|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressJeg er opptatt av at barna skal være fysisk aktive. Den aller beste måten å få til det på er å la de holde på med det de ønsker. I absolutt alle idretter vil det på sikt dukke opp krav, enten til kropp eller ferdigheter, som de færreste klarer å fylle. Det er da det er så utrolig viktig å ha gleden ved det man gjør, og ha forståelse for at ikke alle skal, kan (eller ønsker) å bli best.
|
|
|
#62 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepress
Da er det veldig mange idretter man må velge bort. Langrenn, skihopping, skiskyting, kombinert, svømming, friidrett, kunstløp, bryting, fotball and so on.
|
|
|
#63 |
|
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressJeg har latt meg overraske av fokuset på sunnhet og styrke hos de danserne jeg har vært innom (øh), og hadde ikke hatt problemer med å la hypotetiske døtre eller svært reelle sønner begynne med dans, ballett eller ei. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Epikur
|
Så klart. Jeg er fullstendig klar over det. Men på taekwondo, der foreldrene er med og trener så slipper man de gale mødrene på sidelinjen, de strenge trenerne/lærerne som mener at man må ofre ALT for balletten selv om man bare er 4 år og har lyst til å gå i venninnebursdag. Hvis min datter har frykteig lyst til å danse ballett, så skal hun selvsagt få det, men vi ville ha passet godt på, selv om vår eldste er svært slank og atletisk. Hun er en sårbar jente som er fryktelig opptatt av hva folk mener om henne.
Ikke sant?
|
|
|
#66 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har ikke lest mer enn dette og har liten erfaring med ballett. Sist redigert av Hyacinth : 05-02-10 kl 19:51. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressJeg tror dette vil avhenge MYE mer av individer - hvilke gale/normale trenere man treffer på, og hvilke gale/normale foreldre som står på sidelinjen - enn av hvilken idrett vi snakker om. Sånn sett ser jeg Mims argument om foreldrenærvær - det gir jo litt økt kontroll.
|
|
|
#68 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er ikke imot fysiske krav, absolutt ikke, jeg synes derimot at kravene som stilles jenter i ballett er langt ifra sunne, og vil derfor ikke at min jente skal være en del av det.
|
|
|
#69 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressHvilke krav er det som stilles i ballett - generelt, ikke av gale enkeltinstruktører - er det som er spesielt usunne?
|
|
|
#70 |
|
ræv med ører
Jeg synes ikke kravene som stilles i ballett er mye større enn i andre idretter, nødvendigvis. Men idretter kan vanligvis ikke sammenlignes med hverandre, så det blir en håpløs diskusjon.
|
|
|
#71 |
|
Epikur
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressJeg har drevet med musikk på ganske høyt nivå og kan love at det lyser rødt på kokometeret der også, altså. Jeg ble god ganske tidlig og det medførte bla. at jeg fikk spille solo fremfor de som var eldre enn meg. Masse megging og kjipe kommentarer. Fra mødrene!
|
|
|
#72 |
|
ræv med ører
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressMan må jo skille på selve idretten og miljøet rundt idretten.
|
|
|
#73 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressAkkurat nå har Hannah drevet litt med ridning. Hun begynte i høst, og har holdt på frem til nå. Nå skal hun ha en liten pause, men starter nok på igjen etter påske.
|
|
|
#74 |
|
ræv med ører
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressSånn apropos: De galeste idrettsforeldrene jeg har møtt hittil har vært håndballforeldre.
|
|
|
#75 |
|
Erfaren nok
|
Ja der er det mye rart!
|
|
|
#76 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
På operaballetten er det opptaksprøver fra de er seks til de er 11 år. Datteren min var ni år da hun var på opptaksprøve, og kom inn. Hun fant selv ut at hun ville slutte, av helt andre årsaker enn kroppspress eller prioritering av tid. Men det er klart, skulle hun fortsatt ville det blitt mye mer intenst. I dag angrer hun på at hun sluttet, hun skjønner at det var en kjempesjanse. Registrerte ingen gale mødre heller.
You don't have to be black to sing the blues From what I gather all you got to be is blue (Joan Baez) Sist redigert av Claire : 05-02-10 kl 19:23. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressJeg har selv danset ballett i den verste alderen (tenårene), og har selv valgt å sende jenta vår på ballett. Først og fremst fordi hun var sen motorisk, og trengte å lære seg kroppskontroll og koordinasjon, og få styrken. Nå fordi leddgikten gjør at hun trenger å trene styrke og få strukket ut leddene sine. Jeg har aldri selv opplevd at vekt har blitt nevnt med et ord, verken fra trenere eller fra andre barn. Det eneste stedet jeg opplevde slankepress var fra min mor og fra jevnaldrende på skolen (og dette var de som ikke drev med noen idrett - det var de som slanket seg). |
|
|
|
#78 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Der Mazungen går på turn har de partier for barn fra 1-3 år. Så det er bare å starte.... |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Idretter med slankepressNiåringen har prøvd noen aktiviteter opp igjennom, og den jeg sitter igjen med dårligst inntrykk av, er turn/rg. Allerede i 2. klasse ble de flinkeste "headhuntet" til elitepartier. Vi så på idretten som fin motorisk trening og mosjon, men når det ble så alvorlig i så ung alder, mistet i hvert fall jeg lysten. Heldigvis var jenta vår av samme oppfatning. (At hun var blant dem som ikke ble plukket ut, har egentlig ikke noe med saken å gjøre.)
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Men de ungene trener veldig mange timer i uka? Det er vel viktig at de får i seg rett mat da, for å unngå skader, vil jeg tro. (min brors datter går på turn, og trener 6-7 timer i uka. Hun er 10 år gammel) |
|
![]() |
|
|