Sv: Bør lærere tåle å bli spyttet på?
Opprinnelig lagt inn av Claire, her.
Nå er det vel du som tolker innlegget mitt unyansert. Og velger å sitere kun en del av det. 
Jeg jobber i skolen, så det jeg baserer innlegget mitt på er reell erfaring. Jeg skjønner veldig godt at det forholder seg slik for en del barn og unge, og de må så absolutt bli tatt på alvor. Men det finnes tilfeller der slik språkbruk kun er en stygg uvane, ment som provokasjon og basert på helt andre ting enn "et rop om hjelp". Det må være lov å erkjenne det. Dersom det er bakenforliggende problemer, vil jo språkbruken bare være en del av et komplekst bilde. Og hvis en ikke har gangsyn nok til å se det, ja, da kan man snakke om liten nytteverdi - for å gjenta din upassende terminologi.
Jeg valgte å sitere den delen av innlegget som jeg ville kommentere. Det er en helt vanlig og ikke minst ryddig praksis.
Jeg er veldig uenig i dine betraktninger.
"Drittsekker" som du kaller det, er gjerne drittsekker av en grunn.
Du svarer meg heller ikke på spørsmålet mitt (noe som ville vært mer konstruktivt for debatten enn å bli sur og sende meg en rød prikk):
Hvilke fakta baserer du ditt syn om at uakstabel adferd i ytterst få tilfeller skyldes problemer?
Begrepet "liten nytteverdi" står jeg absolutt for. Å hevde at de aller fleste unge med adferdsproblemer bare er "drittsekker" (du sier at kun "ytterst få" har reelle problemer) setter meg litt ut, med tanke på at du jobber i skolen.