|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Jeg har ikke sett på Paradise Hotel, (ett sted går grensen) men her om dagen hørte jeg en diskusjon på radio om hvor lite smarte deltakerne i serien var. En av damene der inne prøvde visst å få fram hvor utrolig forskjellige hun og en konkurrent var; Altså, hun er jo den der jordnære typen og sånn, mens jeg, jeg er liksom mer sånn "down to earth," hvis du skjønner? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Jeg for min del elsker virkelighets-TV, og er ikke enig i din definisjon av konseptet. Reality kan være så mangt, og jeg for min del simpelthen elsker realtyshows som 71 grader nord, Polititet, Grensevakten, Airline, Cops mm. Jeg ser derimot ikke på Paradise Hotel og lignende serier.
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Greia med alle former for reality show er at det er en konstruert virkelighet, hvor deltakerne egentlig har lite de skulle ha sagt i forhold til hvordan de fremstilles. Produsenten bestemmer hvem som skal fremstilles som slem, dum, naiv, intrigemaker, grei, vinnermateriale osv. Dette også i "snille" versjoner som 71 grader nord. Jeg tror det er mange av deltakerne som ikke skjønner dette, og tenker at de skal greie å vise en kul side av seg selv. Selvfølgelig er ikke programmene like ille, men det er en konstruert virkelighet som går ut på at vi som seere skal underholdes av hvilke personligheter deltakerne blir fremstilt som. Man kan ikke vinne i et konsept hvor produsenten har bestemt at det ikke er mulig for deg. Da tenker jeg ikke på vinne som i å få premien, men som å ha kontroll over hvordan man blir fremstilt.
Sist redigert av Tallulah : 29-04-10 kl 19:36. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Signerer
|
|
|
|
#26 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Apropos Cops: Mannen min tittet innom det her en dag og jeg undrer meg om det er lov å sende slikt? Er det lov å filme mennesker som blir arrestert for ulike lovbrudd og vise det på TV? Jeg kan ikke forstå at lovbryterne har godtatt dette for de blir ikke akkurat heldig fremstilt!
|
|
|
#27 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jepp.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Men det har jo egentlig ingenting med om hun eller de andre er veldig ok i RL, jeg skjønner at du kjenner henne eller har møtt henne, og jeg tviler ikke på at flere av de er det.
|
|
|
#30 |
|
weird
Nei, men poenget mitt er at folk "kjenner" en realitydeltaker omtrent like godt som de "kjenner" en skuespiller basert på en rolle denne har spilt. Allikevel mener vi fort mye om folk fordi vi har sett dem på tv og gjerne blander reality med dokumentar, før man deretter mener at den er dum, den er snill, den er sånn og den er slik osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Pauset
|
Mener jeg hørte dette ble sagt på spøk i et komisprogram av noe slag jeg? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Absolute Beginner
|
Men dette er jo noe folk flest(?) er klar over, og noe man kanskje bør tenke over før man melder seg på et slikt program. Og til syvende og sist er det frivillig å drikke seg dritings, hoppe i høyet og kle seg naken foran kamera. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ctrl+z
|
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Mai gådd. Jeg orker ikke le engang, jeg blir bare helt matt. Det er forbausende mange som krever å få fjernet info om seg selv på nettaviser i ettertid. Ville noen bedt en papiravis skrive dementi for enkeltpersoners unge dumhet?
|
|
|
#34 |
|
weird
Klart det. Tenk om ingen noensinne gjorde ting som de burde visst bedre enn å gjøre. Men slik er det jo ikke. Ihvertfall ikke i ungdomstiden.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 29-04-10 kl 01:14. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ringskrømt
|
Det er jo lov hvis man samtykker, og hvis du ser flere episoder av Cops vil du også se at en del mennesker er blurry.
|
|
|
#36 |
|
Live and let live
|
Jeg var voksen når jeg var 22, og jeg anser andre 22 åringer også for å være voksen og ansvarlig. Mine lite gjennomtenkte valg var i alderen 13-16, og selv da var jeg opptatt av konsekvenser, selv om jeg ikke hadde kunnskap nok om verden til å kunne se alle konsekvensene.
|
|
|
#37 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg synes valget deres om å bli med på et sånt type realityprogram og diverse glamourbilder er lite smart og teit, og at det er ganske åpenbart at man mest sannsynlig vil angre på alt som kommer i media senere. For all del, det er lov å angre og det er lov å prøve å fjerne noe av det som ligger ute, men jeg synes det er naivt og veldig etterpåklokt. Selv om man er 20 eller 24, så er man ikke fritatt fra å tenke i forkant av noe man gjør. Jeg også ler av de som lever seg inn i programmet, men det er på siden av dette temaet.
|
|
|
#38 |
|
Etylbarbital
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Jeg har ikke sett Paradise hotel annet enn reklameinnslag, men på en måte så blir jeg langt flauere på Charter-Svein (?) enn disse ungdommene? Jeg tror også at Paradise hotel hadde vært langt mer forferdelig/flaut hvis det var 40-åringer som deltok.
|
|
|
#39 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...Etterpåklokskapens lys kan være ubehagelig brennende ...deal with it!
|
|
|
#40 |
|
Sær og kresen
|
![]() |
|
|