Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 23:28   #1
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?

Bergenserene har nå engasjert seg veldig i denne saken. Leser meninger i bt.no og det er veldig underholdende å se hva enkelte klarer å komme med av løsninger på problemet.

Jeg ser at kommunen har fjernet 600 parkeringsplasser i sentrum som strakstiltak, og satt inn gratisbusser så det bør jo hjelpe litt på problemene. Tror som mange andre her har skrevet at hadde kollektivtilbudet vært bedre så hadde flere benyttet seg av buss i disse dager.
Her jeg bor så går det buss en gang i timen, og det er dyrere for meg å ta buss enn å kjøre. De dagene jeg har vært på jobb så har jeg parkert på møhlenpris og gått til byen derfra.

Jeg har ikke vært i byen etter at komunen ba folk om å sette bilen fra seg, men på tirsdag må jeg en tur dit. Regner med at jeg kjører til åsaneterminalen og tar gratisbussen derfra. Men jeg tror mye må endres med kollektivtilbudet skal folk bli flinkere til å ta buss.

Gammel 13-01-10, 23:58   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Her jeg bor så går det buss en gang i timen, og det er dyrere for meg å ta buss enn å kjøre. De dagene jeg har vært på jobb så har jeg parkert på møhlenpris og gått til byen derfra.

.

Hvordan regner du da? Man må bo temmelig langt utenfor Bergen for at det skal lønne seg å kjøre bil til sentrum. Hvis man regner bensin, bompenger og 50-70 kr for noen timers parkering, skal det litt til at det lønner seg. Gratis parkeringsplasser er det jo nesten umulig å finne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 00:09   #3
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan regner du da? Man må bo temmelig langt utenfor Bergen for at det skal lønne seg å kjøre bil til sentrum. Hvis man regner bensin, bompenger og 50-70 kr for noen timers parkering, skal det litt til at det lønner seg. Gratis parkeringsplasser er det jo nesten umulig å finne.

Bor på hylkje, så med bussbytte så blir det fire busser frem og tilbake. Jeg kjører en bitte liten bil som omtrent går på luft og kjærlighet og så har jeg gratis parkeringsplass på møhlenpris.

Gammel 14-01-10, 00:10   #4
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Standard

ja så har jeg snill bestefar som betaler bombrikker.

Gammel 14-01-10, 00:17   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner det hvis du har gratis parkeringsplass, ellers ikke. Man får jo overgangsbillett, så bussen koster vel det samme om man må bytte. Hva koster en bussbillett fra Hylkje, forresten? Er det 23 kr derfra også? (Eller har prisene steget nå fra nyttår?)

Gammel 14-01-10, 00:26   #6
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skjønner det hvis du har gratis parkeringsplass, ellers ikke. Man får jo overgangsbillett, så bussen koster vel det samme om man må bytte. Hva koster en bussbillett fra Hylkje, forresten? Er det 23 kr derfra også? (Eller har prisene steget nå fra nyttår?)

Jeg har ikke tatt bussen enda i år, men jeg vet barnebillettene har steget til 13 kr. Jeg tok bussen til byen en gang i fjor og det kostet meg en formue. Husker ikke hvor mye, men jeg betalte både på hylkje og på terminalen, og så tilbake igjen. Bilen bruker 3-4liter frem og tilbake så det koster ikke allverden for meg å kjøre.

Nå er det ikke så ofte jeg er i byen ellers så hadde jeg nok prøvd å tenke mer miljøvennlig. Men igjen, med dårlig økonomi og bor på landet så måtte kollektivtilbudet ha blitt bedre.

Gammel 14-01-10, 00:30   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg har ikke tatt bussen enda i år, men jeg vet barnebillettene har steget til 13 kr. Jeg tok bussen til byen en gang i fjor og det kostet meg en formue. Husker ikke hvor mye, men jeg betalte både på hylkje og på terminalen, og så tilbake igjen. Bilen bruker 3-4liter frem og tilbake så det koster ikke allverden for meg å kjøre.

Nå er det ikke så ofte jeg er i byen ellers så hadde jeg nok prøvd å tenke mer miljøvennlig. Men igjen, med dårlig økonomi og bor på landet så måtte kollektivtilbudet ha blitt bedre.

Er det ikke en fastpris innen Bergen kommune, da? Hvis det stemmer at barnebilletten koster 13 nå, tipper jeg at en voksenbillett koster 25 eller 26. Det høres rart ut at du måtte betale både på Hylkje og i Åsane. Etter mine beregninger skal det koste 50 kr tur-retur fra deg til byen. Selvfølgelig mer hvis du tok nattbuss.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.