|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Jeg blir litt harm - for det er jo slike foreldre som de der som skaper fordomsfulle avkom, tenker jeg. (ikke nødvendigvis, men dog)
|
|
|
#42 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
men det er jo stort sett holdninger fra foreldre som i alle tilfeller skaper holdninger, om det er mot homofile, mot muslimer eller hva som helst. Det er samtaler rundt middagsbordet og generelt i hjemmet som legger grunnlaget for barn sine tanker, holdninger og språk til samfunnet rundt seg. Vi er jo stort sett alle født fordomsfrie, desverre varer det ikke lenge ...
|
|
|
#43 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nemlig.
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Sånn helt bortsett fra at man neppe blir homofil av å få lov til å pynte seg litt som barn (
|
|
|
#45 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Det er ikke revnende likegyldig om mine gutter blir/er homofile, nei. Jeg ønsker at livet deres skal gå mest mulig på skinner, og siden det er lettere å være heterofil i dagen samfunn enn homofil, håper jeg de slipper alle kompliksjonene som følger i kjølvannet av å stå fram som homofil. At jeg ønsker å bli "ordentlig" bestemor en gang, er en annen, men mindre viktig, grunn til at det ikke er knekkende likegyldig for meg om de blir homo eller ei. Selv om jeg ønsker meg heterofile barn, er ikke det det samme som at jeg ikke ville støttet dem og akseptert det uansett hvilken legning de måtte få som voksne. (Ja, ikke helt uansett, jeg kan jo tenke meg et par legninger jeg ikke uten videre er tilhenger av. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Pauset
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ..."En jeg kjenner pynta seg mye som liten, så han ble homo". |
|
|
|
|
|
#47 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Akkurat det kan du da vel bli uansett? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
prokrastinator
Eggdonasjon/surrogatmor eller samarbeidsprosjekt med kvinne-med-barneønske. Innen ungene dine er voksne, er det nok ikke usannsynlig at adopsjon er en mulighet heller (teoretisk sett er det mulig per i dag også, men tror ikke det har forekommet ennå). |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Pauset
|
Sv: Passe på så han ikke blir Homo ...
Må si meg enig med Sitron. For mine barn vil livet bli enklere ved at de er heterofile. Derfor håper jeg at de blir det, men om de skulle vise seg å være homofile så er det selvfølgelig greit. Det viktigste er at de får et godt liv med kjærlighet. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Langøre er en mann med ambisjoner for sine barn. Han syntes det hadde vært stas om Kløver kunne bli historiens første norske dronning-gemalinne og gifte seg med Ingrid Aleksandra.
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men den holdningen "må" man da ha? Slik jeg ser det så kan man ikke gjøre noe fra eller til med den saken. Og skulle det nå vise seg at avkommet er homo - er det da ikke best at foreldrene på forhånd har holdningen av det er helt OK? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Jeg kan forstå at foreldre håper at ungene skal være heterofile, fordi de er bekymret for problemer de kan få dersom de viser seg å være homofile. Men som Anuk sier: man må da likevel værsågod finne seg i det, dersom så skulle være tilfelle. Og jeg synes uansett det er helt utidig å gi inntrykk, overfor barna, av at man håper de ikke er/blir homofile!
|
|
|
#54 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Selvsagt finner man seg i det. Men det er jo på lik linje som å håpe at ungene aldri blir lam, kapper av seg tre fingre, farger håret grønt og whatnot. Man fikser det meste og uansett er det slik at man bør støtte barnet i ting som skjer med det. Iallfall til en viss grad.
|
|
|
#55 |
|
flisespikker
|
Klart. Men det er noe annet å gi uttrykk for at man håper barna ikke skal bli lamme enn å håpe at de ikke blir homofile, da - for eksempel antar man at barnet selv ikke ønsker å bli lam, mens homofil er jo noe man er, som person, og som hverken er en lidelse eller et handikap. De fleste er enige i at det å bli skadet eller lam i en ulykke er noe negativt, mens jeg ikke ville synes det var greit å uttrykke til barna at det å være homofil er noe negativt. (Og sånn sett synes jeg poenget med å sammenligne med det å være mørkhudet er relevant. Det er klart det er mange som utsettes for mobbing eller andre plager fordi de er mørkhudede, men det er likevel ikke greit å si til barna sine, eller andre, at man virkelig håper man får lyse og ikke mørkhudede barnebarn, for eksempel.)
|
|
|
#56 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Jo, men det er bare så implisitt i mitt hode at man ikke forteller ungene hvilken legning de skal ha, gud de skal tro på eller ikke og enkelte grunnleggende ting, at jeg ikke engang tenker over å presisere det når jeg i en diskusjon som denne sier at jeg syns det er helt fair å håpe at guttungen ikke blir homofil fordi jeg mener det ikke er nok aksept i samfunnet til at det går på skinner.
|
|
|
#57 |
|
flisespikker
|
Jeg synes også det er helt kurant å si det i denne diskusjonen.
|
|
|
#58 |
|
prokrastinator
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Uten å ha sjekket statistikker, så gjetter jeg forresten at sjansen for å bli utsatt for alvorlig vold fra sin mannlige partner er større enn sjansen for å bli utsatt for tilfeldig vold fordi man er lesbisk. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Ja, jeg tror det er bedre å være lesbisk.
|
|
|
#60 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Jeg vet at jeg er godtroende. Men det har skjedd utrolig mye som bedrer forholdene for de homofile de siste 10-årene. Jeg tror at det kommer til å bli mer og mer vanlig å akseptere homofili som en normal tilstand. Derfor har jeg et håp om at det skal være greit for ungene mine hvis det viser seg at de er homofile.
|
|
![]() |
|
|