Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ditt forhold til shopping?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 20:10   #61
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Ditt forhold til shopping?

Jeg ELSKER å shoppe Og aller helst klær og sko til meg selv! For meg er det virkelig terapi, og jeg liiiiiker å gå i terapi har jeg oppdaget - jo oftere jo bedre!

Heldigvis har jeg stålkontroll på økonomien, hvis ikke hadde det gått skikkelig gærnt...

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:12   #62
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg elsker det! Det er terapi og lykke i hver pose som blir med hjem for meg! Særlig store impulskjøp gjør meg glad i lange tider
Handler stort sett klær til poden, meg selv og leiligheten.
Bruker selvsagt ikke penger jeg ikke har og dropper shoppinga om økonimien tilsier at jeg burde gjøre nettopp det. Jeg ser m.a.o. ikke på det som ett problem, mer som en hobby

Du får sagt det! Jeg signerer!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:18   #63
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nettshopping kan jeg like. Også er jeg glad i å gå i velassorterte matbutikker. Kjøpesentre og klesbutikker gir meg derimot grøsninger, og selv om jeg er glad i pene klær, handler jeg så og si aldri noe nytt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:37   #64
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Kjenner meg saann igjen! Naa har vi nettopp flyttet, kastet masse og satt bort masse, og likevel er det alt for mange TING OVERALT.

Og snart er det jul...

Ikke si det en gang. Vi flyttet jo i fjor jul, og tok bare med oss det vi trengte. Trodde vi. Men det baller på seg... Under treet ligger det fjørti gaver... Jeg har sagt til ungene at i år (som alle år) skal de gi fra seg noen leker til de som ikke har så mye. Stakkars lillebror holdt på å gå i dørken av den beskjeden .

Det hadde vært kjekkere å shoppe om jeg ikke måtte ta med meg hjem alt... Jeg er en reser på å kjøpe gaver som ikke skal inn i vårt hus .

Gammel 09-12-09, 21:20   #65
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Elsker det! klær, sko, interiør, mat. Samme det, bare jeg kan shoppe.
Den ultimate lykken er velfylt konto, barnefri og hele dagen foran meg.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:42   #66
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker shopping, men må shoppe alene. Å dra på shoppingtur med venninner er ikke noe for meg (jeg tar mer enn gjerne lunch og kaffe med venninner altså).
Shopping gir en kortvarig glede, men er herlig der og da. Jeg er en fornuftig shopper og handler aldri på kredittkort -jeg har rett og slett ikke glede av å kjøpe noe jeg egentlig ikke har penger til. Og mer enn jeg liker å shoppe til meg selv, liker jeg å kjøpe til ungene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:44   #67
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Noen ganger liker jeg å shoppe, men maks en time. Som oftest synes jeg bare det er stress og mas. Og så liker jeg ikke å bruke penger og det passer jo litt dårlig sammen med shopping.

Gammel 09-12-09, 21:47   #68
Tweeno
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Telemark
Tweeno har et hav av muligheter foran seg
Standard

Liker overhodet ikke å shoppe - med unntak av interiørbutikker. Hver gang jeg skal ta en handlerundt så angrer jeg meg for at jeg ikke var ute i god tid og tok alt over nett

Tweeno er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:15   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater det. Jeg liker godt å finne noe pent til meg selv eller ungene altså, men prosessen dit? Prøving og leting og forvirrende butikker og prøverom og kanskje man må i FLERE butikker og sammenligne og ta atandpunkt til ymse og...

Gammel 09-12-09, 23:25   #70
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne like det før, da jeg var student og ikke hadde så mye å bruke tida mi på. Nå er det et stress, synes jeg. Har jeg tid til å dra i byen alene, foretrekker jeg å bruke tida på kafe, og så får jeg rase innom en butikk eller to og røske med meg noe jeg/vi trenger.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:46   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker ikke shopping. Jeg kan bli fornøyd med å kjøpe en duppeditt, men generelt så liker jeg ikke å bruke tid på å shoppe, det er en ting som må gjøres, på samme måte som annet pliktarbeid.

Så de gangene jeg må kjøpe klær så tar jeg en shoppingspree hvor jeg har på klær som er lette å ta av og på, passer på at jeg ikke er for varm eller for kald og så handler jeg masse på en tre-fire timer. Sist jeg hadde en slik runde kom jeg hjem med 3 bukser, 7-8 gensre/topper/skjorter, et skjørt og 2 par sko. Så holder det til neste halvår. Siden jeg kjøper relativt lite klær og det er mye jeg ikke liker så gir jeg blanke i prisen om jeg finner noe. Og så er jeg i temmelig dårlig humør etterpå.

Jeg har vurdert flere ganger å ansette noen til å kjøpe klær for meg.

Hvorfor i alle dager gadd jeg å skrive mitt eget innlegg, egentlig? Dette er slik jeg har det. Og det aller, aller verste da, hvis man har satt av tid til effektiv, nødvendig handling, er om man ikke finner noe.

Det er det nesten rareste av alt. At folk kan like å bare gå i butikker for å titte. En hel dag! Og det betyr ikke all verdens om de finner noe eller ikke.

Gammel 10-12-09, 11:11   #72
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er det nesten rareste av alt. At folk kan like å bare gå i butikker for å titte. En hel dag! Og det betyr ikke all verdens om de finner noe eller ikke.

Ikke sant? Jeg ser jo at det finnes folk som koser seg på Oslo city, men jeg synes det er en helt urimelig reaksjon på påkjenningen.

Gammel 10-12-09, 11:13   #73
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker å shoppe, og bruker også kredittkort hvis det trengs.
Men vi har fast økonomi og setter av penger til ting, så det er ingen "fare" med oss. Jeg liker bare den fleksibiliteten. Blir også i godt humør av shopping. Men så travelt vi har det blir det mer nettshopping enn å dra i butikker.
Jeg liker ikke å bare gå og titte. Skal jeg ikke bruke noe, så er det ingen vits.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:16   #74
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg liker shopping, men må shoppe alene. Å dra på shoppingtur med venninner er ikke noe for meg (jeg tar mer enn gjerne lunch og kaffe med venninner altså).

Sånn er jeg også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:35   #75
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det hadde vært kjekkere å shoppe om jeg ikke måtte ta med meg hjem alt... Jeg er en reser på å kjøpe gaver som ikke skal inn i vårt hus .

Ser det for meg: Millfrid går glad og fornøyd til kassa med et stort lass ting i armene, betaler for herligheten og går like blid ut av butikken igjen med varene liggende tilbake i kassa.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:37   #76
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig så må jeg si at det mest fantastiske med å bo i England er at man kan handle matvarene på nett og få de levert på døra. Skulle bare ønske jeg slapp de 20 minuttene på nett for å bestille også...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:59   #77
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Ser det for meg: Millfrid går glad og fornøyd til kassa med et stort lass ting i armene, betaler for herligheten og går like blid ut av butikken igjen med varene liggende tilbake i kassa.

Jeg tenkte mest på gaver til andre, da. Det er min kjære som kjøper ting, betaler for herligheten og går like blid ut igjen mens varene ligger igjen. Men det skyldes mest at han er ekstremt distre . Vi snakker om en som en gang la halve fredagshandelen igjen på matbutikken, og som også har handlet ganske mye småtterier på Ikea, for så å bare gå. Jadda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.