|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Tror du på spøkelser | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 27,74% |
Nei |
84 | 54,19% |
Vet ikke? Kanskje? Eller kanskje ikke? |
28 | 18,06% |
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Vel. Jeg kan godt fortelle om noe som har fått meg til å bli mer åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi evner å se. Dette bli veldig privat, men jeg velger å sette noen ord på det.
![]() |
#102 |
weird
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Tusen takk for at du delte, amor.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Jeg velger å ikke svare på pollen. Merkelig nok føltes ikke ja, nei og vet ikke som tilstrekkelige svaralternativer for meg i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Ikke for å trekke dine opplevelser i tvil, amor, men jeg lurer på hvorfor bare noen får slike nær-døden opplevelser når de er nær døden. Jeg sluttet å puste etter en operasjon og forsvant fra verden en liten stund. Men det var null lys og min døde far så jeg ikke noe til. Jeg ble bare borte, og så våknet jeg til igjen, og det var det. Kanskje var jeg ikke nær nok døden? Kanskje det beviser at det kun er de som tror som havner i himmelen.
![]() |
#105 |
Den som gir seg...
![]() Sv: Tror du på spøkelser?
Jeg aner ikke. Jeg anser meg heller ikke som spesielt troende.
![]() |
#107 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det KAN jo hende mange/de fleste glemmer det, på samme måte som noen mennesker ikke husker en eneste ting fra før de begynte på barneskolen mens andre husker detaljrikt fra de var rundt 1-2 år gamle. Det er mest vanlig å glemme de første barndomsårene, og det er kanskje også da mest vanlig å ikke huske noe fra "den andre siden". Jeg vet ikke jeg.
![]() |
#109 |
snur
|
Dette er min mann som har opplevd og ikke jeg, men han er ikke den som fyrer opp ting og overdriver slikt.
![]() |
#111 |
Textrovert
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Jeg har aldri opplevd noe jeg kan definere som paranormalt (med unntak av noen skikkelig spooky sannferdige drømmer), så jeg har ingen "grunn til" å tro på spøkelser. Og egentlig så tror jeg ikke på spøkelser. Men samtidig så er det en liten del av meg som ikke avviser det helt. Det er ikke noe jeg liker å flagge, for jeg vil ikke bli definert som en som tror på spøkelser, for egentlig så GJØR jeg jo ikke det. Når barna mine har snakket om spøkelser, så har jeg sagt ganske hardnakket at det ikke finnes, for det er jo den læren jeg ønsker å formidle. Men læll ...
![]() |
#112 |
Shake it out!
|
Men jeg husker masse fra de tidlige årene mine. Men jeg var ikke klar over at jeg var i ferd med å dø (æsj, det høres fryktelig dramatisk ut når jeg sier det sånn) da det skjedde. Jeg lå bare og pratet med ei jente i nabosengen som jabbet i ett, og det er vel i grunnen henne jeg kan takke for at jeg enda er her, for på trass av hun snakket konstant, så merket hun at jeg plutselig ikke lengre responderte og fikk tilkalt hjelp. Men nei, jeg klarer ikke å huske så mye av noe av det som skjedde etterpå, og kan bare glimtvis huske deler av det som skjedde innen de la meg på operasjonsbordet for å åpne meg for å se hva som gjorde at jeg ikke pustet særlig godt lengre. Min kjære har fortalt meg at jeg ikke var så fryktelig redd for å dø, men vesentlig mer opptatt av at jeg ikke skulle våkne med permanent utlagt tarm (jeg var opprinnelige operert for å få tynntarms reservoir, og hadde midlertidig utlagt tarm). Så kanskje var det et tegn på at jeg ikke var så døden nær at noen trengte å besøke meg for å ønske meg velkommen.
![]() |
#113 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Nei, altså, hvem vet egentlig? Ingen av oss kan si verken at spøkelser ikke finnes eller at de finnes, at det er et liv etter døden eller at alt er sort og ingenting. Vi får (desverre) ikke det svaret før vi dør, så det er jo bare ens eget valg om man vil tro eller ikke. For meg føles det like naturlig å tro på et liv etter døden som det for en skeptiker er å tro at det ikke er noe etterpå, så får vi se hvem som har rett da, når den dagen kommer.
![]() |
#114 |
weird
Uff. Tenk å tilbringe evigheten sammen med en haug folk som peker og ler og sier "Hva var det jeg sa!".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Jeg skal være snill.
![]() |
#117 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Hørt om flere som har vert "klinisk døde" men som plutselig har komt tilbake igjen.... Og som har fortalt om dette "lyset"... Dem har altså vert så nærme døden at bevistheten har vert borte, hjertet vil ikke mer, og legene har trodd at nå er håpet ute. Plutselig endrer noe seg likevel, hjertet slår igjen... Mirakel? ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?"Lyset" forklares veldig lett nevroligisk, gjør det ikke? Når oksygentilførselen stenges helt ut så skjer det noe med synssignalene til hjernen, med en velværefølelse, etc.
![]() |
#120 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Tror du på spøkelser?Hva om man ikke VIL være med på etterlivet? Blir man tvunget? Er det litt som et kjipt familieselskap mora di tvinger deg med på, liksom?
![]() |
|
|