|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Etter å ha kikket på Excel-julegavearket mitt, vil jeg anslå sluttsummen til 12-13 000. Billigere blir det ikke av at både mann, svigerinne, niese og svigermor har bursdag i jula.
![]() |
![]() |
#63 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vet ikke, har ikke regnet over det, men det er ikke så voldsomt ille tror jeg. Kanskje 2-3000,-? Jeg har laget endel brente og salte mandler som jeg har fylt på pene glass, det er jo rimelige gaver. Og kjøpt endel på salg, feks. bøker.
![]() |
#64 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Safran - jeg følger deg et godt stykke på vei. Gaver bare for gavens skyld og mengder av dem forstår jeg ikke vitsen med. Bedre med en gjennomtenkt gave enn fem bare for syns skyld
![]() |
#65 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Forsåvidt enig (med Mildrid) i at det er bedre å kjøpe en dyr "ordentlig" gave enn 20 billige som blir glemt to sek. etter at de er pakket ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
frakoblet
|
Jeg har sjelden vært så enig med deg som her, rine.
Jeg er helt enig i det du skriver.
![]() |
#67 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Har ikke snøring, men neppe mer enn etpar tusen tilsammen.
![]() |
![]() |
#68 |
© All rights reserved
|
Samme her.
Jeg synes det er helt greit. Vi har brukt mest på ungene og har kjøpt gaver de trenger (sesongkort i skibakken, mobil, PC, klær) og ting de ønsker seg. Vi kjøper lite til ungene ellers i året, så det er helt greit å bruke store summer til ju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jah.
![]() |
![]() |
#70 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Ja sånn tenker jeg å, og har alltid tenkt sånn, men i sommer ble jeg avslørt.... Poden fikk en sykkel til 5000 i bursdagsgave og jeg innprentet ham at det kom IKKE til å bli en vane med så dyre gaver hverken til jul eller bursdag. Da bare så han på meg å sa:men mamma, det er jo ikke akkurat sånn at jeg ikke hadde blitt å fått sykkel hvis jeg ikke tilfeldigvis hadde hatt bursdag på sommeren
![]() |
#71 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg har ikke regnet på det, men det blir noen tusen. Ikke fordi gavene er spesielt råflotte, men fordi mannen og jeg har bestemt oss for å kjøpe en skikkelig ting til oss i gave til hverandre.
![]() |
#72 |
|
Det er jeg enig i at er dumt å bruke penger på. Hos oss gir også svigerforeldrene forholdsvis dyre gaver, men det er alltid etter en konferering med oss og som regel er det klær vi trenger + en leke av noe slag. Men å bare kjøpe for å kjøpe mener jeg også er tull!
![]() |
#73 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Det ble litt penger i år, men i snitt bruker vi 300-500 pr besteforelder, 300 til søsken, 300 til svogere/svigerinner, alt fra 700-3000 pr. barn, alt etter hva de trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Tror jeg har brukt ca 5000 kr, har ikke så stor familie så vi slipper ganske billig unna egentlig, oldeforeldre og besteforeldre får enkle gaver laget av barna bare, de trenger jo ikke noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Ringskrømt
|
Skjønner. Gaver bare for gavenes skyld ser jeg ikke poenget med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Søsteren min og mannen har mye bedre råd enn resten av familien til sammen. De kjøper derfor veldig dyre gaver til niesene og nevøene sine. Vi voksne har tatt dette opp og forklart at vi ikke har mulighet til å matche prisen til deres barn. Det må da være lov å bruke hodet.
![]() |
#77 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg har vokst opp med svært nøkterne julegaver og en virkelighet veldig langt unna den Safran beskriver. Selvfølgelig er jeg ikke for hemningsløs shopping av dyre og unødvendige gaver uten tanke bak. Men har man mange barn og stor familie så går tusenlappene fort uansett. Jeg har ikke regnet ut totalbeløpet i år, men det kan godt hende at det ville blitt sett på som kvalmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ctrl+z
|
Amen! Vi har i flere år kjøpt mat (spekeskinke, røkelaks etc.) til moren min, rett og slett fordi hun ikke har råd til noe ekstragavant selv.
![]() |
#79 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Dette synes jeg er flott! Her har svigers god råd og vel så det, men ikke helse. Så vi baker og koker og gir stor boks med hjemmelagde kaker og julegodt. Dette setter de stor pris på- fordi de selv ikke har mulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|