|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg føler meg aldri utrygg i Oslo, og har aldri, aldri vært utsatt for noe kriminelt de 35 årene jeg har bodd her (har dog blitt tåregasset av politiet!
![]() |
#202 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Jeg vet ikke. Jeg er vokst opp i en forstad til Bergen og er vant med tett fellesskap, grillfester, alle passet hverandres barn osv osv. Så flyttet vi til Son, som den gangen vel mer var som et tettsted, ikke helt bygd. Jeg husker det så tydelig hvor sjokkert jeg var over at alt var lukket, alt måtte avtales, det var ingen fellesskapsfølelse i det hele tatt. Mulig det har mer med TIDEN å gjøre enn stedet. Vet ikke.
![]() |
#203 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er ikke dialekt det handler om for min del. Det handler mer om kjemi, tror jeg. Hvordan man formulerer seg. Humor. Slik ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er jo nå i en flytteprossess, der jeg velger å flytte fra byen til et tettsted. Grunnen er enkel, jeg vil at ungene skal vokse opp med et større nettverk enn det de har her i byen. Dit vi flytter har de besteforeldre, de har tante, onkel, søskenbarn, gudforeldre osv. For meg er det utslagsgivende for valg av bosted akkurat nå.
![]() |
#206 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å rusle langs Akerselva på nattestid er ihvertfall mindre farlig enn å gå i skogen der psychomaniacs med øks hopper fra tre til tre.
![]() |
#207 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg må fnise litt, for dette steder er jo dit jeg har fått mannen min til å love at vi aldri, aldri skal flytte.
![]() |
![]() |
#208 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Den er eg veldig enig i. Det er veldig bra å komme seg bort, enten ein bur i Øvre Eidfjord, eller midt i Oslo. Det er noko med å sjå tilbake på oppveksten sin og staden ein voks opp på med nye auge. Litt det samme som å skifte jobb. Eg jobbar med folk som har vore her i 40 år. Det er ikkje bra; dei trur f.eks at vår arbeidsplass er den aller beste i heile verden. Så klart. Har du aldri budd utanfor Bergen/Oslo, så har du ikkje peil (nesten). Samme gjeld om du har budd på ei berghylle i dalom. Sist redigert av Syrin : 29-03-10 kl 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Stiv
|
Gjennomsnittlig og grovt forenklet, så tror jeg du har rett. Spesielt humoren kan ofte være veldig forskjellig, og gjennomsnittsvestlendingen ler bedre sammen med gjennomsnittsnordlendingen enn med gjennomsnittsøstlendingen.
![]() |
![]() |
#210 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Du kan flytte til Stavanger. Vi har sol en halv time lenger enn dere om kvelden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Kontrollfrik
Du høres ut som meg. (Jeg har dog ikke vært i Tromsø, da, det må jeg innrømme.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er selvfølgelig klar over at "hypotesen" min var grovt forenklet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Etter å ha lest denne tråden, så ser jeg at jeg kunne bodd mange steder i Norges land. Mye positivt å lese, både om storbyer ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Glamorøs
|
Stavanger er en by jeg ble veldig forelsket i når jeg var der for halvannet år siden. Faktisk så forelsket at jeg lagde en tråd om det her inne.
![]() |
#215 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er nok sånn som ikke liker besøk uten at det er avtalt osv. Men det har litt med at jeg syntes vi bor vel tett her, og at det nesten blir litt invaderende til tider med naboer på alle sider, busser fulle av kjente og ukjent folk osv. Jeg treffer kjente bare jeg stikker hodet ut vinduet nesten. Hadde jeg hatt en kilometer til neste nabo, så hadde jeg nok vært overlykkelig om de dukket opp uansett når. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Som litt stor by liker jeg Trondheim.
![]() |
#217 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Nå synes vel kanskje de fleste at akkurat der de bor er bes å vokse opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Åh! |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg elsker klimaet, med lite snø og endel regn, det er så friskt, og aldri så kaldt at man føler man er i ferd med å dø, slik som i Oslo (selv om de som bor der sikkert er vant med det). Skulle ønske det var litt mer garantert sommer om sommeren da, og ikke 1-2 uker med sol og varme og resten regn.
![]() |
#220 |
*_*
|
![]() |
![]() |
|
|