Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 22:24   #61
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Jeg bryr meg ikke om hva ting koster, men kjenner jeg på en måte bryr meg om innholdet enkelte ganger.

For å ta et eksempel som jeg håper blir forståelig:
Min svigerinne er ekstremt god på å ønske seg ting. Hvert år (8år nå) har dem fått en eller flere av tingene hun sier dem trenger/ønsker.
Som i fjor da ønsket hun seg slike brødkurvere i stoff i forskjellige str og en del til et service. Det fikk dem.
Men det vi får tilbake er 2 enkle, hvite stretch laken fra Kid. Hva skal jeg med det? Dama vet godt at vi kjøpte ny seng rett før jul, dobbel rammemadrass som MÅ ha et stort trekk.
Ja jeg kan bytte, men når man selv ønsker seg mye, mener jeg man burde ha litt fantasi selv når man gir gaver også. Tenke på andre og høre etter hva dem ønsker seg. Eller la være å gi gave.
Slik har det vært BESTANDIG. Vi føler vi kjøper ting dem ønsker seg, selv får vi ting som det kan virke som hun fant baksert i skapet. Og her snakker vi om voksene mennsker, med god økonomi. Så ligger ingen slik grunner i det annet enn fantasiløshet virker det som.

Etter så mange år så føler jeg faktisk at det blir skjevt fordelt. At hun fint iallfall kunne lagt litt mer sjel i gavene.
Det er slik over for ungene også igrunn. Hun ønsker seg masse (dyrt) til sine egene, men gir selv ræl til mine uansett hva dem ønsker seg.

Pytt pytt, vi er forskjellige. Jeg overlever og har iallfall gitt noe som hun blir glad for. Og jeg vet jo hva jeg får igjen, så skal vel ikke klage.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 23:37   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

De får gi akkurat som de vil, men vi har da valgt å heller ikke gi så mye tilbake som før, det må vel være greit?

Ja, det er klart det er greit. Og jeg ville også antagelig justert mitt eget nivå dersom jeg opplevde at jeg konsekvent la mer i gavene enn det motparten gjorde. Det jeg syntes var merkelig, var å irritere seg over at noen andre velger å bruke mindre penger på gaver enn det man gjør selv.

Folk prioriterer selvfølgelig forskjellig, men syns det er underlig at noen som kan dra på 3 sydenturer i året aldri har råd til å bidra noe ved spleising, gaver osv.

Det synes ikke jeg er underlig i det hele tatt. Det er da ikke noe rart at de ikke har råd til å bruke masse penger på gaver dersom de bruker opp pengene sine på sydenturer? Og spleising er et minefelt dersom man ikke er noenlunde enige om hvor mye penger man skal legge i gaver, så det synes jeg man skal droppe helt av hensyn til begge parter.

Det hele toppet seg når jeg og min svigerinne (kona til den andre broren) for et par år siden ville at vi skulle droppe gave til de voksne og bare gi til barna. Det kunne de ikke gå med på og det virket nesten som de ble fornærmet over at vi spurte. Vi sendte derfor oppover gaver som før. Selv kjøpte de ikke tilbake, men takket for flotte julepresanger på sms.

Det er jeg enig i at hørtes merkelig ut, men dette sa du jo ikke noe om i det forrige innlegget, og det blir uansett litt på siden av temaet.

Gammel 26-12-09, 23:49   #63
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er klart det er greit. Og jeg ville også antagelig justert mitt eget nivå dersom jeg opplevde at jeg konsekvent la mer i gavene enn det motparten gjorde. Det jeg syntes var merkelig, var å irritere seg over at noen andre velger å bruke mindre penger på gaver enn det man gjør selv.

Det synes ikke jeg er underlig i det hele tatt. Det er da ikke noe rart at de ikke har råd til å bruke masse penger på gaver dersom de bruker opp pengene sine på sydenturer? Og spleising er et minefelt dersom man ikke er noenlunde enige om hvor mye penger man skal legge i gaver, så det synes jeg man skal droppe helt av hensyn til begge parter.

Det er jeg enig i at hørtes merkelig ut, men dette sa du jo ikke noe om i det forrige innlegget, og det blir uansett litt på siden av temaet.

Joda, du har noen poeng! Greia er vel at jeg irriterer meg over det meste med de folka der

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 00:01   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, du har noen poeng! Greia er vel at jeg irriterer meg over det meste med de folka der

Det høres litt sånn ut, ja. Og det er det sikkert god grunn til. Selv om hver enkelt ting sånn i prinsippet er helt uproblematisk.

Gammel 27-12-09, 13:30   #65
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

For noen gjør det litt vondt å gi. Sånn er det bare.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 17:39   #66
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Forventer ikke det, nei.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.