|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Textrovert
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetHvis naboene tror de vel la seg plage av noe, så bør de ikke bare si fra om at de har konfirmasjon, men også si fra om HVA det er de ønsker at naboene ikke skal gjøre. For hvis naboen hadde kommet til meg og sagt at de skulle ha konfirmasjon, så hadde jeg tenkt at "jaha, da vandrer jeg ikke rundt på verandaen i bare bh-en", men jeg hadde ikke tenkt på å ta inn klesvasken.
|
|
|
#42 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk i naboskapetMan leser da menighetsbladet.
|
|
|
#43 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk i naboskapet
Vi strikker fortsatt ikke når mormor er tilstede på røde dager. Jeg tror rett og slett ikke at jeg hadde fått det til. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Sviiisj!!
|
Helt enig.
|
|
|
#45 |
|
ctrl+z
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lokalavisa er en tynn blekke på 5 ark omtrent hvor det kun står reklamer, 5 på gaten intervjuer med de samme 20 menneskene, og litt dekning av fotballklubben. Jeg har områdets lokalavis altså, men der sto ikke konfirmasjoner. :følteoppklaringsbehov,trossalterjegforlokalaviser : |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha. Nå vil jeg ikke påstå at jeg leser menighetsbladet her på stedet heller, men mannens farmor og min svigermor leser det fra perm til perm og deler gjerne av sine ervervede kunnskaper.
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Skikk og bruk i naboskapetMenighetsbladet kan jeg fint lese. Men jeg vet ikke hva de så store naboungene heter, hverken til fornavn eller etternavn... *veldig dårlig nabo*
|
|
|
#50 |
|
Travelt opptatt
|
Man har da eget søndagsstrikketøy, må vite. Det er jeg opplært til fra min bestemor.
|
|
|
#52 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Åh, har man det? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Det får da sannelig holde at jeg har et hjemmestrikketøy og et togstrikketøy om jeg ikke skal ha et eget til søndager... Men det ringer aldri på noen for å komme inn her, hadde det gjort det er det andre ting enn bare et strikketøy jeg hadde følt behov for å rydde vekk...
|
|
|
#55 |
|
By the Sea
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetVel, siden jeg ikke lever i filmen "støv på hjernen" hadde det ikke på noen som helst måte falt meg inn at vask skulle tas inn ved feiring hos naboen.
|
|
|
#56 |
|
Originala
|
Le ikke av det. Naboen til venninna mi kunne aldri ha besøk, for de visste aldri når Fru Berg (venninna mi sin mor) hang ut trusene sine til tørk. Stakkars. Sånn er det å bo på Singsaker. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skikk og bruk i naboskapetFordelen med å følge med på nabokonfirmasjoner er at en blir bedt i etterpålag dagen etterpå. Akkurat hjemme fra et kakebord med 10 forskjellige kaker. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetVi har mange "nærmeste naboer" i vårt borettslag, og hva de stuller med inne vet jeg ikke, men ute stuller vi alle nå som snøen endelig er borte. Vet ikke, "hjemme" visste vi hvem som hadde konfirmanter. Men jeg har aldri helt fått taket på dette nabogreiene etter at jeg og mannen ble voksne som skulle styre dette selv. Vi har bodd her i snart 4 år nå, og fortsatt vet jeg ikke egentlig hva ungene til naboene heter. Har lært meg noen etternavn fra postkassene, men vi snakker om "han i 17. maikomiteene", "de i det gule på enden" og denslags.
|
![]() |
|
|