Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking og svært ekstroverte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-10, 21:48   #281
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røyking og svært ekstroverte barn

farlig for kreften ja,stakkar kreften.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 21:48   #282
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, DE vil vi da ikke ta. Det er jo bare kult å gjøre røykere forlegne ved å snakke generelt om hvor mye de stinker.

Gammel 16-03-10, 21:48   #283
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ungene ja, det var de vi ikke likte.

Gammel 16-03-10, 21:50   #284
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Eller? :forvirret:

Gammel 16-03-10, 21:50   #285
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg greier ikke velge side her.

Gammel 16-03-10, 21:51   #286
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ungene ja, det var de vi ikke likte.

Og katter! Eller var det en annen tråd kanskje?

Gammel 16-03-10, 22:07   #287
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

åh, kanskje jeg skal skaffe meg et lam som kan springe rundt og bæsje i boligområdet!

Gammel 16-03-10, 22:09   #288
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

åh, kanskje jeg skal skaffe meg et lam som kan springe rundt og bæsje i boligområdet!

En uoppdragen unge kan gjøre samme nytten.

Gammel 16-03-10, 22:10   #289
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Øh. Her har det tatt av.

Jeg har ikke noe dårlig forhold til Acsa eller noe i mot henne før denne pmgreia. Det er bare det at jeg ikke har noe spesielt vennlig forhold heller slik det ble gitt inntrykk av. Jeg kjenner henne ikke noe spesielt igrunnen. Jeg har ikke noe vondt å si om henne noe sted. Jeg ønsket kun å forklare hvordan det faktisk føltes for meg da flere brukere spekulerte i hvordan det burde føles for meg. Så er gjort.

Aha, det opplyste meg ihvertfall.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:11   #290
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

En uoppdragen unge kan gjøre samme nytten.

Jeg har da bare veloppdragne unger.

Gammel 16-03-10, 22:19   #291
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har da bare veloppdragne unger.

Du kan låne mine.

Gammel 17-03-10, 02:04   #292
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikkje Kirsebæret (eller kven det no var...) bakt nokon kake i det siste?

Gammel 17-03-10, 03:31   #293
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lese hele tråden først, lese hele tråden først, lese hele tråden først .

Og unasett, alle bør være venner, eller noe sånn. Og så signerer jeg Esme. Og er nå litt glad for at Smilefjes dukket opp igjen.

Sist redigert av Milfrid : 17-03-10 kl 03:41.
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 06:52   #294
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Smilefjes:

Innlegget ditt i går gjorde inntrykk. Du har veldig rett med tanke på å forstå andres reaksjoner fra hvor de er og hvor de kommer fra og ikke ut fra seg selv.

Det er ikke alltid så lett. Jeg ka godt trampe med begge føttene i salaten selv, og tro noen forstår min humor eller sjargong. Men det er noe med å såre, opprøre eller til og med skremme noen når man ikke mener det som bør få en til å tenke seg om. Om en forårsaket en uventet reaksjon, hva med å si sorry heller enn si at den som reagerte nødvendigvis reagerte feil. At andre hiver seg på og sier at reaksjonen var feil, dum eller rett og slett en overreaksjon. Dette ville for meg være sårere enn det første som stakk. Det kunne jeg jo kanskje forstå var et sleivspark. Men det er jo meg, og det er kanskje min greie, ikke Smilefjes eller andre sin.

Når det er sagt så har jeg også forståelse for å trampe feil, og ikke minst behovet for å forklare hvorfor, og hva jeg mente eller tenkte.

Jeg håper vi alle kan ha lært noe av dette og jeg håper Smilefjes er tilbake for godt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 07:47   #295
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest alt som har foregått i denne tråden de siste dagene.

Men jeg har fått noen tilbakemeldinger siden søndag som bærer preg av at noen tror jeg har hatt en konflikt med smilefjes over tid, og at dette bare er toppen av isfjellet.

Jeg ønsker å understreke at det ikke er tilfellet. Den siste PM-utvekslingen vi hadde før søndag var en oppfordring fra min side til å se om hun ikke likevel kunne få til å komme på treffet hjemme hos oss forrige fredag. Hun har vært aktiv i min svært lukkede blogg, med mange verdifulle innspill.

Så, det det er snakk om her er én PM, som altså ikke ble sendt med intensjonen å true noen. Jeg beklager – igjen – at den ble oppfattet sånn og derfor ble ubehagelig for smilefjes. I mitt vokabular er ”hey, virru du ha bank?” en markør for ”tulleslosskamp”, det er – på tross av hva noen her inne måtte tro om meg – veldig sjelden jeg går rundt og truer folk med fysisk vold. Bruken av -smileyen trodde jeg også skulle vise tydelig at dette ikke var alvorlig ment.

Jeg er helt enig i at det var ubetenksomt, og at jeg skulle ha tenkt gjennom at folk tolker forskjellige uttrykk på forskjellig måte i lys av erfaringer og livssituasjon. For meg var ikke dette det mest fremtredende ved smilefjes, og jeg har hodet veldig fullt av en del (vanskelige) ting om dagen og prøvde å bare kjapt finne en vei ut av noe jeg og en annen bruker oppfattet som en litt ubehagelig situasjon. Og dette tar jeg absolutt selvkritikk på!

Men at én ubetenksom PM blir til en generell behandling, og at folk som har kjent meg på nett i mange år tillegger meg (for meg ukjente) motiver for å med viten og vilje gå inn for å såre og plage en annen bruker, det synes jeg er ganske vondt.

Gammel 17-03-10, 08:37   #296
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ønsker at barnet mitt skal tørre å si ifra om det er noe som går utover ham selv eller at det gjøres en urett mot andre. Kunsten er jo å lære ham å kunne skille hva han har noe med å si noe om og hva han ikke har noe med.

Om han dermed hadde gått bort til en voksen som ikke plager noen og som står og røyker utenfor et utested og kritisert i vei, så hadde jeg beklaget oppførselen hans overfor den voksne. For dette hadde han ikke hatt noe med.

Folk som føler for å korrigere alle rundt seg og kommer ubedt med kommentarer om hva andre skal gjøre er sinnsykt lite sjarmerende, så jeg ser da virkelig ikke noe grunn til oppfordre og oppdra barnet sitt til å bli en sånn person? Hva i all verden er poenget med det?

Esme sier det veldig greit her.
Jeg hadde aldri godtatt at ungene mine hadde gått bort til vilt fremmede mennesker og kommentert hva de drev med. Ja, det er dumt å røyke, men det vet alle de som røyker allerede.
Her var det jo ikke barnet som gjorde noe feil, men de dustete foreldrene. Barnet skulle ikke vært der for det første, og for det andre skulle de hjulpet barnet sitt ved å si at man ikke sier sånt til andre, og i hvert fall ingen man ikke kjenner.
Hvis det barnet begynner å røyke, om jeg skal tillate meg å ta i litt, så er det ikke andre de ser røyke på et utested, men foreldrene. Man er sine barns sterkeste rollemodeller.

Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 10:10   #297
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men at én ubetenksom PM blir til en generell behandling, og at folk som har kjent meg på nett i mange år tillegger meg (for meg ukjente) motiver for å med viten og vilje gå inn for å såre og plage en annen bruker, det synes jeg er ganske vondt.

Det skjønner jeg veldig godt!

Gammel 17-03-10, 10:11   #298
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Esme sier det veldig greit her.
Jeg hadde aldri godtatt at ungene mine hadde gått bort til vilt fremmede mennesker og kommentert hva de drev med. Ja, det er dumt å røyke, men det vet alle de som røyker allerede.
Her var det jo ikke barnet som gjorde noe feil, men de dustete foreldrene. Barnet skulle ikke vært der for det første, og for det andre skulle de hjulpet barnet sitt ved å si at man ikke sier sånt til andre, og i hvert fall ingen man ikke kjenner.
Hvis det barnet begynner å røyke, om jeg skal tillate meg å ta i litt, så er det ikke andre de ser røyke på et utested, men foreldrene. Man er sine barns sterkeste rollemodeller.

Enig i dette. Barn som snakker forholdsvis rent begynner også å bli modne nok til å forstå forskjellen på dumme handlinger og dumme mennesker.

Gammel 17-03-10, 10:45   #299
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er helt sikker på at det ikke var vondt ment fra din side Acsa.

Gammel 17-03-10, 10:47   #300
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Uhuff, nå er jeg spent på om Kløver kommer til å gi mammaen til bestekompisen noen formanende ord om bilkjøring og miljø, etter at jeg prøvde å forsvare overfor Kløver hvorfor ikke vi kjører bil til og fra barnehagen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.