvis det er en storhandling på obs, det blir nok litt lenge selv for storebror. Som regel får de valget, av og til får de beskjed om å bli i bilen fordi jeg bare skal inn i to strakser. Og ja de er komfortable med det, hvis det er protester er det kun fordi de kalkulerer sjansen for å få noe som større om de blir med inn. Eldstemann har fått ha nøkkelen i bilen for å høre på radio et par ganger, men det har jeg bare følt meg halvkomfortabel med. Selv om dørene da har vært låst og han har beskjed om å ikke slippe noen inn. Jeg husker nemlig en kidnappingssak/biltyveri hvor en bil ble stjålet med en unge baki.
|
|
|
#82 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Vi har aldri latt våre barn på 5 og 6 år være i bilen. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
maler
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Jeg tror du skal tenke hjemme alene mer enn i et rom alene. De bør være til å stole på og istand til å komme seg ut ved behov. Men ikke gå ut når det ikke er behov.
|
|
|
#84 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, men så er min sønn såpass liten at han ikke hadde kommet seg løs på egen hånd, samt fått litt hetta om han oppdaget at han var alene inni der.
|
|
|
#85 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, det er veldig sjelden.
|
|
|
#87 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg tror ikke jeg ville klart å låse barna inn i bilen altså. Om det hadde skjedd noe. Om jeg låser mine biler, så får de ikke låst opp dørene bak, uten å måtte gå frem til førervinduet og trykke på knappen. I en krisesituasjon så ville de ikke klart å huske på det.
|
|
|
|
#88 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jo det gjør jeg men nå er den yngste min 8 år den mellomste 15 også har jeg ei voksen datter på snart 19 år. Jeg går fra dem med god samvittighet!! men bilnøkkelene tar jeg alltid med meg.
|
|
|
#90 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg tar stort sett med meg bølla overalt, men det har vært situasjoner hvor je har latt henne bil sittende i bilen mens jeg har løpt inn på butikken. 2 ganger tror jeg det har skjedd, og kan godt hende igjen. Det har vært i tilfeller hvor hun akkurat har sovnet og jeg vet hun kommer til å våkne om jeg tar henne med. Får hun ikke duppene sine så blir hun ganske så trassig. Jeg har flere ganger tatt henne med i stolen sin, men våkner da gjerne med en gang. Nå som vi snart skal over på barnestol så vil jeg jo ikke ha mulighet til å bære henne med meg sovende heller. Jeg liker ikke å å fra henne, selv for bare et par min, men det kommer nok til å skje en eller annen gang. Jeg kommer i de tilfellene bare til å løpe ærend som tar bare få minutter. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det hender av og til men bare for en bitteliten stund.
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilen min kan åpnes fra innsiden selv om den er låst. Vi har testet dette og eldstemann vet at han kan åpne bilen selv. Han har ikke på barnesikring på sin side. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Poden sitter ofte i bilen når jeg skal inn å betale et eller annet på bensinstasjonen. Hvis han hadde ønsket å sitte alene i bilen når jeg skulle småhandle noe så hadde han fått det også, men han vil ikke. Han spør noen ganger om lov, men når jeg sier ja så vil han ikke likevel.
|
|
|
#94 |
|
L.F.C. supporter
|
Da er det selvsagt annerledes.
|
|
![]() |