Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kåring: FPs største nerd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 23:39   #141
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåring: FPs største nerd

Altså, zeptoparsec må da være mye mer nerdete enn litt enkel hverdagslingvistikk!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 23:51   #142
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha skumlest denne tråden er det ingen tvil om at jeg vinner spinnoffen: FPs minst nerdete.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 00:04   #143
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Altså, zeptoparsec må da være mye mer nerdete enn litt enkel hverdagslingvistikk!

Folk som bruker ord som "hverdagslingvistikk" i fullt alvor er nok dessverre utelukket fra muligheten til å uttale seg om hva som er mest og minst nerdete.

Gammel 01-02-10, 00:07   #144
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Tja, jo, zepto er kanskje et typisk søndagsprefiks, i motsetning til de mer hverdagslige, som milli, mikro, nano, osv.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 02:01   #145
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det nærmeste jeg kommer en nerd er vel min syvårige sønn, som stolt proklamerte at han var nerd, for han hadde så bra hjerne.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 02:08   #146
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner mange nerder, men er nok ikke en selv. Var litt redd datteren min skulle bli en da hun som fireåring var på god vei til å lære seg alle verdens flagg. Men så kom Barbie og opptok tiden istedet og nå er alt glemt.

Mannen min er litt nerd, men hadde nok heller ikke nådd opp i en kåring her inne.

Gammel 01-02-10, 14:42   #147
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er gift med en nerd og syns vel det holder. Ellers deler vel Esme, Toffen og Chiffre pallen pent seg i mellom.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 06:27   #148
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok lite nerdete. Før trodde jeg at jeg var det, men det var bare en illusjon. For meg mister matematikk, språk, programmering etc enhver mening når det ikke har noen praktisk funksjon mer. Jeg er for eksempel veldig interessert i språk som en verktøy innenfor kommunikasjon, men ikke fordi at jeg finner sjulte regler eller blir fasinert over likheten mellom spansk og italiensk. Samme med programmering, jeg er (ofte!) interessert i å bruke programmering for å løse konkrete problemer (eventuelt å slippe unna manuelt arbeid), men jeg kan ikke huske at jeg synes at en funksjon har vært vakker eller elegant. Jeg synes heller ikke at c er "vakrere" enn bash, perl, java, php eller python. Jeg innser at de er forskjellige og at de egner seg til forskjellige ting på samme måte som jeg innser at det å snakke tysk er en fordel når man omgåes tyskere eller er i Tyskland. Men jeg synes ikke tysk er et "finere" språk enn andre.

Før trodde jeg at jeg var nerdete fordi at jeg likte å lære nye ting. Jeg lærer temmelig raskt og synes det er gøy å lære nye ting, men all motivasjon forsvinner som dugg for solen når det jeg lærer ikke vil være praktisk anvenbart. Og det siste tror jeg er selve definisjonen på ikke-nerdete.

Gammel 02-02-10, 08:36   #149
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den aller minste nerden er Skvetten ihvertfall.

Ikke stor i utstrekning, kun i nerdefaktor.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Enig. Jeg er veldig nerdete, men skifter litt hva jeg nerder på

Det er kult med nerder som har skifter tema, det er fascinerende at de får til.

Selv fotballnerding kan være litt søtt.

Det er den eneste formen for nerding jeg ikke finne fascinerende (annet enn når det kommer til agenten (henter seg fort inn igjen)).

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

jeg er nerd
Jeg kan (og liker å) spille sjakk og bridge, og kan telle binært på fingrene.
Og vet hvorfor svaret er 42, og hvordan Contact egentlig endte (aka ikke sånn som i filmen).
Jeg hadde min første emailadresse i 1989 og min egen hjemmekodede webside i 1994
Også kan jeg programmere talemaskiner og lese hexadesimale dumps av housekeeping data fra satellitter løpende

Også er jeg rocket scientist. Hvertfall nesten

I could go on. Endlessly

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

But of course. Og alle toerpotensene opp til 2^26. (26? En reminisens fra den tiden man bare hadde 8 siffer på kalkulatoren...)

Chiffre er uten tvil en av de største tallnerdene.

Neida, det er bare en annen form for stor nerding.

Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:36   #150
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg nerder på mitt fagfelt, men trenger input fra andre for å fungere som nerd. Det var kun i studietida vi brukte alle lunsjpausene til å diskutere Focault. Dessuten har jeg et fag som gjør at jeg kan nerde på fest uten å bli fersket. Mange synes det kan være interessant å høre om gamle dager.

Men sånn Knut Jørgen Røed Ødegaard-nerding tror jeg toffen er nærmest.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:37   #151
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:44   #152
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må slutte å hoppe og fekte med armene når du snakker om kasi og corpi.

Gammel 02-02-10, 10:44   #153
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ha musikk som sier BANG i bakgrunnen og røyk og sånt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:47   #154
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men sånn Knut Jørgen Røed Ødegaard-nerding tror jeg toffen er nærmest.

Jeg lurer på om tink nettopp har servert the ultimate insult.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:47   #155
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 02-02-10, 10:58   #156
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gladnerding?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:04   #157
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du må slutte å hoppe og fekte med armene når du snakker om kasi og corpi.

Jeg sier kasuser. Og insisterer på at det heter det på min dialekt.

(Lang historie - kortversjonen er at i min dialekt sier vi altså en tallerk og ikke en tallerken. Enkelte mener det er slurvete språk og ikke dialekt. )

Til det andre sier jeg dauinger.

Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:13   #158
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Morsom tråd
Jeg er nok en liten nerd jeg også, men tror ikke jeg kan måle meg med TineToff, Chiffre og m^2

Excel er jeg allergisk mot, da lager jeg heller en egen database med tilhørende pene rapporter, evt en liten windowsapplikasjon eller webside som kan gjøre jobben.

Jeg og mannen diskuterer gjerne morsomme algoritmer og snedige måter å løse kodeproblemer på. Vi elsker sci-fiction filmer og vi kan fint bruke fredag, lørdag og søndagskvelden på å spille uncharted 2 among thieves på PS3'en. Eller rocke i vei med Rock Band på Xboxen ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 16:13   #159
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Gladnerd.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 16:17   #160
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg lærer temmelig raskt og synes det er gøy å lære nye ting, men all motivasjon forsvinner som dugg for solen når det jeg lærer ikke vil være praktisk anvenbart. Og det siste tror jeg er selve definisjonen på ikke-nerdete.

Jeg er nok overhodet ingen nerd. Jeg lærer raskt og enkelt hvis det er ting jeg faktisk har bruk for å kunne, eller kan trenge å vite ifb jobb/privaten, men prøv å lær meg noe jeg aldri kommer til å trenge etterpå. Litt irriterende da at ved eventuell skolegang videre så vet jeg jo at halvparten av det jeg må lære meg er ting jeg overhodet ikke har bruk for. Mister litt av motivasjonen til å i det hele tatt søke.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.