Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-09, 13:04   #21
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jeg driver og vurderer om jeg skal klippe det noe a la Anne Rimmen, siden jeg er ganske lei halvlangt, oppklippet hår.

Gammel 28-11-09, 13:08   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har også slikt hår. :/

Gammel 28-11-09, 13:10   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke pannelugg, har prøvd det rett over (ansiktet blir gjemt bort) og skrålugg (irriterende foran øynene og får ikke tustene helt inn i hestehalen).
Mitt tynne, nordiske, rette hår kler og er sunnest med hele lengder, absolutt ikke klippet opp, da blir det bare slitt og tufsete.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 13:25   #24
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Her er noen av de korte sveisene jeg har hatt. Veksler litt mellom langt og kort jeg da.. Kjekt det er med extension når man blir lei.

Denne boben var jeg veldig fornøyd med, så den hadde jeg i over et år. Passet på å klippe det så jeg beholdt lengden der den skulle være. Blir fort for langt og da blir det jo en helt annen sveis. Jeg brukte rettetang for å få det pent og bøyde det såvindt inn i spissene nederst.

Klassisk og rocka på engang!

[/IMG]

Denne sveisen var råkul. Klippet meg rett før en fest (storesøster er også frisør). Det er den sveisen som jeg har malt på portrettet under. Kanskje lettere å se der. Asymetrisk men skikkelig rocka. Kunne legge denne også mer ned så den ble mer klassisk.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 17:46   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg driver og vurderer om jeg skal klippe det noe a la Anne Rimmen, siden jeg er ganske lei halvlangt, oppklippet hår.

Fint, men det hadde bare ramlet foran øynene mine.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:07   #26
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Hm. Da har jeg vært hos frisøren og fått meg en slags bob med pannelugg. Men jeg ser alldeles ikke ut som Katie Holmes.

Den luggen ryker nok i neste runde.

Gammel 01-12-09, 14:10   #27
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror du hadde kledd lugg kjempegodt, Karima!

...og der så jeg siste innlegget ditt.
Er du sikker på at luggen ryker?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:15   #28
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg har akkurat samme hårtypen. Bob funker som en kule, men jeg har ikke så kort pannelugg. Jeg kan dra noen lengder ned slik at de illuderer pannelugg for variasjonens skyld. Det må ikke klippes opp i noen grad, da ser det pistrete og slitt ut med en gang. Det rare er at når klippen er god, ligger håret i retninger jeg aldri før har fått til. Det hele avhenger av en god klipp, nå faller ikke luggen ned i ansiktet mitt før jeg har satt sprayboksen fra meg.

Ved større anledninger er luggen lang nok til å kunne flettes, eller jeg smeller i et glitrende hårbånd. Kombinert med bittelitt Dust It, nesten ikke synlige mengder, og en smule god spray, er jeg så fornøyd som jeg aldri, aldri før har vært. Jeg har prøvd latmannsvarianten med halvlangt hår så ufattelig mange ganger, ingenting er så kjedelig og flatt og får håret til å falle så tungt og må vedlikeholdes oftere enn det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:24   #29
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Bilder Karima.

Jeg har forøvrig langt hår som det tar kun kort tid å sette opp om morgene. :lat:

Gammel 01-12-09, 14:25   #30
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bilde, Karima!! Jeg er sikker på at du kler lugg.

Gammel 01-12-09, 14:28   #31
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg klippet meg kort for snart 12 år siden og har aldri angret på det. Jeg synes Pink har utrolig kult hår, og på veldig gode dager kan mitt ligne littegran på dette.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:34   #32
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Den må i hvert fall vokse litt, sånn at den kan slides pent til sida. Nå ligger den tungt og hviler på mine kraftige øyenbryn og det blir litt overkill...

Gammel 01-12-09, 14:35   #33
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Niks bilder av meg på åpent forum. Særlig ikke i denne såbare nettopp-fått-ny-frisyre-og-er-usikker-på-hvor-bra-det-egentlig-ble-fasen. Sorry.

Gammel 01-12-09, 14:48   #34
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Nå har jeg vært rundt og høstet komplimenter fra kolleger, som mener panneluggen ble bra.

Det synes imidlertid ikke min alltid like åpenhjertige sjef, som først utbrøt: "Dette har jeg ventet lenge på!" (da siktet hun til at jeg skulle klippe håret...), før hun la til: "Veldig fint bak, men panneluggen passet ikke helt". Hun er ikke sann.

Gammel 01-12-09, 15:28   #35
silje
Superduperaktiv

silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Kombinert med bittelitt Dust It, nesten ikke synlige mengder, og en smule god spray, er jeg så fornøyd som jeg aldri, aldri før har vært. .

Først; Grattis med ny frisyre Karima !

Men Rug- og evt andre med denne hår kvaiteten; Hvilken spray er god ?

Tror jeg snart har prøvd alle hårsprayer som finnes, men de "sklir" liksom ut av så raskt.

Sist redigert av silje : 01-12-09 kl 15:36.
silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 15:33   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Først; Grattis med ny frisyre Karima !

Men Rug- og evt andre med denne hår kvaiteten; Hvilken spray er god ?

Tror jeg snart har prøvd alle hårsprayer som finnes, men de "sklir" liksom ut av så raskt.

Jeg anbefaler gjerne Big Sexy Hair dense thickening spray, igjen og igjen (nei, jeg får ikke provisjon). Tas i vått hår, fønes lett når det er nesten tørt, og holder hele dagen. Og det beste av alt: ingen ekkel konsistens på håret, det kjennes omtrent som vanlig (med mindre man ikke har fordelt det skikkelig). Men det gir altså bare en subtil effekt, ikke noe va-va-voom-volum. Men litt mer enn tett inntil hodet, og det holder for meg, i alle fall. :ingen ambisjoner om Marge-Simpson-hår:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 16:10   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også nordisk hår, men reddes av naturlig fall.
personlig er jeg mye mer fornøyd med saltvannsspray enn dust-it.

Gammel 02-12-09, 15:16   #38
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker Sebastian Body Double, men den er vel i ferd med å gå ut siden den ikke produseres mer.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 11:03   #39
silje
Superduperaktiv

silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Takker !
...Jeg ser innser nok at jeg ikke har prøvd alle..

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 11:16   #40
Wicca
Måneheks

Wicca sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Det satt langt inne å klippe lugg for meg. Men man blir fort vant. Men den må jo klippes oftere enn resten av håret.

Mange frisører tar 70-80kr for bare lugg

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.