Sv: Valg av Lucia
Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.
Det er ikke det samme i det hele tatt. Har man bursdag sent på året så har man ikke en sjans, mens ved loddtrekning er det et lite håp. Ikke det at jeg tror at ungene vet at det er den eller den måten å gjøre det på. Men jeg er nok litt sær på det med å ikke kunne gjøre ting fordi man har bursdag sent på året. Jeg hatet alltid å ha bursdag en mnd før jul. Sist med alt.
Datoen for fødselen er jo en del av loddtrekningen. Har man bursdag i november, så har man feil lodd rett og slett. Jeg har også bursdag siste måneden før jul og må si jeg aldri har opplevd det som noe problem.
Jeg synes det er litt merkelig å reagere på sånne ting, og får litt vibber til mammaene til jazz-balett-whatever-dansende småknøtt i råsa strutteskjørt som krangler med dommerne fori deres lille yndling var best, i konflikt med hva dommerne måtte mene. Hadde man gått på utseende eller hudfarge ved utvelgelsen kan jeg gått forstå at det blir reaksjoner, men at man velger noe så nøytralt som alder synes jeg ikke er spesielt kontroversielt.