|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#24 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartVero: setter oppi og trykker på knappen, tre forskjellige hastigheter. Jeg har fått den, men de selger den i hvert fall her:http://www.uutensil.com/product.php5?id=102
|
|
|
#25 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartSkrur av lyset,tenner stearinlys og skvetter grønnsåpe under sofaen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartSmart tråd
|
|
|
|
#27 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rart
Heldigvis har jeg ikke behov for å overtale deg! Det funker for meg, hvertfall og det holder.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ah så den er ment for å stå der for seg selv å røre litt. Jeg så en slik på traktøren og lo godt med meg selv - og tenkte toppen på latskap. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartJa, jeg tenkte først at man skulle ha den i hånden, mens den gikk rundt, altså at man bare slapp å fysisk bevege hånden.
|
|
|
#30 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartOg ja! Så klart er jo denne ideen en nyttig triks: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartJeg har en av og til litt oppvask som står på benker og venter på at oppvaskemaskinen vasker. Det liker jeg ikke. Så derfor kjøpte jeg en dekkpate til og ha over oppvaskkummen. Så da gjemmer jeg oppvask nede i kummen med denne dekkplaten over kjøpt på IKEA.
|
|
|
#32 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Denne har dei også på Enklere Liv. Dei har butikkar og nettbutikk. Det ser iallfall ut for at det er same vispen? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartJepp, det er samme versjon som jeg har, Olvina. Det er litt forskjellige varianter av bena.
|
|
|
#34 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartJeg er elendig på rydd og vask, men jeg har stor nytte av å klippe opp gamle håndklær, sengeklær o.l. for å lage passe store "engangskluter" som jeg har liggende på bl.a. bad og kjøkken. Da er det veldig raskt å "dra over" noen flater i farten, for så å kaste "kluten" etterpå. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Stålull funker her også, jeg har aldri sett en eneste ripe og har brukt det alltid. Får ikke skitten bort skikkelig uten, men jeg står ikke og gnikker for harde livet heller, trenger jo ikke det med stålull. Jeg vasker vasken med det også, får den skinnende ren, samme med stekeovns-døren (glasset). Elsker stålull.
|
|
|
#36 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#38 |
|
flisespikker
|
Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rartKjør oppvaskbørstene i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom. :fremdeles flau over ikke å ha tenkt på dette tidligere:
|
|
|
#39 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vår oppvaskkost bor i oppvaskmaskinen, den. Der har den det helt fint. Den tas fram med når den trengs, så går den i maskinen igjen. Og der står den sammen med gaflene og skjeene. Og blir så ren og fin, atte. |
|
|
|
![]() |
|
|