|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?
Fordi jeg er sær. Det er mange ting jeg ikke liker, men som jeg vet mange andre liker. For eksempel gjøglere, akrobatdamer i glitterbikini, "nysirkus", linedance, revy, musikaler, tradisjonelle Ibsenoppsetninger i teateret, Anne B. Ragde, R&B, filmer av typen P.S I love you, og sikkert mye mer jeg ikke kommer på akkurat nå. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Kløver ble med pappaen sin og bestefar på sirkus nå nylig. Dessverre var det elefanter der, men jeg visste ikke at det er så ille!
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?
Nei, det at de gjør kunster er greit. Det tror jeg faktisk hundene liker. Det som ikke er greit, er måten de "oppbevares" på, når det ikke er forestilling.
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Ikke noe sirkus her nei. Vi har vært en gang med poden da han var liten. Hverken vi eller poden syntes det var noen positiv opplevelse og har derfor aldri gjentatt det. Poden var vel rundt fire år gammel og det eneste han snakket om etterpå var hvor trist han syntes dyrene så ut. Greit nok at hunder som gjør triks kan kose seg med akkurat det, men det er snakk om den oppbevaringen og det stellet de får mellom hver forestilling. Det samme gjelder hester. Elefantene var jo rett og slett bare en oppvisning i trist. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
*_*
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Sirkus lukter skikkelig vondt! Både bokstavelig og metaforisk. Jeg var i vogna til sjefen i et stort, kjent norsk sirkus en gang (jobbsammenheng), og skulle få servert kaffe. Han åpnet døra, ropte på en ansatt som helt tydelig ikke forstod norsk, gjentok kommandoen "Hent kaffekanna" sikkert fem, seks ganger med økende stemmevolum, før han til slutt brølte og slo etter fyren.
|
|
|
|
#27 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nope, vi går ikke på sirkus - av samme grunn som de fleste har svart her. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
can-jur
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nå har jeg vært på sirkus 1 gang siste 15 åra, så jeg uttaler meg på NOE tynt grunnlag her altså
|
|
|
|
#30 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Går ikke på sirkus. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
can-jur
|
Jeg e`kke veldig impponert over det som tilbys travhester heller jeg da.
|
|
|
|
#32 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg liker å tro at jeg boikotter sirkus pga dyreholdet, men sannheten er vel at jeg synes det er dørgende kjedelig enten de har loslitte elefanter eller ikke.
|
|
|
#33 |
|
Magisk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Går ikke på sirkus med dyr. Var på Cirque de Soleil i Las Vegas. Sirkus uten dyr. Helt fantastisk! Heldigvis ingen klovner eller gjøglere, men akrobatikk og dans i ypperste klasse. Forestillingen var heller blanding av musikal og sirkus.
|
|
|
#34 |
|
can-jur
|
Jeg tenkte mest på forholdene på Bjerke, Leangen, Biri osv.
|
|
|
|
#35 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Dette er åpenbart et tema som engasjerer Niels Fredrik Dahl, som har skrevet den kronikken det refereres til i HI. I boken På vei til en venn skriver han mye om hvordan elefanter i sirkus behandles, om enn ikke så eksplisitt.
|
|
|
#36 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei. Det blir ikke aktuelt med sirkus her i heimen, før det er forbud mot elefanter.
|
|
|
#37 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Dørgende kjedelig er det i alle fall. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Magisk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt grusomt at de kan bruke elefantene til de dør. Kunne de ikke få det litt godt på slutten av livet, stakkars, og bli sluppet fri?
|
|
|
#40 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Går ikke på sirkus, mest på grunn av forholdene for dyra, men også fordi jeg syns sirkus er noe av det aller mest kjedelige jeg kan tenke meg. Poden har vært på sirkus en gang med noen venner, og hans bemerkning var at elefanten hadde sett så trist ut.
|
![]() |
|
|