Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Norwegian (dn.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 12:00   #19
tutta
Passiv

Standard

Sv: Norwegian

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Nå ble jeg veldig skeptisk her, for enten så har Lufthansa et annet regelverk, eller så løy damen(e) meg rett opp i fjeset 2 ganger for å holde flyet i rute (og for å slippe å kaste meg av ...)
Så derfor måtte jeg forske litt, og jeg finner belegg for både meg og uten barnesele:
Uten:
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...11-0040.html#8

FOR 2003-01-11 nr 40: Forskrift om befordring av passasjerer i luftfartøy (BSL D 1-6).
§ 8. Transport av barn
(1) Ett barn under to år kan plasseres på fanget til én voksen person. Sikkerhetsbeltet skal kun festes rundt den voksne som skal holde barnet under start og landing.

Med:
http://www.luftfartstilsynet.no/mult...rt_D_1935a.doc
KAPITTEL D OPERATIVE PROSEDYRER
JAR-OPS 1.320 Seter, sikkerhetsbelter og skulderseler
(b) Passasjerer
(2) Et luftfartsforetak skal utarbeide bestemmelser for, og fartøysjefen skal sørge for, at flere personer i ett sete bare tillates i egne seter og utelukkende for en voksen og et lite barn som er forskriftsmessig fastspent med et tilleggsbelte eller annet festeutstyr.

JAR-OPS er felles regelverk som gjelder for alle europeiske selskap,så denne regel skal gjelde for alle.

Må si jeg blir litt skremt!!

Sist redigert av tutta : 26-01-07 kl 12:57.
  Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.