|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Fornuftig kaffematHAVREVAFLER!
![]() |
#22 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Fornuftig kaffemat
![]() |
#24 |
flisespikker
|
Ikke noen sunne, dessverre. Jeg postet en kjempegod oppskrift før jul (havrekjeks med rosiner, søte og mektige), og har tidligere lager noen veldig gode med hjortetakksalt og mye sukker i, som jeg sikkert kan prøve å google frem igjen hvis du er interessert.
![]() |
#25 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Fornuftig kaffematHer var den oppskriften på vafler jeg tenkte på:
![]() |
#26 |
Erfaren nok
|
![]() |
#27 |
Hertuginne
|
Jeg tar gjerne noen usunne oppskrifter også.
Takker. De skal prøves, for poden er glad i litt alternativt snack.
![]() |
#29 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fornuftig kaffematHer er de jeg postet oppskrift til før jul:
![]() |
#30 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fornuftig kaffematJeg kjører gjerne noe av vaffelrøra i blenderen (før jeg blander ut med all melka og melet), og da kan jeg ha hele havregryn i. Jeg pleier ofte å ha i litt gulrot også. Sukker erstatter jeg ofte med søt frukt, f.eks pære. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fornuftig kaffematEt generelt råd er forresten å bytte ut alt eller deler av sukkeret i bakverk med frukt
Litt interessant at du husker vagt at dere fikk slike, mens du husker klart og tydelig at de ikke lå lenge i posen |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Epikur
|
![]() Sv: Fornuftig kaffematGode muffins Grove vafler med biola (9-10 plater) 4 egg 4 dl blåbærbiola 1- 2 dl sammalt hvete eller rug 1- 2 dl hvetemel eller spelt kardemomme (kan sløyfes) 1 ss smør (kan sløyfes) 2 ts bakepulver Bland alt, smør jernet godt og steik i vei. Man kan også bytte ut vanlig melk med biola (naturell/med smak) og bruke byggmel eller helios bakemel i stedet for hele eller deler av melmengden.Det kan være at man må ha mer mel i denne oppskriften. Jeg synes byggmel og små havregryn er veldig godt i vafler og pannekaker. Mims slumsevafler: Vafler: Jeg bruker resteting (matyoghurt, rømme, kefir, melk, biola, kesam og hva_har_du), mel, ganske mange egg, (minst 4), ørlite bakepulver eller natron (alt etter om jeg har sure eller søte ting i) og litt sukker. (surt=natron, søtt= bakepulver) Ca oppskrift: Tilsammen 1 liter melkebaserte ting, gjerne en blanding, kan godt ha gått over dato. 1 ts natron eller bakepulver 1/2 dl sukker 7 dl hvetemel (kan godt delvis erstattes med litt grovere mel, byggmel eller havregryn) 50 g smeltet smør 4-5 egg. Lag klumpfri røre (jeg blander i blender :lat: ), la svelle litt og stek i vei. Ellers har jeg laget skilapddas cookies og byttet ut rosinene med valnøtter og det ble smaskensgodt det også!
![]() |
|
|