|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Jeg er glad for at vi har barnehage og SFO som er åpen i romjula. Jeg har aldri mulighet til å ta fri i romjula og mannen har gjerne fri bare en dag. De har bindende påmelding til barnehagen, dvs. kan bare fravikes ved sykdom, for de vil ikke risikere og ha alt for mye bemanning i forhold til antall barn. De slår sammen avdelingene litt og har det veldig koselig. Det er gjerne ca. halvparten av ungene der i romjula enten en eller flere dager. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Vi skal ha begge ungene hjemme i romjula.
|
|
|
#123 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg har pleid å skrive dem opp, med klar beskjed om at de ikke trenger å holde barnehagen åpen bare for mine unger. Vi har ikke noe behov for barnehageplass, bare et ønske. Jeg trenger et pusterom og ungene mine trenger rutinene sine.
|
|
|
#124 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehage i romjula?Nå har jeg bare skummet gjennom et par sider her, men er det ingen unger her som elsker barnehagen? Iben gjør iallfall det og hun savner den veldig når hun er hjemme over flere dager. Nå skal hun ikke gå i romjulen, for jeg unner de ansatte fri om de kan få det (bitteliten, privat barnehage). Men det blir definitivt veldig, veldig lenge for henne å gå hjemme til 5. januar.
|
|
|
#125 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnehage i romjula?Sitron: joda, vi har et barn som elsker barnehagen. Men siden vi bor i et borettslag med halvparten av ungene i barnehagen hvor de går inn og ut hos hverandre hele tiden uansett, så blir ikke forskjellen så innmari stor. Derfor har vi blitt enige med naboene om å holde ungene hjemme selv om barnehagen er åpen.
|
|
|
|
#126 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnehage i romjula?Glitterbarnet er glad i å gå i barnehagen, og jeg tror han hadde hatt det storveis der i romjulen også om vi hadde jobbet, men vi liker å ha tid sammen hele familien når vi kan det.
|
|
|
#127 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehage i romjula?
Her er det nesten ingen unger. Dvs det er en som Iben er venninne med her og de er bestiser og vi bor på samme gang. Så det er inn og ut hos hverandre hele tiden. Vi avtaler også når de skal være hjemme. Men de går hverandre litt på nervene når det blir bare de som leker hele tiden. De trenger definitivt avbrekk fra hverandre etter en stund. Men nå er det jo masse snø, så jeg håper den blir liggende en stund.
|
|
|
#128 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg ser ikke helt forskjellen på å sende ungene i barnehagen i romjula, (fordi de ønsker og mor/far trenger litt tid for seg selv), og ellers i året. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Vi har noen ganger valgt som deg av samme grunn. Mazungen gikk på veggen etter flere dager med familiedrama og ba om å få dra i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehage i romjula?Nå har jeg aldri hatt barn i en barnehage som har vært åpen romjula, så slik sett har jeg jo vært nødt til å ha barna hjemme, men uansett - hadde barnehagen vært åpen, hadde jeg latt gutta hatt ferie likevel, om ikke både mannen min og jeg måtte ha jobbet.
|
|
|
#131 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Ingen av våre 3 barn har vært i barnehagen i romjulen. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Smurfen skal i barnehagen 2 dager. Vi voksne har fri, og jeg har ikke tenkt at det var et problem før jeg lest denne tråden |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Barnehage i romjula?EK skal i barnehagen to dager i romjula, selv om vi begge er hjemme. Han har 60% plass og er der maks 20 timer i uka, mannen har vært sykemeldt i høst så EK har har fått sove så lenge han vil om morgenen (vi har gård så mannen har mye å gjøre selv om han ikke har vært på jobb). 2 uker uten å leke med noen andre barn ville nok blitt kjedelig for han.
|
|
|
|
#134 |
|
En Som Trener
|
Sv: Barnehage i romjula?Her har vi måttet trikse med avspasering og ferie o.l. for å få det til, for egentlig skulle både jeg og mannen jobbe i romjula (man-ons). Både barnehagen og SFO er stengt, så vi hadde ikke noe valg. Og mannen ble ikke videre populær på jobben når han ba om ferie akkurat.
|
|
|
#135 |
|
Off the map.
|
Sv: Barnehage i romjula?vi skal jobbe i romjula, og ungene skal i barnehage/sfo. Det blir nok korte dager.
|
|
|
#136 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg avspasserer hele romjula og holder da ungene hjemme fra barnehage og SFO. Jeg tror mine to har godt av et avbrekk nå. Jeg merker at de er slitne og litt lei. Håper snøen holder seg sånn at vi kan være mye ute med akebrettene. Vi har uansett så mye familie og kjente som også har barn hjemme, så kjede seg skal de nok ikke. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?I år reiser vi bort, og har begge fri i jula. Dersom vi hadde vært hjemme, ser jeg ikke på det som helt utrolig at vi ville hatt barna i barnehagen litt i romjula (selvfølgelig gitt ordentlig beskjed til barnehagen). |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Hum.. er det så ille at barn kjeder seg? Trenger ikke barn å kjede seg litt? Må det skje noe rundt barn hele tiden? Er det ikke læring i å kunne finne på ting alene? (snakker om romjulen her ikke om mange uker) |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Poenget hos meg er ikke at ungene kjeder seg. Problemet er at de krangler noe så innihelsikes mye at det er ekstremt slitsomt for oss voksne, som må roe ned, trøste, megle, kjefte, bære unna, whatever, HELE TIDA! Hadde de nå enda bare kjedet seg! Nei, de dreper hverandre jo nærmest.
|
|
|
#140 |
|
Bedreviter
|
Jeg ville ikke latt barnet velge det selv. Jeg vet at de fleste av de ansatte i vår barnehage liker å ha fri i romjula, og ikke planer om jeg bruker barnehagen som bemannet lekeplass for ungene mine hvis det medfører at en ekstra ansatt må jobbe i romjula i stedet for å være hjemme og ha ferie sammen med sine unger. |
|
|
|
![]() |
|
|