Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker dere på julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 00:40   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er ganske kvalmende, det hele. At vi sitter her og bruker så vanvittig mye penger på TULL (igjen, jeg snakker om egne erfaringer med gaver) mens mennesker sulter og lider andre steder. Det er ikke verdier jeg ønsker å formidle til mine barn.

Det handler ikke om å "bruke penger på dem man er glad i." Man er vel like glad i barna om de får 5 julegaver eller 50? Jeg tenker at det handler om å se litt lengre enn sin egen nese. Å bruke utallige tusen på ting man strengt tatt ikke trenger når man samtidig vet at

a)utrolig mange andre barn (og voksne) kunne trengt pengene mer enn det vi gjør
og
b) global oppvarming, i stor grad forårsaket av vårt enorme forbruk, kommer til å få store konsekvenser for framtidige generasjoner (var det noen som sa "vise at man bryr seg om barna?")

framstår for meg som en temmelig tanketom og meningsløs handling.

Jeg ser på folk som i 2009 ubekymret shopper i vei fordi de "har råd til det", eller fordi det er så "koselig," som litt enkle. Jeg ser faktisk like mye ned på dem som jeg gjør med foreldre som røyker sammen med barna sine. De vet så utrolig mye bedre, men velger, av en eller annen merkelig grunn, å gjøre det likevel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.