Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vil fjerne pappakvoten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 00:37   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg leste en utgreing angående utviklingen av foreldrepermisjon og fedres uttak av foreldrepermisjon for litt siden, jeg tror det var på SSB sin hjemmeside. *orker ikke lete* Der ble det dokumentert at utviklingen av fedres uttak henger nøye sammen med utviklingen av uker forbeholdt far. Jeg tviler sterkt på at vi hadde hatt like mange 50/50-delinger i dag dersom foreldrepermisjonen fortsatt hadde blitt kalt fødselspermisjon eller mammapermisjon, og fedre hadde hatt rett til 2 ukers permisjon eller deromkring.

Quoten min falt bort. Jeg refererte til SFs innlegg om at man ikke bør fristille permisjonen før barnefordelingen etter skilmisser er likt fordelt mellom menn og kvinner.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 00:57   #102
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre fjerner pappakvoten

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Det er ikke tilfelle i min omgangskrets. Her tar like gjerne far ut halvparten av permisjonen som mor og det opereres med tidskvoter og alle mulige slags finurlige løsninger. Jeg opplever det som vanlig at menn tar ut større deler av permisjonen enn da jeg var gravid.

I min omgangskrets og, men jeg har funnet ut at jeg er selektiv da jeg velger venner.

Det er nok vanligere, men herregud det er mange kvinnenek som tror at barselspermisjon er lik mammapermisjon.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 08:32   #103
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og så må far få selvstendig opptjeningsrett. Igår.

Dette synes jeg egentlig er viktigere enn alt annet i denne debatten. Far må likestilles 100 % med mor i dette her, ellers blir det bare fjernt å snakke om likestilling.

Gammel 10-05-10, 08:43   #104
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia

Med dagens ordning får far kortere permisjon dersom mor ikke har anledning til å ta ut permisjon (om hun for eksempel er student),

Akkurat dette er en sannhet med modifikasjoner. Siden mor får engangsstønad, vil denne kunne sies å dekke de 6 ukene til mor, og så har far anledning til å ta resten av ukene med sin permisjon basert på egen opptjening.

Jeg er forøvrig i mot at fedrekvoten fjernes. Det er ikke bare det at arbeidsgivere må belage seg på et avbrudd pga barn også når de ansetter menn i "riktig alder", det at fedre er hjemme med barna mens de er små, tror jeg også fører til at de tar mer ansvar ved sykdom og henting/levering i barnehage, og denne utjevningen er bra for likestillingen i samfunnet. I tillegg til at jeg tror barn har godt av en trygg tilknytning til begge foreldre.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:04   #105
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var tidligere tilhenger av at foreldrene fritt skulle kunne fordele permisjonen seg i mellom, nettopp fordi jeg så at mannen min og jeg fikk det til. Da vi fikk førstemann satt han i toppledelsen i et større selskap og gikk foran som en foregangsmann som tok ut mer enn sine lovbestemte uker. Dette var igjen medvirkende til at flere andre menn i bedriften også tok ut lengre pappapermisjon enn de "måtte". Da vi fikk nummer to hadde han byttet jobb og plutselig så jeg poenget med at han hadde en tilmålt kvote, han jobbet da i en bedrift med en helt annen kultur hvor menn hadde "koner" og hvor frivillig pappapermisjon ikke var en selvfølge. Det ble nok av sure miner for at han skulle ha sine tilmålte uker om han ikke skulle ha kommet og tatt ut mer enn det han "måtte". Nå fikk vi ordnet det sånn at han fikk vært hjemme med Mini i godt over to måneder, og store deler av tiden alene. Men jeg tror det var veldig godt for ham å kunne vise til at disse ukene faktisk hadde forsvunnet hvis han ikke hadde tatt dem ut, og var helt nødvendige for å få vår kabal til å gå opp.

Jeg har en mann som evner å si i fra og som er veldig likestillingsorientert når det kommer til fordeling av ansvar for barn og hus. Men vi ser begge to at samfunnet overhodet ikke er kommet dit at man kan frislippe foreldrenes fordeling av permisjon, fordi det for veldig mange menn vil innebære at de mister noe av grunnlaget for å få arbeidsgivere til å innse at også pappaer bør ha muligheten til å være hjemme med barna sine.

Fedrekvoten er et likestillingstiltak både for menn og for kvinner.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:18   #106
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken er fin den, men jeg tror det er for tidlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:19   #107
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Dette bunner mye i at han må ta sin permisjon i direkte tilknytning til min permisjon (hvis ikke mister han den - noe jeg også synes er teite regler)

Så lenge han jobber fullt kan han jo søke om å utsette sine uker så fremt de er brukt før barnet fyller tre år?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:20   #108
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker at jeg blir lei av de som er i mot fedrekvoten fordi det passer akkurat dem akkurat litt dårlig. Dette er en samfunnsdebatt og man bør tenke på hva som er bra for samfunnet, og argumentere ut fra det.

Gammel 10-05-10, 10:23   #109
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg merker at jeg blir lei av de som er i mot fedrekvoten fordi det passer akkurat dem akkurat litt dårlig. Dette er en samfunnsdebatt og man bør tenke på hva som er bra for samfunnet, og argumentere ut fra det.

Ja, det er jeg forsåvidt enig i, men grunnen til at jeg er delt er fordi det finnes mange familier lik vår - som hadde fått det mye lettere hvis vi hadde fått bestemme og delt selv.

Gammel 10-05-10, 10:23   #110
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det glemmes bort i alt dette at foreldrepermisjonen i Norge er et enormt gode både for mor og far, og at den bør brukes og fordeles mest mulig samfunnstjenlig.

Ja, der sa Esme det samme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 10-05-10 kl 10:24. Årsak: .
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:26   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Det er sikkert herlig å kunne lovprise fedrekvoten og eventuell tredeling av foreldrepermisjon hvis mor og far har et harmonisk forhold, far ønsker å engasjere seg mye i barna osv. Gud så flott hvis vi hadde hatt det slik.

Hvorfor i all verden har du valgt å få barn med en mann som tydeligvis ikke vil ha det?

Jeg er enig med bl.a. Adrienne. Jeg skulle virkelig ønske dette var noe vi var klare for å la alle bestemme selv, desverre er det ikke slik. Og ja, jeg er klar over at det kommer til å gå ut over noen familier, slik alle kollektive løsninger gjør. Siden det nå finnes så mange ulike tidskontoløsninger så tror jeg allikevel at hvis man virkelig vil, så skal de aller fleste greie å få til en løsning som fungerer for sin familie.

Forresten, er det noen som vet hvordan permisjon løses om foreldrene går fra hverandre enten før barnet er født, eller i løpet av permisjonen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:29   #112
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dersom mor er alene om omsorgen for barnet og har rett til foreldrepenger, overføres ukene med fedrekvote til henne

(sitat fra nav.no)

Gammel 10-05-10, 10:43   #113
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Enig!
Selv om mange ynder å si det, er det ikke barnets permisjon. Ja, permisjonen kommer både barnet og foreldrene til gode, men det er ikke derfor vi fikk den. I debatter som denne snakker vi om samfunnets permisjon, all den tid den er innstiftet fordi vi ønsket å endre noe i samfunnet, ikke (bare) for å være grei med småbarnsfamilier. Derfor bør den disponeres på den måten som gavner samfunnet som helhet mest.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:43   #114
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sånn i utgangspunktet mener jeg at det er for tidlig å avskaffe fedrekvoten og at det bør bestå slik som den er.

Jeg sysn likevel det burde være mulig å søke om unntak fra fedrekvote osv. Når vi fikk lillebror var far student, og for at vi skulle få til at han skulle ha permisjon så måtte vi dele opp de 6 ukene og jeg måtte jobbe 2 uker når lillebror var 2 mnd. Siste rest av permisjonen tok han i forbindelse med jul og da var jeg også hjemme, og det syns jeg ikke veldig mye om fordi jeg syns det hadde vært fint om han var alene hjemme og så hva som krevdes. I tillegg var han endel borte på dagtid fordi han hadde eksamener og slikt, for permisjon fra skolen hadde han jo ikke.

Gammel 10-05-10, 11:05   #115
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Enig!
Selv om mange ynder å si det, er det ikke barnets permisjon. Ja, permisjonen kommer både barnet og foreldrene til gode, men det er ikke derfor vi fikk den. I debatter som denne snakker vi om samfunnets permisjon, all den tid den er innstiftet fordi vi ønsket å endre noe i samfunnet, ikke (bare) for å være grei med småbarnsfamilier. Derfor bør den disponeres på den måten som gavner samfunnet som helhet mest.

Jeg tror veldig mange familier ville fått det enklere hadde de fått fordelt permisjonen selv, men jeg ser også fordelen med litt kjærlig tvang. Det er grunnen til at jeg er delt.

Gammel 10-05-10, 11:19   #116
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i prinsippet enig med at det bør være valgfrihet for foreldrene, men det er for tidlig, siden holdningene i samfunnet ikke er helt der de bør være (likestillingsmessig). Om man først begynner å diskutere permisjonsdirektivet bør man endre en del andre ting først. F.eks hvorfor må man ha 3 uker permisjon før fødselen, bør ikke det og være et valg. Og spesielt det at man mister de tre ukene om man føder for tidlig. Da kan det jo i noen situasjoner være ekstra velkomment med tre uker til og man har i en del situasjoner ofte jobbet frem rtil fødselen og dette kan føles urettferdig mot de som føder til termin. (Dette er ikke personlig erfaring, men det irriterer meg alikavel.)

Gammel 10-05-10, 11:53   #117
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mht 3 uker før termin, så tenker jeg at det er kjekt for arbeidsgiver å ha en dato å forholde seg til + at mange er ganske sykemeldte uansett. I et samfunnsmessig perspektiv kan det være greit å da han en slik regel for alle, sparer en del byråkrati. Tenker jeg.

Gammel 10-05-10, 14:10   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

(...) Det er ikke bare det at arbeidsgivere må belage seg på et avbrudd pga barn også når de ansetter menn i "riktig alder", det at fedre er hjemme med barna mens de er små, tror jeg også fører til at de tar mer ansvar ved sykdom og henting/levering i barnehage, og denne utjevningen er bra for likestillingen i samfunnet. I tillegg til at jeg tror barn har godt av en trygg tilknytning til begge foreldre.

Men dette er jo noe du tror. Det finnes ingen belegg for det i forskning, gjør det? Jeg tror selvsagt også at barn har godt av en trygg tilknytning til begge foreldre (finnes det noen som ikke gjør det?), og det er en selvfølge for oss at begge foreldre deler på sykt barn-dager og henting og levering. Selv om min mann bare hadde sine tilmålte uker.

Igjen, det er et mye større problem at mor jobber 70 % - hvem pokker vil hente og levere i barnehagen hvis mor jobber fra 10 til 15?

Det er jeg helt enig i. Det samme gjelder kontantstøtten. Jeg blir ganske oppgitt over presumptivt oppegående vennepar som mener jeg ikke unner dem å være lenger hjemme med barna bare fordi jeg selv ønsket å jobbe igjen da de var ett. Hallo? Gjør det gjerne, i 10 år for det jeg bryr meg, spørsmålet er hvorvidt jeg skal betale for det eller ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:18   #119
Slettet bruker
Passiv

Standard

Enig med Esme.

Også er jeg overrasket. Jeg trodde far hadde selvstendig opptjeningsrett forlengst. Har de fremdeles ikke det? Er det sånn at hvis mor er student så får ikke far permisjonspenger eller wtf er det som gjelder?

Og er det isåfall i det minste da slik at hvis mor har stor inntekt og far ingen så får han permisjonspenger basert på hennes inntekt eller er far screwed uansett?

Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:20   #120
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Enig med Esme.

Også er jeg overrasket. Jeg trodde far hadde selvstendig opptjeningsrett forlengst. Har de fremdeles ikke det? Er det sånn at hvis mor er student så får ikke far permisjonspenger eller wtf er det som gjelder?

Og er det isåfall i det minste da slik at hvis mor har stor inntekt og far ingen så får han permisjonspenger basert på hennes inntekt eller er far screwed uansett?

Far har selvstendig opptjeningsrett når det gjelder å få permisjonspenger, men det som er greia er at, bortsett fra fedrekvoteukene, så må mor
studere eller jobbe. Mor kan derimot ta ut permisjon selv om far er arbeidsledig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.