|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?
Spiller ingen rolle. Jeg klarer det fint. Alene og med tre unger. Easy peasy. Da klarer alle det.
|
|
|
#43 |
|
Tidsklemma
|
Jeg tviler sterkt på at de som handler på Galleriet er avhengig av bil, de får uansett ikke parkert PÅ kjøpesenteret. Og Bystasjonen må vel også strengt tatt kunne klare seg uten bilkundene sine da busser (og tog) er minst like enkelt her.
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Men er det virkelig trafikk til og fra sentrum som er det store problemet? Riktignok er det i sentrum og innover i bergensdalen at det er størst forurensingsproblemer, men det kommer jo også mye av all trafikken over Danmarksplass å gjøre. Har forresten ikke sett noen målinger fra andre steder i Bergen (feks Fyllingsdalen, som også er er en slik gryte?). |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ustabil
|
Nei, argumentasjonen er feil. Du klarer det fordi du er vant til det. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Tar tog til sentrum og vandrer bort til jobb. *Flink* (Men jeg kjører ned til togstasjonen da, så sååå flink er jeg ikke nei. Jeg var det en gang, men nå har jeg blitt litt lat...)
|
|
|
#47 |
|
Halloen!
Helt og fullstendig enig. : også for diktatur, med de rette partiene:
Ja, men jeg spent på hvordan det vil bli når den kommer. Den bruker visstnok lengre tid til sentrum enn bussen.
Det er jo ikke noe i veien for at flere kan bli vant til å klare seg uten bil? Ofte er det jo bare vanen og bekvemmeligheten som stopper folk. Jeg er for øvrig enig med deg i at bilfritt kanskje ikke er veien å gå. Jeg ønsker meg høyere bompengeavgift, (selv om dette i aller høyeste grad også rammer meg... Sist redigert av rine : 13-01-10 kl 17:17. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fola Blakken
|
Bare hvis bussen får kjøre uhindret av all annen trafikk. Og det skjer vel heller sjeldent?
|
|
|
|
#49 |
|
|
Puh, leste først at du følte et intenst behov for å banke alle FPere.... Mn FRPere, japp! |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?At biler er årsaken trodde jeg "alle" visste. :naiv: |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Vedovner er en ting. Men alle de som har koksovner, og fyrer med koks, som slipper ut tungmetaller også. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Epikur
|
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Bina er et tydelig eksempel på at vi ikke kan stole på folks gode vilje når det gjelder å få til et mer miljøvennlig samfunn. Her må drastiske tiltak til, køprising, stenging, vekk med p-plasser og flere bussavganger med rimeligere priser. Pang-pang!
|
|
|
#54 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Her er jeg enig. Jeg vil gjerne ta tog til jobben, men jeg må kjøre bil til toget, for den strekningen går det buss bare fire ganger pr dag. Vel fremme ved toget må jeg også få parkert, kommer man etter kl 07 om morgenen er pendlerparkeringen full. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Jeg går på skole i byn, og bor et godt stykke utenfor. Å levere barn på skole og bhb, og hente i rett tid, er komplisert nok selv om jeg kjører bil. Så jeg kjører, selv om jeg godt vet at det er grunnen, men jeg plukker opp en klassevenninne på veien, slik at vi sparer en bil, og det letter samvittigheten litt.
|
|
|
|
#56 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?NÅ er det komplisert, ja. Men om nettverket med busser hadde blitt utbedret både med busser, avganger og ruter, så er det jo ikke sikkert det hadde vært så jævla vanskelig som alle skal ha det til.
|
|
|
#57 |
|
Live and let live
|
Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Wow, nå fikk jeg sms fra kommunen. "Ta hensyn, la bilen stå. Hilsen Bergen kommune."
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 13-01-10 kl 21:04. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Halloen!
Impressing! Betyr det at jeg slipper å la bilen stå? |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Live and let live
|
Nei, det hadde de ikke. Det var jeg som forsøkte å skrive av samtidig som jeg forklarte Poden om maktfordelingen i Norge, et øyeblikk sto det "ta ferie" også, da poden snakket om kongens ferie.
|
![]() |
|
|