Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker dere på julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 23:40   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er ganske kvalmende, det hele. At vi sitter her og bruker så vanvittig mye penger på TULL (igjen, jeg snakker om egne erfaringer med gaver) mens mennesker sulter og lider andre steder. Det er ikke verdier jeg ønsker å formidle til mine barn.

Det handler ikke om å "bruke penger på dem man er glad i." Man er vel like glad i barna om de får 5 julegaver eller 50? Jeg tenker at det handler om å se litt lengre enn sin egen nese. Å bruke utallige tusen på ting man strengt tatt ikke trenger når man samtidig vet at

a)utrolig mange andre barn (og voksne) kunne trengt pengene mer enn det vi gjør
og
b) global oppvarming, i stor grad forårsaket av vårt enorme forbruk, kommer til å få store konsekvenser for framtidige generasjoner (var det noen som sa "vise at man bryr seg om barna?")

framstår for meg som en temmelig tanketom og meningsløs handling.

Jeg ser på folk som i 2009 ubekymret shopper i vei fordi de "har råd til det", eller fordi det er så "koselig," som litt enkle. Jeg ser faktisk like mye ned på dem som jeg gjør med foreldre som røyker sammen med barna sine. De vet så utrolig mye bedre, men velger, av en eller annen merkelig grunn, å gjøre det likevel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:43   #62
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha kikket på Excel-julegavearket mitt, vil jeg anslå sluttsummen til 12-13 000. Billigere blir det ikke av at både mann, svigerinne, niese og svigermor har bursdag i jula.

I år kjøper jeg julegaver til 27 personer - tidligere var det over 50, så noe bedre har det heldigvis blitt. (Da var også gavene billigere.)

Gammel 22-12-09, 23:44   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke, har ikke regnet over det, men det er ikke så voldsomt ille tror jeg. Kanskje 2-3000,-? Jeg har laget endel brente og salte mandler som jeg har fylt på pene glass, det er jo rimelige gaver. Og kjøpt endel på salg, feks. bøker.

Gammel 22-12-09, 23:48   #64
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran - jeg følger deg et godt stykke på vei. Gaver bare for gavens skyld og mengder av dem forstår jeg ikke vitsen med. Bedre med en gjennomtenkt gave enn fem bare for syns skyld .

På den andre siden så synes jeg det er helt ok å kjøpe dyre gaver til jul, om det er noe man uansett ville brukt penger på. Hvis barna feks trenger nye ski, skiklær, sykkel eller liknende, så er det jo mye bedre å kjøpe det som gave til jul (eller bursdag) enn å bare kjøpe det på en hvilken som helst annen dag. Jeg får feks MacBook til jul, som sannsynligvis er den dyreste gaven jeg noen sinne har fått. Men jeg trenger den jo uansett, så da kan jeg like gjerne få den til jul. Selv om jeg må innrømme at den ikke ligger under treet, men tastes på as we speak .

Men ja, bort med gaveberget, det er tanken som teller, enten gaven er liten eller stor, dyr eller billig. Og ungene blir som regel leie av å pakke opp før de er halvveis gjennom gavehaugen, særlig om man pratiserer det som man gjør hos min mor - å pakke opp en etter en og se hva folk får. Hos svigers pakkes det opp fortløpende, det er mindre hyggelig, men mer effektivt når haugen er stor .

Jeg må si jeg holdt på å dø av skam da vi hadde med oss au pairen vår for å feire jul hos svigers. Gavehaugen var kvalmende stor, og det ble rett og slett vemmelig der alle satt og pakket ut om kapp. Au pairen hadde jo fått gaver hun også, men likevel. Jeg så oss med hennes øyne, og likte ikke synet .

Gammel 22-12-09, 23:59   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forsåvidt enig (med Mildrid) i at det er bedre å kjøpe en dyr "ordentlig" gave enn 20 billige som blir glemt to sek. etter at de er pakket ut.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:59   #66
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det handler ikke om å "bruke penger på dem man er glad i." Man er vel like glad i barna om de får 5 julegaver eller 50? Jeg tenker at det handler om å se litt lengre enn sin egen nese. Å bruke utallige tusen på ting man strengt tatt ikke trenger når man samtidig vet at

a)utrolig mange andre barn (og voksne) kunne trengt pengene mer enn det vi gjør
og
b) global oppvarming, i stor grad forårsaket av vårt enorme forbruk, kommer til å få store konsekvenser for framtidige generasjoner (var det noen som sa "vise at man bryr seg om barna?")

framstår for meg som en temmelig tanketom og meningsløs handling.

Jeg ser på folk som i 2009 ubekymret shopper i vei fordi de "har råd til det", eller fordi det er så "koselig," som litt enkle. Jeg ser faktisk like mye ned på dem som jeg gjør med foreldre som røyker sammen med barna sine. De vet så utrolig mye bedre, men velger, av en eller annen merkelig grunn, å gjøre det likevel.

Jeg har sjelden vært så enig med deg som her, rine.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

… Bedre med en gjennomtenkt gave enn fem bare for syns skyld .

På den andre siden så synes jeg det er helt ok å kjøpe dyre gaver til jul, om det er noe man uansett ville brukt penger på. Hvis barna feks trenger nye ski, skiklær, sykkel eller liknende, så er det jo mye bedre å kjøpe det som gave til jul (eller bursdag) enn å bare kjøpe det på en hvilken som helst annen dag. Jeg får feks MacBook til jul, som sannsynligvis er den dyreste gaven jeg noen sinne har fått. Men jeg trenger den jo uansett, så da kan jeg like gjerne få den til jul. Selv om jeg må innrømme at den ikke ligger under treet, men tastes på as we speak .

Jeg er helt enig i det du skriver.

Gammel 23-12-09, 00:58   #67
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Har ikke snøring, men neppe mer enn etpar tusen tilsammen.
Har strikket mye i år, så litt i garn har det gått.

Gammel 23-12-09, 01:13   #68
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Samme her.

Jeg syns det nærmer seg galskap å bruke så mye penger på gaver som noen skriver her.

Jeg synes det er helt greit. Vi har brukt mest på ungene og har kjøpt gaver de trenger (sesongkort i skibakken, mobil, PC, klær) og ting de ønsker seg. Vi kjøper lite til ungene ellers i året, så det er helt greit å bruke store summer til ju.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 02:20   #69
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det nærmer seg galskap å bruke så mye penger på gaver som noen skriver her. Jeg prøver så godt jeg kan å dempe gavepresset, for jeg nekter å være med på denne runddansen og kravet om pengebruk. Jeg vil at julen skal handle om helt andre ting!

Jah.
Vi har ikke 10- 30 000 å bruke på gaver, så enkelt er det.
Det har som sagt blitt mye hjemmestrikket i år, familien min setter pris på det.
Ellers har jeg bakt småkaker til endel, og til venner bestrebet meg på å finne rimelige ting som passer til akkurat den personen.
Ei god venninne får lysestaker i sort og gull til 30 kroner, fordi de var akkurat hennes stil og fordi hun to dager før jeg fant dem hadde fortalt hvordan hun hadde julepyntet leiligheten i sort og gull.
En gave trenger ikke koste 300 kroner for å være personlig og fin.

Gammel 23-12-09, 07:08   #70
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Safran

På den andre siden så synes jeg det er helt ok å kjøpe dyre gaver til jul, om det er noe man uansett ville brukt penger på. Hvis barna feks trenger nye ski, skiklær, sykkel eller liknende, så er det jo mye bedre å kjøpe det som gave til jul (eller bursdag) enn å bare kjøpe det på en hvilken som helst annen dag. .

Ja sånn tenker jeg å, og har alltid tenkt sånn, men i sommer ble jeg avslørt.... Poden fikk en sykkel til 5000 i bursdagsgave og jeg innprentet ham at det kom IKKE til å bli en vane med så dyre gaver hverken til jul eller bursdag. Da barehan på meg å sa:men mamma, det er jo ikke akkurat sånn at jeg ikke hadde blitt å fått sykkel hvis jeg ikke tilfeldigvis hadde hatt bursdag på sommeren Og da hadde jeg jo fått noe annet i gave i tillegg... Eeeeh, joda, men da hadde du nok måtte spart endel selv *improviserer*
Men nå ble det dyrt til jul likevel, fotoapparat til 2200, klær og noen sesonger av en tv-serie på dvd. Vi har ikke så stor familie så vi kjøper fortsatt fra dyrene, nissen osv

Gammel 23-12-09, 07:11   #71
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke regnet på det, men det blir noen tusen. Ikke fordi gavene er spesielt råflotte, men fordi mannen og jeg har bestemt oss for å kjøpe en skikkelig ting til oss i gave til hverandre.

Vi (les jeg) prøver alltid å legge oss på en litt nøktern linje, men gir som oftest barna det de trenger av litt dyrere ting til jul. Ting vi måtte kjøpt uansett, men som de må vente med å få til jul. For meg handler julegaver om å få en balanse mellom litt leker, litt bøker og litt praktisk som ski, utetøy osv. Den siste kategorien måtte vi kjøpt uansett.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 07:16   #72
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kanskje litt vel farget av situasjonen jeg selv er i. Svigerfamilien er av typen som bruker vanvittige summer på julegaver, og føler man seg gjerne presset til å gi tilsvarende tilbake. Jeg gjør i alle fall det. Nå har vi god økonomi og har råd til det, men det var en lang periode vi hadde temmelig dårlig råd. Det er også et så massivt gaveberg på julaften, at jentene ikke et eneste år har giddet å pakke opp alt. De går rett og slett lei fordi det er for mye. Svigers bruker masse penger på gaver vi hverken trenger eller vil ha, og det nytter ikke si noe. Jeg syns det er ganske kvalmende, det hele. At vi sitter her og bruker så vanvittig mye penger på TULL (igjen, jeg snakker om egne erfaringer med gaver) mens mennesker sulter og lider andre steder. Det er ikke verdier jeg ønsker å formidle til mine barn.

Det er jeg enig i at er dumt å bruke penger på. Hos oss gir også svigerforeldrene forholdsvis dyre gaver, men det er alltid etter en konferering med oss og som regel er det klær vi trenger + en leke av noe slag. Men å bare kjøpe for å kjøpe mener jeg også er tull!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 07:59   #73
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det ble litt penger i år, men i snitt bruker vi 300-500 pr besteforelder, 300 til søsken, 300 til svogere/svigerinner, alt fra 700-3000 pr. barn, alt etter hva de trenger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:01   #74
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Tror jeg har brukt ca 5000 kr, har ikke så stor familie så vi slipper ganske billig unna egentlig, oldeforeldre og besteforeldre får enkle gaver laget av barna bare, de trenger jo ikke noe.

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:59   #75
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kanskje litt vel farget av situasjonen jeg selv er i. Svigerfamilien er av typen som bruker vanvittige summer på julegaver, og føler man seg gjerne presset til å gi tilsvarende tilbake. Jeg gjør i alle fall det. Nå har vi god økonomi og har råd til det, men det var en lang periode vi hadde temmelig dårlig råd. Det er også et så massivt gaveberg på julaften, at jentene ikke et eneste år har giddet å pakke opp alt. De går rett og slett lei fordi det er for mye. Svigers bruker masse penger på gaver vi hverken trenger eller vil ha, og det nytter ikke si noe. Jeg syns det er ganske kvalmende, det hele. At vi sitter her og bruker så vanvittig mye penger på TULL (igjen, jeg snakker om egne erfaringer med gaver) mens mennesker sulter og lider andre steder. Det er ikke verdier jeg ønsker å formidle til mine barn.

Skjønner. Gaver bare for gavenes skyld ser jeg ikke poenget med.

Jeg har i grunn ikke spesielt dårlig samvittighet overfor andre mennesker akkurat i julen. Det er noe jeg alltid tenker på, og klart, man kan alltid gi mer og det er hjerteskjærende og urettferdig at forholdene er slik de er, men vi støtter 4-5 veldedige organisasjoner hver eneste måned, vi gir klær til Fretex, støtter TV-aksjonen og mellomsøster sin barnehage har en "vennskapsbarnehage" de gir gaver til. Akkurat i julen gjør det ingenting at vi koster på oss selv litt, synes jeg. Det er virkelig lyspunktet og noe godt og se frem til i en ellers mørk vintertid.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:03   #76
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søsteren min og mannen har mye bedre råd enn resten av familien til sammen. De kjøper derfor veldig dyre gaver til niesene og nevøene sine. Vi voksne har tatt dette opp og forklart at vi ikke har mulighet til å matche prisen til deres barn. Det må da være lov å bruke hodet.

Jeg er helt enig i at det er galskap å blakke seg på gaver, men jeg synes det er litt merkelig at noen blir kvalme av at andre prioriterer annerledes. Jeg tar hvertfall alltid utgangspunkt i at man bruker det man har råd til å bruke.

Gammel 23-12-09, 10:08   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp med svært nøkterne julegaver og en virkelighet veldig langt unna den Safran beskriver. Selvfølgelig er jeg ikke for hemningsløs shopping av dyre og unødvendige gaver uten tanke bak. Men har man mange barn og stor familie så går tusenlappene fort uansett. Jeg har ikke regnet ut totalbeløpet i år, men det kan godt hende at det ville blitt sett på som kvalmende.

Nå har vi bedre råd enn for noen år siden, og jeg syns det er fint å kunne bruke litt penger og kjøpe ordentlige ting (som ungene trenger i større eller mindre grad), og at de får dette på julaften. Det fins faktisk besteforeldre som ikke "har alt" også, og kan bli glade for noe mer enn en fotokalender. Alle har ikke rike foreldre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:09   #78
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det fins faktisk besteforeldre som ikke "har alt" også, og kan bli glade for noe mer enn en fotokalender. Alle har ikke rike foreldre.

Amen! Vi har i flere år kjøpt mat (spekeskinke, røkelaks etc.) til moren min, rett og slett fordi hun ikke har råd til noe ekstragavant selv.

Gammel 23-12-09, 10:22   #79
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Amen! Vi har i flere år kjøpt mat (spekeskinke, røkelaks etc.) til moren min, rett og slett fordi hun ikke har råd til noe ekstragavant selv.

Dette synes jeg er flott! Her har svigers god råd og vel så det, men ikke helse. Så vi baker og koker og gir stor boks med hjemmelagde kaker og julegodt. Dette setter de stor pris på- fordi de selv ikke har mulighet.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:28   #80
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er helt enig i at det er galskap å blakke seg på gaver, men jeg synes det er litt merkelig at noen blir kvalme av at andre prioriterer annerledes. Jeg tar hvertfall alltid utgangspunkt i at man bruker det man har råd til å bruke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.