|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Leser
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Sist jeg svarte på en slik poll var jeg blid på mannen, da stemte jeg 50/50. Nå er jeg pottsur og svarte at jeg skulle ha hovedomsorgen.
|
|
|
#62 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Hun mente vel at sinne og bitterhet ikke burde styre hva man ønsker av samvær. Hvis mannen min er utro og vi skilles, så bør vel følelsene mine rundt dette ikke styre om jeg kjemper for full omsorgsrett, mest samvær eller ikke,
|
|
|
#63 |
|
Ekvilist
|
Jeg har negative erfaringer på den måten at jeg vet at foreldre i krig ikke er noe å trakte etter, jeg anser det som relevant i diskusjonen. Dessuten synes jeg det er en helt hinsides holdning å tenke at man skal lage et helvete i forbindelse med ekteskapsbrudd. På forhånd.
|
|
|
#64 |
|
trenger lading
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Og "noen" bestemmer seg for å gjøre alt for å unngå "krig", og likevel ender opp med å komme midt i krigen...
|
|
|
|
#65 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#66 |
|
can-jur
|
Akkurat det vet jeg velk like lite om, som resten her vet om hvordan de vil reagere ved et brudd.
|
|
|
|
#67 |
|
Ekvilist
|
Jepp. Jeg skjønner ikke hevngjerrig tankegang rett og slett. "Har du forelsket deg i en annen sier du!? Hah! Jeg skal ha hovedomsorg for barna!". Floksa formulerte det også ganske fint: "Så at jeg skulle GITT 50% til mannen
|
|
|
#68 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Ikke jeg heller, det er jo noe av poenget. Ser man barnas behov, så kan det også hende at man ser at matematisk likedeling ikke er det beste. (I noen tilfeller, ikke automatisk.)
|
|
|
#69 |
|
På (opp?)tur
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#71 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg hadde nok håpet på 50/50, men vi har aldri diskutert det så kan være at mannen ønsker noe annet. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi har snakket om dette, en god del. Minstesnuppa er kronisk syk og blir til å ha fast bosted hos meg og meste part av samvær hos meg. Og grunnen til det er at hun er et barn med store behov for tilrettelegging både medisinsk, fysisk og psykisk. Vi tror at med hennes behov for særlig pleie og omsorg, hyppige innleggelser per år så er det best for henne å ha et fast holdepunkt. Det kommer da i begynnelsen og sikkert i lang fremtid være meg. Sist redigert av Neados : 10-05-10 kl 00:23. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#74 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg håper vi aldri trenger å ta stilling til temaet. Jeg ville nok ønsket at barna skulle bo mest hos meg. Jeg er litt forundret over at over 50 % ønsker 50/50-deling. Kan ikke tenke meg at det er til det beste for barna,- de må jo bo i en koffert. Det dekker foreldrenes behov for å treffe barna like mye, men barna får ingen røtter eller et hjem der de kan føle seg hjemme. Det vil alltid være to plasser som er "hjem". Jeg kunne ikke tenkt meg å bo en uke her og en uke der, det er sikkert.
|
|
|
#75 |
|
er grønn og fin.
|
Viktige ting du skriver her.
|
|
|
#76 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
50/50 kan løses på andre måter, som for eksempel 14 dager hos mor og 14 dager hos far. Eller at mor og far flytter ut og inn mens barna bor fast.
|
|
|
#77 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Ja, det er flere måter å gjøre det på. Men, jeg tror ikke det er noe særlig for barna å flytte på seg, da får heller foreldrene flytte inn og ut. Og om det er slitsomt, så kan man jo tenke seg hvordan det er for barna.
|
|
|
#78 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg tror absolutt ikke det det trenger å føles som å bo i kofferter og at det ingen steder som er ordentlig hjemme. Hvorfor i alle dager skulle de ikke føle seg hjemme begge steder? Vi er jo gift og bor sammen, men ungene føler seg vel veldig hjemme hos besteforeldre og tanter og onkler som de er mye hos, og bor man så nærme hverandre og har et greit samarbeid så alt sklir smidig og glidende, tror jeg ikke det føles sånn. De går på samme skole, de beveger seg i samme nabolag, samme venner og kan muligens også fly litt til og fra som det passer seg. Vi har en kamerat av vår eldste som har det sånn, og det ser ut til å være ukomplisert for barna tre år etterpå. De har det også sånn at de ikke nødvendigvis er kun hos mor eller far den uka de er hos den ene utifra avtalen, men tar det sånn som det passer og er smidige begge to.
|
|
|
#79 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pappaen til min datter er dessverre slik du beskriver deg selv. Jeg unner virkelig ingen å gå gjennom trusler om rettsak og at vedkommende skal lage et helvete om jeg ikke går med på det HAN vil.
|
|
|
#80 |
|
By the Sea
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Siden alle barn og unge jeg kjenner til som har en 50/50 ordning er tydelig negative til noe de synes er en stressende hverdag på evig flyttefot, kan jeg ikke se at vi hadde landet på en slik ordning. Sett fra et voksen perspektiv er det kanskje det beste alternativet, men det bør ikke være det som veier tyngst.
|
![]() |
|
|