Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor creepy er det ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-10, 21:33   #21
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Hvor creepy er det ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om man tror på spøkelser, hvorfor blir man redd? Jeg synes det er überkult om det hadde eksistert spøkelser jeg da, det er bare synd at det ikke gjør det.

Ikke sant, dette har jeg også tenkt mange ganger. Jeg har hatt et par merkelige opplevelser som får andre til å synes det er rart at jeg ikke ble redd av, og jeg er litt skuffet over at det ikke har blitt flere av dem. Men for meg er det forferdelig skummelt å se kattene mine redde og urolige når jeg ikke skjønner hvorfor.
Forøvrig syns jeg jo det er mye, mye skumlere å tenke på at det kanskje dukket opp uvedkommende, virkelige mennesker inn hit.

Ja, ikke sant? Om man hadde sett en skikkelse komme svevende mot seg, er det ikke naturlig å gå bort og se hva det er laget av, om man kan ta hånden gjennom, blåse på det, kommunisere?
Spøkelser som i høyden dunker litt i en dør klarer jeg rett og slett ikke å ha spesielt respekt for.

Word!

Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 21:37   #22
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg hadde nok synes at det var litt skummelt, men det er bare fordi jeg har sett for mange dårlige "skrekkfilmer" da jeg var yngre. Egentlig tror jeg ikke på verken det ene eller det andre. Det har selvfølgelig en naturlig forklaring, det er bare så vanskelig å huske det når man står midt oppe i det. :mørkeredd:

Gammel 05-03-10, 21:38   #23
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Forrige hunden stirret ofte mot et spesielt punkt på veggen på hytta. Det var greit, for der tenkte jeg det var noen jeg kjente som evt. gikk igjen. Og jeg tror ikke på sånt, men hvor smart er jeg? Enten drev bikkja med noe tull, eller....

Der jeg bodde før, opplevde jeg nye hunden ofte stirret over hodet mitt i sofaen og knurret. Alltid samme sted. Og denne hunden elsker meg, stoler 100% på meg uansett situasjon. Medium koselig, selv om jeg som sagt ikke ser meg som overtroisk.

En litt mer spesiell opplevelse jeg hadde i det huset med nye hunden, var da han lå i gangen mellom soverommet og kjøkkenet. Han lå på gulvet, så mot soverommet med stive ører og øyne. Øynene og hodet fulgte så "noe" som kom mot han og gikk over han, så inn i kjøkkenet. Men siden han ikke flyttet seg, tolket jeg det som han ikke var redd.

Jeg bodde der ett år til, så skremt var jeg ikke. Vet også mannen og kona som eide huset før, døde med ett døgns mellomrom, uten at det var noe kriminelt inne i bildet.

Litt samme innstilling som Esme; jeg vil jo gjerne ha muligheten til å treffe igjen "mine". Eller at de kan se meg, for den slags skyld. Men tror nok ikke det mulig.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 21:41   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var mer creepy da Storebror var baby - bare noen få uker gammel - og hver gang vi var på stellebenken festet han blikket på et bestemt punkt bak min høyre skulder, smilte som ei sol og bablet i vei.

Gammel 05-03-10, 21:43   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt - hunden min, store tøffe hunden, fikk helt dånedimpen av litt større edderkopper, og fluer og biller og sånt... Hun klarte å skremme fullstendig vettet av meg etpar ganger for jeg skvatt så grådig før jeg begynte å skjønne tegninga
De var det ikke så lett for meg å se, og ikke hørte jeg hverken fotefar eller vingeflapp

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 22:06   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Som sagt - hunden min, store tøffe hunden, fikk helt dånedimpen av litt større edderkopper, og fluer og biller og sånt... Hun klarte å skremme fullstendig vettet av meg etpar ganger for jeg skvatt så grådig før jeg begynte å skjønne tegninga
De var det ikke så lett for meg å se, og ikke hørte jeg hverken fotefar eller vingeflapp

Kanskje like greit at vi ikke har hundehørsel - jeg hadde ikke fått blund på øynene om jeg visste hvor mye insekter vi sikkert har rundt oss.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 22:18   #27
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hehe - det er berre slik kattar gjer for å freaka ut menneska sine...mest som for ein hobby å rekna. "No skal me ha det litt gøy her og gje mennesket noko å tenka på..."...

Gammel 05-03-10, 22:20   #28
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor leste jeg denne her, jeg som skal være alene i morgen kveld/natt! :hus-pingle-redd:

Gammel 05-03-10, 23:21   #29
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor creepy er det...

Ikke i det hele tatt. Det er normalt at dyr reagerer på energier de fleste mennesker ikke sanser. Uten at det er noe skummelt i det hele tatt. Kanskje er det bare en av dine gode hjelpere som var i nærheten for å se at det stod bra til med deg?

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 08:29   #30
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Ikke litt creepy engang.

Gammel 06-03-10, 08:36   #31
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Godt poeng. Men samtidig så har jeg jo inntrykk av at det er de som i utgangspunktet tror på spøkelser som er redde for det, for dem så blir det jo ingen endring av verdensbildet.

Jeg tror ikke på spøkelser, m^2 gjør heller ikke det, men vi begge hadde syntes det var kult å møte et, og for oss så hadde det jo endret verdensbildet totalt.

Jeg har inntrykk av at det er de som egentlig ikke tror/tviler/ikke ønsker å tro (som meg selv ) som kanskje blir mest redde. Jeg ønsker ikke at det skal være sånn, tror heller ikke på det, men hadde nok blitt skremt om jeg hadde opplevd det av nevnte grunner. Jeg synes det er greit som det er; man lever, man dør. Det jeg ser/lukter/hører osv er det jeg forholder meg til. Jeg ville blitt litt stresset, tror jeg, om jeg måtte forholde meg til "usynlige" mennesker i huset, folk som kunne se meg, dukke opp hvor som helst, skremme sønnen min, stjele smørpakker ( ) osv.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 20:06   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

stjele smørpakker ( ) osv.

Ikke minst de, ja - de som stjeler smørpakker er dog mer plagsomme enn skremmende.

Gammel 06-03-10, 20:20   #33
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

For meg som i utgangspunktet er en smule husredd, så er kattene og bikkja et funn! Absolutt alle lyder forklares med at det helt sikkert var ett av dyrene.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 21:17   #34
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Enda en god grunn til ikke å ha kattedyr i hus.

Gammel 06-03-10, 21:25   #35
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

For meg som i utgangspunktet er en smule husredd, så er kattene og bikkja et funn! Absolutt alle lyder forklares med at det helt sikkert var ett av dyrene.

Ja, det er veldig greit, katten vår fikk skylden for det meste av lyder på kvelds og nattestid da vi hadde henne

Sist redigert av Tøtto : 06-03-10 kl 21:25. Årsak: en liten leif..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 22:16   #36
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Det som er virkelig creepy, er å ligge i sengen om kvelden og høre kaninen dunke matskåla si i gulvet som hun pleier.
Når kaninen har vært død, og standsmessig begravet, i to måneder ...

Gammel 06-03-10, 23:03   #37
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 23:05   #38
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det som er virkelig creepy, er å ligge i sengen om kvelden og høre kaninen dunke matskåla si i gulvet som hun pleier.

Huffda.

Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 23:12   #39
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Huffda.

Vi skvatt.
Veldig.
Begge to.

Gammel 06-03-10, 23:14   #40
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Neida, ikke creepy i det hele tatt

Uten sammenligning forøvrig, siden vedkommende absolutt ikke er død... Vi hadde en leieboer som jeg fikk enormt god kontakt med, og vi bygde opp et skikkelig godt venninneforhold. Så flyttet hun og sønnen ut, og leiligheten ble stående tom en periode. I denne perioden så hørte jeg henne og sønnen hver bidige dag der nede. Dunking av gutten som løp, dører som ble lukket hardt, og slike ting.

Ikke creepy i det hele tatt. Bare betryggende.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.