Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vil fjerne pappakvoten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 08:43   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Opprinnelig lagt inn av Odelia

Med dagens ordning får far kortere permisjon dersom mor ikke har anledning til å ta ut permisjon (om hun for eksempel er student),

Akkurat dette er en sannhet med modifikasjoner. Siden mor får engangsstønad, vil denne kunne sies å dekke de 6 ukene til mor, og så har far anledning til å ta resten av ukene med sin permisjon basert på egen opptjening.

Jeg er forøvrig i mot at fedrekvoten fjernes. Det er ikke bare det at arbeidsgivere må belage seg på et avbrudd pga barn også når de ansetter menn i "riktig alder", det at fedre er hjemme med barna mens de er små, tror jeg også fører til at de tar mer ansvar ved sykdom og henting/levering i barnehage, og denne utjevningen er bra for likestillingen i samfunnet. I tillegg til at jeg tror barn har godt av en trygg tilknytning til begge foreldre.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.