|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Ekvilist
|
Sv: Valg av LuciaSå min superblonde guttekrølltopp har altså ikke sjans til å bli lucia til neste år altså!?
|
|
|
#82 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av Lucia
Da blir det fort Lusia istedenfor Lucia. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Ekvilist
|
Sv: Valg av LuciaTilbake til spørsmålet i hovedinnlegget, så kan jeg ikke fatte at det skal være noen forskjell på at den eldste får være lucia og at det foretas loddtrekning. Sånn med tanke på rettferdighet.
|
|
|
#86 |
|
Passiv
|
Om det bare fantes kvinneroller så vil jeg vel tro han kunne det ja? |
|
|
|
#87 |
|
awesom
|
Hohohohoh, ja jeg har minner fra det ja.
|
|
|
#88 |
|
Glamorøs
|
Sv: Valg av LuciaSå vidt jeg har skjønt er Lucia i Sverige verre enn de fleste skjønnhetskonkurranser, særlig i de store byene hvor det velges en hovedlucia for hele byen. Søsteren min bor i Stockholm og jeg får lattermilde referater hvert år.
|
|
|
#89 |
|
maler
|
Sv: Valg av LuciaDet greieste i barnehagealder er vel at alle som vil får prøve? Lucia var ei jente, men luciatoget er det eneste opptoget av den typen, det finnes ikke noe annet man kan si at "her er det ei jente som går, når det er xxx-opptog er det guttene som skal trekke om hovedrollen". Mine gutter forstår nemlig ikke hvorfor det bare er jenter som skal være lucia. Dvs nå i skolealder synes de det er helt greit, men det var ikke greit i barnehagen. Hvorfor må det egentlig være en som går først i et barnehagetog med lyskrans? Det er da fint luciatog hvis alle er like også. Jeg tror ikke barna bryr seg, det med å gå først i toget er nok mer en voksengreie når det er barnehagebarn det er snakk om. Hvis man først skal fordele hovedroller er trekning en lur ting, det er ikke så greit å være dømt til å aldri få rollen om man ønsker den, eller dømt til å være lucia til evig tid fordi man er født 3. januar.
|
|
|
#90 |
|
maler
|
Sv: Valg av LuciaSlaget ved Lucia - Ingrid Bjørnov
|
|
|
#95 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#96 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valg av LuciaHadde ikke fått med meg at Lucia var en så big deal jeg før nå. Alle som vil bør det trekkes lodd mellom. (uavhengig av kjønn, hårfarge osv) |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke det samme i det hele tatt. Har man bursdag sent på året så har man ikke en sjans, mens ved loddtrekning er det et lite håp. Ikke det at jeg tror at ungene vet at det er den eller den måten å gjøre det på. Men jeg er nok litt sær på det med å ikke kunne gjøre ting fordi man har bursdag sent på året. Jeg hatet alltid å ha bursdag en mnd før jul. Sist med alt. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Ekvilist
|
Datoen for fødselen er jo en del av loddtrekningen. Har man bursdag i november, så har man feil lodd rett og slett. Jeg har også bursdag siste måneden før jul og må si jeg aldri har opplevd det som noe problem.
|
![]() |
|
|