|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?
Ikke skjønner? Det er langt mer enn ikke skjønner. Hele livet mitt er jo tross alt påvirket av at samfunnet mener at jeg er for feit. Jeg kan ikke se hvordan det skal være mer greit å dømmes av tusen enn å dømme seg selv. Om man dømmer seg selv så kan man fikse problemet, om man dømmes av alle andre, så kan man ikke det på samme måten.
|
|
|
#102 |
|
Shake it out!
|
Jeg er veldig enig i at man burde gripe inn lenge før overvekten ble så stor at det er umulig å gå ned på vanlig måte. Men hvordan i alle verdens dager skal man få til det? Når man leser i tråder her om folk som sier de hadde blitt sinte om legen hadde foreslått at de skulle gå ned i vekt, hva da? Hvordan griper man an problematikken? Hvordan når man fram til dem som trenger hjelp til å stoppe en vektoppgang, uten å tråkke ganske kraftig på både intimsoner, selvfølelse og det som værre er?
|
|
|
#103 |
|
Shake it out!
|
Jeg er litt nysgjerrig kjenner jeg, på hvilken måte har samfunnet rundt deg et problem med din overvekt? Jeg kjenner mange overvektige, men jeg har liksom aldri følt at de har påført samfunnet problemer så lenge de ikke blir syke av overvekten - vekten er jo ikke et problem i seg selv, men det faktum at stadig flere får overvektsrelaterte sykdommer er et problem.
|
|
|
#104 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan blir psyken etter å bli operert? |
|
|
|
|
|
#105 |
|
© All rights reserved
|
Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?Jeg synes det er tull å bare fokusere på kjipe hendelse i forbindelse med overvekt. Veldig mange spiser seg overvektig fordi de liker snop, feit og usunn mat, fordi de ikke er i nok fysisk aktivitet og fordi de fleste fucker opp forbrenningen sin med jojo-slanking. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#107 |
|
© All rights reserved
|
Hvorfor må man pynte på og/eller pakke inn sannheten? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#109 |
|
© All rights reserved
|
Ja, det er godt mulig. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?Jeg kan bare snakke for meg selv jeg, Agent 007. Hva som rører seg i hodet til andre vet jeg fint lite om. |
|
|
|
#111 |
|
© All rights reserved
|
Alle kan vel bare snakke for seg selv, men om alle overvektige har en trasig livshistorie, så er det virkelig noe galt med verden. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Shake it out!
|
Helt enig, og det har jeg også skrevet i denne tråden. Det ene utelukker ikke det andre. Og det er i grunnen to helt forskjellige problem.
|
|
|
#113 |
|
© All rights reserved
|
Helt klart. Akkurat som det er en forskjell på de som opererer inn silikon fordi de har en liten A-cup og sliter både med psyke, selvbilde og selvtillit enn en som vil bli glamourmodell. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Shake it out!
|
Enig med meg?
|
|
|
#115 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neppe alle, men å vokse opp med en mamma med spiseforstyrrelser tror jeg har litt å si for forholdet til mat. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
© All rights reserved
|
Helt klart. Min mor har slanket seg så lenge jeg kan huske, det har vært eggekurer, grapefruktkurer, supperkurer og hva_har_du. Hun kommenterer alltid vekten min ("Har du lagt på deg?" "Er du hoven i ansiktet - du ser så rund ut?" "Har du tatt av? Nå var du fin!") og dette har helt klart påvirket meg og mitt forhold til mat også. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Faktisk så gir jeg spiseforstyrrelsen til mamma hele skylden for mitt problematiske forhold til mat. Det i tillegg til masse andre greier og problemer i forholdet vårt. Men heldigvis har jeg kommet langt de siste årene. Jeg kommer nok aldri til å bli tynn, men jeg får da kjøpt klær i vanlige butikker og da er jeg fornøyd. Dessuten har jeg verdens beste mann som liker meg som jeg er, og har har sett meg fra jeg var 17 år og tynn som bare det og som ganske så overvektig for noen år siden. Etter å ha gått ned 25 kg og holdt en stabil vekt i 1.5 år så tror jeg at jeg har kommet meg over det værste. Håper jeg. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Absolut ateist
|
Ved å ikke være tilrettelagt også for feite. Overse oss, så forsvinner vi. Ved at feite stiller bakerst i køen ved jobber og sånt, siden det er beviselig at tankegangen er slik at feite er late. Greit, jeg ER lat. Men det er i forhold til meg selv, ikke til andre. Ved at folk syns det er greit å åpenlyst diskriminere med ved handling og ord, ene og alene fordi jeg er feit. Ved at klesstørrelser blir mindre og mindre, mens x-ene på formerer seg. Ved å automatisk innbille seg at vi ikke har det bra. Og for ikke å snakke om å generalisere andre veien. Alle feite er så blide. Alle feite har så godt humør fordi de må veie opp for det kjipe livet sitt. Alle feite er dessuten tilgjengelig for alle asylsøkere og andre som trenger opphold i landet, for alle vet jo at vi er desperate etter å få oss noe. Hva som helst. For det finnes jo ikke normale folk som vil ha oss. I could go on and on and on.
|
|
|
#119 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?Jeg har ikke lest artikkelen og skal ikke uttale meg om det.
|
|
|
#120 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?Det var da jammen noen lange innlegg, Milfrid. Er poolboyen på ferie ?
|
![]() |
|
|