Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivå på generelle allmennkunnskaper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 13:58   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaper

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Du tuller nå?

.

jeg ler HØYT av Esmes navn der.

Og jo, Beckham har jeg definitvit hørt om. Flere av de andre dere nevner også, faktisk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:59   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinnie Jones, Maradona, ehm Sørloth? Brathseth, han kjekke keeperen med datteren... thorstvedt?, mini, myggen, ehm.
kevin keegan, zinedine zedan, pelé, åh - hva het han igjen, han kjekke som alltid løp så langt og aldri hadde ballen - bakerst til venstre på det norske landslaget

Beckham ja!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:00   #43
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette visste jeg, selv om jeg er under middels interessert i sport. OL i -92 fulgte jeg veldig med på, da var jeg høygravid med min eldste datter og kjedet meg på dagen. Og det skal jo godt gjøres å ha unngått å få med seg at det var OL på Lillehammer i -94 - hele nasjonen gikk jo fra konseptene i selvforherligelse. Calgary i -88 er nok noe mer diffust.

Store sportsbegivenheter vil jeg nok si kan føyes inn under "allmennkunnskap" - men ikke ned på detaljnivå.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:01   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tuller nå?

Hvis jeg kunne inkludert alle fotballspillere, gjennom alle tider, hadde jeg nok aldri gått tom for navn. / Norske (eller "norske" eliteseriespillere anno 2010, derimot, ville jeg ha slitt litt mer med, men 10 hadde jeg nok greid.

Nei?
Er det Sørtoft?

Jeg er helt idiot på dette, mine fotballvenner synes det er fascinerende hvor lite jeg kan og har stor morro på grunn av det.

Gammel 03-02-10, 14:01   #45
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Gazza, Ronaldino, Maradona, Tore Andre Flo, Ruud Gullit, Vinnie Jones, Dennis Wise og flere av de Esme har nevnt, så det blir definitivt 10.

Har ikke hørt om Wise og Vinnie Jones. Med mindre det er han fotballspilleren jeg nylig så på TV som hadde spilt Looc, Stoock ... eller hva søren den filmen het.

Gammel 03-02-10, 14:01   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste det om OL. Jeg vet mye om OL, i grunnen, men langt fra Kvitt eller dobbelt-kunnskap.
Fotball har jeg ikke peil på, men man blir jo bombadert i media, så jeg skulle nok klare å hoste opp ganske mange navn.

Gammel 03-02-10, 14:01   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har ikke hørt om Wise og Vinnie Jones. med mindre det er han fotballspilleren jeg nylig så på TV som hadde spilt Looc, Stoock ... eller hva søren den filmen het.

Lock, Stock and two smoking barrels.

Gammel 03-02-10, 14:02   #48
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei?
Er det Sørtoft?

Jeg er helt idiot på dette, mine fotballvenner synes det er fascinerende hvor lite jeg kan og har stor morro på grunn av det.

Sørlot(h), tror jeg.

Gammel 03-02-10, 14:03   #49
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, var det han? Da vet jeg hvem det er.

Gammel 03-02-10, 14:03   #50
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Nope. Jeg hadde ikke visst det. Jeg vet at det ble justert en gang, men ikke når og hvor. Sport er så ubegripelig uinteressant (for ikke å snakke om at kamelritt er en større idrett enn de fleste som bedrives i vinter-OL).

Det er noen andre på quizlaget mitt som tar seg av sporten - jeg vet navnet på kjendisunger i Hollywood og hovedstader i Afrika og slikt, jeg.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:03   #51
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, var det han? Da vet jeg hvem det er.

Ja, stemmer. Han var vel en thug-type der.

Gammel 03-02-10, 14:04   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har en fatballgal mann så jeg får sikkert med meg noe ufrivillig.

Men fotball er verre enn vinter-OL.

Kan dere mange vinter-OL navn da. Uavhengig av kjønn, tid og land?

Gammel 03-02-10, 14:05   #53
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sonja Henie. Og Nancy Kerrigan. Var det ikke hun som var i nyhetene nylig der broren har drept faren? Ja, for det var hun og en annen som hadde den store bitchslapfighten i et eller annet OL eller VM eller noe? Og de store norske, selvsagt. Type Oddvar Brå og gjengen.

Gammel 03-02-10, 14:07   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme, denne er til deg:

Hvem var kjent som Norges beste møtende spiss?
Hvilken norsk keeper kastet ballen i eget mål i 1988?
Hvilken norsk keeper fører tankene hen til frosker?
Hvem var kjent som "brutter'n" til Mini?
Hvilken tidligere norsk fotballspiller fra Østfold har en søster i Aftenposten?
Hva heter den hårløse spilleren og treneren fra Grue?

Sist redigert av Bluen : 04-02-10 kl 10:07. Årsak: Bort med Finnskogen!
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:08   #55
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jelena velbe
Ole Einar Bjørdalen
Bjørn Dæli (Skrives det slik da?)
Katarine Witt
Lasse Kjus
Åmot
Tom Stiansen
Koss
Poriet

Søren, dette var jo enda verre! Jeg vet da mange flere, men kommer ikke på noen jo!

Gammel 03-02-10, 14:08   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for det var hun og en annen som hadde den store bitchslapfighten i et eller annet OL eller VM eller noe?

Jepp. Tonya Harding, og det var før OL i 94.

Gammel 03-02-10, 14:10   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket jeg selvfølgelig mener er allmennkunnskap.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:10   #58
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Svarer jeg også.

Esme, denne er til deg:

Hvem var kjent som Norges beste møtende spiss? :dunno:
Hvilken norsk keeper kastet ballen i eget mål i 1988? Åh, å ham har jeg sett på TV!!
Hvilken norsk keeper fører tankene hen til frosker? Ke?
Hvem var kjent som "brutter'n" til Mini? Høh?
Hvilken tidligere norsk fotballspiller fra Østfold har en søster i Aftenposten? Tja...
Hva heter den hårløse spilleren og treneren fra Grue Finnskog? Nja ...

Gammel 03-02-10, 14:10   #59
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Rune Hauge er vel han som nylig har vært i retten ifm en svindelsak mot ... moren til... han der fotballspilleren med det røde håret (og broren hans). Med dobbeltnavn tror jeg, som har en datter som heter Ariadne elns

Vil bare legge til at det ikke var Rune Hauge, det var en annen, som jeg ikke husker navnet på. Men Rune Hauge har nok vært ute i diverse hardt vær han også.

Kan det være Baardsen?

Gammel 03-02-10, 14:11   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten stjålet røyk fra Myggen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.