|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...
gud absolutt.. jeg prøver virkelig, men så kommer det slike stikk innimellom som bare får meg til å irritere meg grønn.. forrige uke fikk jeg brev fra nav om at han ville ta dna prøve for han mente barnet ikke var hans likevel... etter 1,5 år liksom..
|
|
|
#63 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Det er da bare positivt. Da kan du bare slå i bordet med det. Ellers kan du gjøre som jeg gjør med Ibens pappa, som heller ikke vil se henne og har dame og nye barn og whatnot; sende jevnlige mailer med bilder, oppmuntring til kontakt og slike ting. Så står det der, svart på hvitt, til ungene blir store, at du faktisk har forsøkt.
|
|
|
#65 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Jeg tror jeg hadde sett fremtiden min i fortiden hans og stukket kjappere enn noe annet.
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Jeg kjenner menn med bidragsgjeld, to stk, og begge betaler bidrag, og kunne ikke drømme om annet. |
|
|
|
#67 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Really? Jeg har fått opplyst at ting gjelder fra vedtak er satt. Ikke før. Ingen kan pådra seg bidragsgjeld for ting som ikke de har fått vedtak om.Går man opp 100 000 i lønn og man melder fra når det skjer, så løper ikke nytt bidrag fra før NAV har fattet vedtak. Enkelt og greit.
|
|
|
#68 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...positivt ja at jeg snart har en dna test å vise ja,
|
|
|
#69 |
|
geskjeftig
|
Det stemmer sikkert, men jeg vil likevel tro at flertallet av de med bidragsgjeld har andre unnskyldninger. Særlig om de både har bidragsgjeld og mangler samværsavtale. :fordomsfull:
|
|
|
#70 |
|
Møllspist fletthurpe
|
hvis jeg får nyss om at faren har fått ny jobb og f.eks jobbet 6mnd i nordsjøen og ikke gitt beskjed om inntektsøkning så kan jeg søke om bidragsendring fra 6 mnd tilbake og da blir det endret fra 6 mnd tilbake og fremover..
|
|
|
#71 |
|
By the Sea
|
Ja, jeg satt og stusset litt på svarene om at vi alle kan bli forelsket i hvem som helst og sånn, og så kom heldigvis svaret fra Luftslott her, og jeg følte meg litt på nett igjen.
|
|
|
#72 |
|
ekstremt trøtt
|
De får brev om at det er søkt om endring og de må sende inn inntektsopplysninger. Hvis de er litt oppegående så skjønner de at søknad om endring er gjort pga at bidraget kommer til å øke. Da burde de klare å bruke bidragsveilederen på nett for å se hvor mye det utgjør per mnd og sette av det beløpet ekstra. Det tar de sånn ca 5 min så jeg syns dette var en dårlig unnskyldning for å ha bidragsgjeld. .
Da har du fått feil opplysning. Det er fra den datoen du setter i søknaden. Du kan sette datoen bakover i tid, men maks 3 eller 6 mnd (orker ikke sjekke nå).
|
|
|
#73 |
|
Absolut ateist
|
Virkelig? Det er jo helt idiotisk. Jeg syns det er en patetisk grunn for å legge gjeld på folk.
|
|
|
#74 |
|
ekstremt trøtt
|
Hvorfor det? Har man inntekstøkning så skal man egentlig opplyse om det selv.
|
|
|
#75 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Det er jo det jeg sier. Hvis man opplyser om inntektsøkning, da må man vel ikke betale for ting før vedtaket er satt?
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Jeg kjenner en som ikke opplyste om inntektsøkning på egenhånd... Fikk brev om å dokumentere inntekt i september. det gjorde han. I november kom vedtaket. 40 000 i bidragsgjeld fra juni, og en økning på 150% i bidrag. Noen som selvføgleig var basert på at mor hadde sagt at samvær var null dager i mnd, noen som ikke stemte. Pappaen måtte derfor bevise at han hadde hatt barna mere enn dette...Og saken ruller fortsatt der...ting tar tid i nav.
|
|
|
#77 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Når man ikke opplyser er det jo en ting, men om man opplyser så kan man jo ikke straffes for at NAV ikke får finge ut.
|
|
|
#78 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Men jeg tror det handler veldig om HVA som blir sagt her, (altså hva han sier) og hva (unnskyld) som befinner seg mellom øra til kjæresten. Tro meg (har hatt slike klienter) som faktisk har i god tro signert særavtale (for det virker så trygt og ryddig) og faktisk ikke visst om gjelda til sin kommende ektefelle. Om ting er betent mellom to foreldre, er det faktisk veldig sjeldent at den nye partneren tar kontakt bak ryggen på sin kommende make for å finne "fakta". For de tror de faktisk at dem allerde har !
Denne er jeg veldig enig i ! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sant nok
|
|
|
#80 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Fedre som ikke jobber ræva av seg for å ha kontakt og samvær med egne barn er ikke noe jeg (personlig) kunne ha satset på. For meg sier det egentlig ganske mye om ham. |
|
|
|
![]() |
|
|