Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 18:39   #121
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Bare forsett å underholde! *kjeder meg*

Signerer denne, for sliten til å delta i noen selv. Men blir like øvejidde hver gang noen orker å engasjere seg i teite grupper på FP.

Ikke vaksinert oss, ikke med i noen gruppe for å markere verken det eller noe annet.

Gammel 11-02-10, 18:48   #122
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Herlig med litt god underholdning etter en slitsom dag på jobb.

Vi har ikke vaksinert oss, men føler lite behov for å melde meg inn i grupper om det på Facebook. Jeg så flere venner hadde meldt seg inn og tenkte vel ikke så mye mer enn at det var en litt teit gruppe. At folk blir så voldsomt provosert klarer jeg ikke å skjønne.

Gammel 11-02-10, 19:03   #123
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvordan slik? Uten punktum og med nedlatende smiley?

Det var da fælt til tolking og spørring da. Det henger igjen fra tiden på "det andre forumet" bare.

Gammel 11-02-10, 19:05   #124
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg følger med på denne, den øker raskt i antall medlemmer.
Vurderer å melde meg inn, bare for moro.

Gammel 11-02-10, 19:14   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

At folk blir så voldsomt provosert klarer jeg ikke å skjønne.

Voldsomt og voldsomt, det er vel ingen som står og skriker av sinne, men jeg forstår veldig godt at man reagerer når jeg leser Scarletts innlegg.

Gammel 11-02-10, 19:17   #126
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Joda, jeg gjorde det, men regnet med at folk klarte å se ironien i setningen min, like mye som i Skremmerns setning om de sultne barna i Afrika. Brukte jeg feil smiley eller klarer jeg bare ikke å få frem snerten slik som Skremmern?
:legger seg i hardtrening:

Ingen av dere var særlig snertne, spør du meg. Men jeg skjønte ironien.

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

hvorfor ikke, sikkert flere som lurer på dette her inne vil jeg tro?

Det vil jeg anta, og nå har dere alle fått svaret. :hjelpsom:

[quote=Metallica;2098327]Oj oj oj.............. må si tråden min har glitt ut her!!! Kan ikke huske at jeg sa noe om at det var greit i mitt H.innlegg????

[/quote

Metallica, jeg lurer på om den grå prikken du sendte meg skulle være grønn eller rød? Og så må jeg få tilføye at jeg synes du kunne valgt et annet nick.

Jeg fikk nettopp en prikk av Sitron hvor hun skriver: Du er så reflektert, hyggelig, moden og smart!

: outer:

Det må vel være ironi, vel. Men den var bra, da!

Sitron: Jeg opplever ikke at rine har overtatt din rolle. Din jobb som er å skremme bort nykommere blir fremdeles utført etter beste evne, ser det ut som. Rine, derimot, er virkelighetsfjern og irriterende mot eksisterende brukere, men veldig opptatt av å behandle nykommere pent. Stor forskjell.

Her virker du faktisk litt smart. Ikke så verst observert det der, selv om jeg ikke går inn for å irritere deg. Klart det tærer på både humør og annet når man hele tiden tar så grundig feil...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:20   #127
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Funnet på veggen til De som IKKE tok vaksinen.

Sitat:

Ser at det er opprettet en gruppe på fb som heter: Dere fikk aldri svineinfluensa fordi VI vaksinerte oss .
Må si at jeg blir direkte kvalm og forbannet på mennesker som slukte "agnet"
til en stat som dreit på draget(som vi si i Nord-Norge).

Stakkars mann. Blir kvalm OG forbannet han.

Gammel 11-02-10, 19:30   #128
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skal si det er hyggelig her inne. Ha aldri fått så mange "uvenner" på så kort tid, og jeg har vert her i underkant av et døgn. Foresten, tror ikke jeg har så mange uvenner "in the real life" som det jeg vist har fått her ja ja. Det er bra dere morer dere!

Og Metallica, det er MEG! Det kan du ikke ta fra meg Rine og kan aldri tenke meg at den prikken du fikk skulle vere grønn! hvorfor den ble litt difus får noen andre finne ut av.

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:38   #129
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Metallica, her.

Og Metallica, det er MEG! Det kan du ikke ta fra meg Rine

Nei, dessverre.

Jeg har forresten ikke prikket deg, men så er jeg heller (som regel) ingen skarve hevnprikker. Jeg venter heller til en annen anledning, spesielt nå når det er blitt slått fast at jeg alltid er grei med nykommere.

Men for å komme tilbake til saken: Førstesiden i BT i dag:
Skremte folk til å vaksinere seg:
Professor: Myndighetene skapte massehysteri. Professor Elling Ulvestad er kritisk til fryktbildet han mener helsemyndighetene skapte rundt SI-epidemien i høst. 29 personer døde av SI fra juli til desember. Alle var i risikogruppen. En vanlig sesonginfluensa tar 1500 liv..

Nei, jeg står fast ved at den Facebookgruppen ikke gikk over streken, jeg.

Gammel 11-02-10, 19:46   #130
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer det virkelig at alle de omkomne tilhørte risikogrupper? Det var da flere som ikke tilhørte noen risikogruppe.

Jeg synes det er for dumt å si at myndighetene var hysteriske. De ble jo kritisert for å ikke reagere fort nok og ikke gjøre nok, mens det sto på. Man kan aldri vite helt hvordan en pandemi vil arte seg, og det beste er jo å være føre var. Håper ikke disse post-pandemi-hysterikerne får noen innvirkning på hvordan myndighetene reagerer ved en kommende anledning.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:26   #131
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Stemmer det virkelig at alle de omkomne tilhørte risikogrupper? Det var da flere som ikke tilhørte noen risikogruppe.

.

Altså: Det er jo trist at folk dør av influensa, (eller av hva som helst) men ikke verre å dø av svineinfluensa enn vanlig, vil jeg tro. Jeg trodde forresten også at ikke alle døde tilhørte risikogruppene, derav hysteriet, men det kan hende jeg tok feil?

Gammel 11-02-10, 20:29   #132
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Her virker du faktisk litt smart. Ikke så verst observert det der, selv om jeg ikke går inn for å irritere deg. Klart det tærer på både humør og annet når man hele tiden tar så grundig feil...

Jeg virker ikke smart, jeg er smart. Jeg er riktignok særdeles dårlig i å være morsom på kommando og jeg klarer sjelden å henge med i fjasetrådene, men jeg er i aller høyeste grad smart!

Uavhengig av alt dette, trenger man ikke akkurat å være Einstein for å skjønner hvordan du opererer på dette forumet. Du ser ting fra én side, hovedsaklig din side, og du virker sjelden villig til å reflektere eller idémyldre. Du diskuterer for å ha rett, for å vinne EM-medalje i å utheve enkeltord, og for å hevde deg selv. Du skjønner ikke engang når du fornærmer folk, sikkert derfor du ikke bryr deg når du faktisk gjør nettopp det. Det er veldig viktig & important å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg, og gjør de ikke det til punkt og prikke slik du mener er riktig, oppfører du deg som om en eller annen universell lov er brutt, eller noe. De aller fleste gjenkjenner sine svakheter og noen prøver til og med å gjøre noe med det, men ikke du, du er ufeilbar, det er alltid alle andre det er noe galt med.

Gammel 11-02-10, 20:44   #133
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Uavhengig av alt dette, trenger man ikke akkurat å være Einstein for å skjønner hvordan du opererer på dette forumet. Du ser ting fra én side, hovedsaklig din side, og du virker sjelden villig til å reflektere eller idémyldre. Du diskuterer for å ha rett, for å vinne EM-medalje i å utheve enkeltord, og for å hevde deg selv. Du skjønner ikke engang når du fornærmer folk, sikkert derfor du ikke bryr deg når du faktisk gjør nettopp det. Det er veldig viktig & important å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg, og gjør de ikke det til punkt og prikke slik du mener er riktig, oppfører du deg som om en eller annen universell lov er brutt, eller noe. De aller fleste gjenkjenner sine svakheter og noen prøver til og med å gjøre noe med det, men ikke du, du er ufeilbar, det er alltid alle andre det er noe galt med.

Jeg kunne vist deg mange innlegg som motbeviser det du sier, og helt sikkert en del som vitner om at du har rett. Men seriøst, Skremmern; Viktig å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg? Skjønner ikke når jeg fornærmer folk? Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver, men så har du jo også diagnostisert meg som virkelighetsfjern, mulig det er grunnen?

Jeg synes uansett dette innlegget sier utrolig mye mer om din rolle på FP enn om min: Humørløs, irettesettende og med en egen evne til helt ut av det blå komme med lange utskjellingstirader som går veldig mye på person og ikke på sak.
Nei, jeg er ikke ufeilbarlig, og mener sjelden at det er noe galt med alle andre. At det må være noe alvorlig galt med deg, er jeg derimot ikke i tvil om etter dette...

Gammel 11-02-10, 20:50   #134
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange av mine venner har meldt seg inn også.

Får i grunn nesten lyst til å lage en siste gruppe som en takk til alle de som vaksinerte seg så vi som ikke kunne slapp unna.
"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, lever ennå og er umåtelig takknemlig for alle som gjorde det. TAKK!"

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:55   #135
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Altså: Det er jo trist at folk dør av influensa, (eller av hva som helst) men ikke verre å dø av svineinfluensa enn vanlig, vil jeg tro. Jeg trodde forresten også at ikke alle døde tilhørte risikogruppene, derav hysteriet, men det kan hende jeg tok feil?

Men det er jo lett i si at det var hysteri, i ettertid! Det kunne man ikke vite da. Det var tydeligvis veldig vanskelig å vurdere situasjonen der og da. Helsemyndighetene fikk jo masse tyn for at de ikke gjorde nok. Og nå får de tyn for at de gjorde for mye.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:56   #136
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Forskjellen på å dø av svineinfluensa og å dø av andre sykdommer, er at det i høst har vært uhyre enkelt å forhindre dette ved å vaksinere seg. Derfot virker det "verre" å dø av SI enn andre ting, selv om det selvfølgelig er like trist uansett.

Gammel 11-02-10, 20:57   #137
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes gruppa "Vi som driter i hvor flink andre er til å trene!!" burde få en motgruppe også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:58   #138
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne vist deg mange innlegg som motbeviser det du sier, og helt sikkert en del som vitner om at du har rett. Men seriøst, Skremmern; Viktig å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg? Skjønner ikke når jeg fornærmer folk? Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver, men så har du jo også diagnostisert meg som virkelighetsfjern, mulig det er grunnen?

Jeg synes uansett dette innlegget sier utrolig mye mer om din rolle på FP enn om min: Humørløs, irettesettende og med en egen evne til helt ut av det blå komme med lange utskjellingstirader som går veldig mye på person og ikke på sak.
Nei, jeg er ikke ufeilbarlig, og mener sjelden at det er noe galt med alle andre. At det må være noe alvorlig galt med deg, er jeg derimot ikke i tvil om etter dette...

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:00   #139
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Skal vi velge lag nå?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:05   #140
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Åh! Skal vi velge lag nå?

Jeg tror det, kie. Det ser ut til å være den nye trenden.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.