Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Opprinnelig lagt inn av allium, her.
Hvem mener vel ikke det? Men mener du at ønsket om å se barna mest mulig er eneste motivasjon for ikke å gå for delt omsorg?
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Hun mente vel at sinne og bitterhet ikke burde styre hva man ønsker av samvær. Hvis mannen min er utro og vi skilles, så bør vel følelsene mine rundt dette ikke styre om jeg kjemper for full omsorgsrett, mest samvær eller ikke,
Jepp. Jeg skjønner ikke hevngjerrig tankegang rett og slett. "Har du forelsket deg i en annen sier du!? Hah! Jeg skal ha hovedomsorg for barna!". Floksa formulerte det også ganske fint: "Så at jeg skulle GITT 50% til mannen ". Det blir like idiotisk som å si at man gir bort noe av foreldrepermisjonen sin til mannen, i forhold til den delen av permisjonen som er til fordeling. Et annet eksempel: "Jeg elsker barna over alt på hele jorden og orker ikke tanken på en hverdag uten dem. Derfor må jeg ha hovedomsorgen." Eh, hva med partnerens følelser overfor barna - og barnas tilknytning til den andre forelderen?
Jeg tror ikke at vi som ser for oss at barna kan komme til å være mer hos partneren enn oss selv nødvendigvis er mindre glad i barna enn folk som vil kjempe for å grabbe til seg rubbel og helst også bit i forbindelse med et samlivsbrudd.