Sv: Norwegian
Puddingen på 2 1/2 år har det med å bli max urolig akkurat før take-off og landing selvsagt, og i trassen da klipser hun av seg beltet en million ganger. Sist gang fikk jeg tilbudet om å ha henne på fanget med fangbelte likevel, og det funket kjempebra. Jeg ba om det på returen også - "Nei, det går ikke, er du gal, hun MÅ sitte i eget sete når hun er over to, det er IKKE lov med fangbelte da..." Norwegian tur/retur Oslo-Bergen med få dagers mellomrom.
Elin/Tutta: Ja, jeg også har vært forundret over at man faktisk slipper inn noen av passasjerene - typisk er ego forretningsfolk med en diger garmentbag som ikke lar seg stappe hverken her eller der ("Åh, jeg er så important at jeg bare må få følge mine egne regler assa") eller de som jeg i mitt stille sinn kaller pakk-eslene. For i tillegg til trillekoffert må de jo selvsagt ha skulderveske (den teller vel ikke, for man er da kvinne), minst to taxfreeposer og gjerne ett eller annet festlig skrot kjøpt på et bedårede lokalt marked. Type maleri, plakat, teppe eller noe etnisk "pynt". Hvorfor får de ikke klar beskjed om at denslags kan de drite i?