Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 09:08   #61
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe

Jeg tror jeg ville ventet med å handle inn for mye tøy til du ser hva du får. Det kommer gjerne mye klær i de minste størrelsene, og folk som har barn fra før har ofte vett til å kjøpe praktiske plagg.

Hva gjelder pumping og flasker så trodde jeg at det var sånn at bare man holdt flaskingen ved like så fortsatte babyen å ta flaske. Det stemte nemlig med Snupp. Det stemte derimot ikke med Mini. Hun tok såvidt flaske i begynnelsen, dvs. hun drakk så mye at hun stagget den verste sulten, men hun drakk seg aldri mett. I det hun begynte med fast føde så nektet hun fullstendig å ta flaske, uansett innhold. Og hun begynte derfor å drikke av glass/kopp vedlig tidlig. Jeg bør vel kanskje legge til at dette er en smokkefrøken av en annen verden. Noen barn vil rett og slett ikke ha flaske hvis de ikke absolutt må.

Men det er ingen grunn til å ikke pumpe, altså. Det er mange fine måter å få i barn mm på uten å bruke flaske. Mannen min er veldig god på det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:36   #62
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har handlet inn det meste til snuppa mi da hun fikk det i gave og hun har arvet en del av oss. Vi skrev en liste inkludert det hun trengte å handle selv, legger den ut til deg selv om du har blitt tipset om masse av dette. Og vi har nok tatt i litt vi altså, blir så lett revet med vet du.

• Febermåler
  • Paracet
  • Q-tips
  • Zink salve
  • Stellesalve
  • Fuktighetskrem
  • Inotyol krem (mener det er det den heter, mot sår stump)
  • Engangs stelleunderlag
  • Våtservietter
  • 12 gulpekluter
  • 12 vaskekluter
  • 4 stellehåndler
  • 2 badehåndler
  • bleier
  • badebalje
  • ammepute
  • seng
  • stellebord
  • 2 sett sengetøy og dyne i 80x100
  • sengekant
  • saueskinn til senga
  • flasker (hun vil kombinere flaske og amming om hun får til)
  • pumpe
  • flaskesterilisator
  • 4 ammeinnlegg i ull
  • ammete fra apoteket
  • 2 smokker
  • nøstebarnteppe
  • ullteppe
  • bilstol
  • vogn
  • vognpose
  • skinn til vogna
  • vogndyne
  • 2 sett sengetøy til vogndyna
  • regntrekk
  • myggnetting
  • stelleveske
Vi satt opp en fornuftig liste til klær i str 56 som vi selvfølgelig ikke har greid og holde oss til.
  • 4 par tynne ullsokker
  • 6 ullbodyer
  • 6 longser i ull
  • 1 par hjemmestrikkede ullsokker
  • strikket jakke og bukse i ull (hentesett)
  • strikket heldress i ull
  • 2 ullpysjer
  • Ett par votter i ull
  • 2 hele kosedresser i velour
Man får alltid masse i gave, og som en venninne av meg sa da vi ventet små og jeg stresset meg gal "husk at butikkene er åpne etter at barnet er i hus og nå da" ;O)
Det er liksom ikke noen krise om det er noe man har glemt eller om man finner ut at man har for lite av noe.

Gammel 13-11-09, 09:41   #63
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Her i huset så synes vi 100x140 dyna ble stor i sprinkelsenga, så det har de ikke brukt før de har fått større seng, men det har 3 av ungene fikk større seng ganske tidlig da. (mellom 12 til 18 mnd)

Jeg derimot brukte 100x140-dyner fra ungene var nyfødt og helt til de byttet til stor seng da de var 2 år 4 mnd. Brettet dem i fotenden i starten (ingen av mine ålte seg nedover i senga som Mim nevner lenger opp). Jeg synes det er best å ha mye dyne tilgjengelig for å dekke ungene; vi har det kaldt på soverommene. Det er sikkert en smakssak.

Gammel 23-11-09, 22:33   #64
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips og lister
Ting begynner virkelig å komme på plass nå altså.

I kveld har vi bestillt vogn også. Og kjøpt myggnett, regntrekk og kattenett (jada, kattenett ja ). Og stelleveske. Husker ikke merket jeg, men den var veldig praktisk og grei. I sort farge. Og så kikket vi på den rosa voksi urban. Mamma og pappa skal kjøpe den til oss. Og mannen falt for bæreselen til babybjørn. Så da blir det nok den, selv om jeg egentlig kunne tenkt meg slynge eller noe. Vi får se om jeg kjøper det etterhvert kanskje.

Vogn:

Og sportsdel i tillegg.

Gammel 23-11-09, 22:36   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Takk for tips og lister
Ting begynner virkelig å komme på plass nå altså.

I kveld har vi bestillt vogn også. Og kjøpt myggnett, regntrekk og kattenett (jada, kattenett ja ). Og stelleveske. Husker ikke merket jeg, men den var veldig praktisk og grei. I sort farge. Og så kikket vi på den rosa voksi urban. Mamma og pappa skal kjøpe den til oss. Og mannen falt for bæreselen til babybjørn. Så da blir det nok den, selv om jeg egentlig kunne tenkt meg slynge eller noe. Vi får se om jeg kjøper det etterhvert kanskje.

Vogn:

Og sportsdel i tillegg.

Det blir bra!
Jeg tror nok Baby Bjørn er en lettere bæredings å bruke for noen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:36   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Du har ikke hatt storgulpere, skjønner jeg.

:hilsen en som skiftet på seg selv om baby opp mot ti ganger daglig:

Men det har jeg hatt (en). Det krever enorme mengder skift ... Men det kan du alltids skaffe om det viser seg at det blir bruk for det, jeg ville ikke handlet inn med tanke på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:40   #67
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det blir bra!
Jeg tror nok Baby Bjørn er en lettere bæredings å bruke for noen.

Ja, feks mannen. Han var ikke begeistret for de sjalene han har lest om altså. Er visst mer macho med en babybjørn.
Men han må jo få bestemme litt han og stakkar.

Gammel 23-11-09, 22:40   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går fint an å vente med å kjøpe bæredings til du ser om du har behov også.
Enkelte mener jo at BB er for dårlig for barnas hofter. At det "henger" for mye om du skjønner. Det er en tråd om det her inne tror jeg.
Men det finnes andre alternativer også mener jeg, enn feks elastiske sjal.

Gammel 23-11-09, 22:43   #69
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Lommeslynge tror jeg er ganske enkelt penkelt:

http://tettinntil.creocommunico.com/...slyngemage.php

Gammel 23-11-09, 22:52   #70
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en sort og rød babybjørn, med fleece liggende, som ikke brukes mer.

Gammel 23-11-09, 22:52   #71
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har babydyne og juniordyne å gi bort. Vogndynen tror jeg ikke vi har lenger. Ga den sikkert bort da vi fikk en nevø.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:53   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg trodde jo jeg hadde babydyne, men hadde visst gitt den bort.

Gammel 23-11-09, 22:56   #73
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg har en sort og rød babybjørn, med fleece liggende, som ikke brukes mer.

Takk, men han vil visst ha den i sort som er i et slags nettingstoff.
Han er nøye på det sjø

Gammel 23-11-09, 22:57   #74
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ja, og babydyner har vi også kjøpt allerede. Men takk for tilbud

Gammel 23-11-09, 23:01   #75
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja, feks mannen. Han var ikke begeistret for de sjalene han har lest om altså. Er visst mer macho med en babybjørn.
Men han må jo få bestemme litt han og stakkar.

Det kan han jo få, stakkar. Men en Mei Tai er mye morsommere enn en babybjørn, og er macho så det holder. Dessuten er det mye enklere å bruke når man er flere som skal bruke, siden man jo stiller den inn i det man tar den på seg, ikke noe mikking av seler og stropper. Vi har en som var oliven/militærgrønn, med mønstret panel på den ene siden. Så brukte Langøre den med den ensfargede siden ut. En MT har dessuten mye lengre bruksområde, og er enklere å pakke med seg enn en Babybjørn. Og kan brukes på mange flere måter, noe som burde appelere til "macho"-teknisk intriserte folk.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 23:08   #76
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Har han sett på ergonomiske bæreseler?

Babybjørn er ikke noe behagelig å bære i. Faktisk djevelens verk. Selv om den ikke er så verst å se på.

Manduca, beco, Babyhawk snap-on el.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 23:09   #77
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Aj, du har fått bra mye på stell, synes jeg! Blir litt småpanisk, for her er jenta venta om en måned, og vi har, vel, egentlig ingenting klart ...

Gammel 23-11-09, 23:13   #78
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Jeg tror ikke det er vits i å diskutere sæla noe mer. Jeg har sagt ja. Men denne typen var mye bedre å bære for ryggen da. Det er slik støtte i korsryggen. Det var det visst ikke før.
SÅ får vi investere i en mei tai elle rnoe litt senere om vi finner ut at vi behøver det.

Og Pingis, jeg er litt panisk jeg og. For her kommer det ikke i orden med bil før rett før termin regner jeg med. Men det er visst ikke noe krise sier mannen, for vi kan jo bare låne av pappa.
Vi har en gammel bil som MÅ byttes ut, og en pajero varebil som det ikke er plass til baby i. Litt upraktisk...

Gammel 23-11-09, 23:15   #79
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker vi brukte strømpebukse på Sarah om natten fordi hun var så liten og tynn og tisset rett gjennom bleien. Strømpebuksen holdt bleien litt tettere inntil. I tillegg så rotet ikke begge beina seg inni samme fot osv. Altså vi brukte masse strømpebukser.

Gammel 23-11-09, 23:18   #80
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Sånn ser den ut i ryggen nå.

Mener å huske at det ikke var slik støtte i korsryggen før?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.