|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Etter å ha lest hele tråden her, er jeg ganske sikker på at vi nok IKKE ville gått for en 50/50-løsning. Men det spørs hvor gamle ungene hadde vært, om de evt. kunne velge selv osv. Flere faktorer som spiller inn.
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg er i hovedregel ikke noen fan av halvdeling av nettene. Men for noen fungerer det virkelig, virkelig bra - og for disse er det en glimrende løsning. Jeg kjenner dog maaange som sitter fast i en 50/50 løsning som kjennes mer og mer ut som en skrustikke for alle parter og hvor barna virkelig ikke har det godt. For dem er det ca den verste løsningen de kunne hatt. |
|
|
|
#103 |
|
can-jur
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Takk for det
|
|
|
|
#104 |
|
Tankefull
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg tar hovedomsorgen, slik ting er nå iallfall.
|
|
|
#105 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi snakket om dette da jeg ble gravid i 1998.
|
|
|
#106 |
|
Leser
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg blir helt
Alt i denne diskusjonen er synsing. Det er jo ingen fasit. Når jeg ser på svarene her, så vil jeg jo alikevel si at det er Floksa sin versjon som ligger nærmest realitetene når man snakker om skilsmisse. Det er de færreste skilsmisser som er "lykkelige" - i den forstand at de er konfliktfrie.
Dette er jo et kjempeviktig poeng. I et forhold er man to mennesker, i en skilsmisse er man også to mennesker. Det betyr rent praktisk at en av partene ikke kan "bestemme" seg for et "voksent oppgjør".
|
|
|
#107 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg vet at mannen har villet "krevd" 50/50. Jeg har ikke tenke så mye på det, men 50/50 og oss foreldre i samme nabolag (samme skolekrets iallefall) er det jeg automatisk tenker....Men klart: Mye kan spille inn. Om det viser seg at gubben er et naut som flytter direkte inn til en ny dame f.eks, så har jeg nok krevd større del i starten iallefall...
|
|
|
#108 |
|
Den som gir seg...
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Samlivsbrudd var et faktum for 2 år siden. Det første året bodde alle våre fem barn hos meg. Det siste året har eldstejenta bodd hos sin pappa. De fire andre hos meg.
|
|
|
#109 |
|
Bare sær
Enig. Den som er utro setter seg selv og hele familien i en situasjon der man risikerer en skilsmisse som blir stygg og full av vonde følelser. Dette er selvsagt også et svik mot barna.
|
|
|
#110 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hadde blitt 50-50-.Men ganske avhengig av at begge jobbene våre hadde vært fleksible siden jeg jobber skifte og han pendler.
|
|
|
#113 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg skjønner Floksa godt i denne tråden, jeg. Jeg kan være skikkelig bitch når jeg går inn for det, og bli fullstendig irrasjonell. Mannen min er IKKE sånn.
|
|
|
|
#114 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg svarte Begge steder - 50/50-deling .
|
|
|
#115 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi hadde nok uten tvil prøvd oss på 50/50 og gjort alt som stod i vår makt for å få det til å fungere så greit som mulig. Bosatt oss i samme nabolag, ideelt sett delt en tomannsbolig eller ligende. Dersom vi hadde sett at dette fungerte dårlig for barna så ville vi jo måttet foreta justeringer underveis. Det er jo umulig å vite hvordan tonen vil være ved et evt brudd men jeg vet at ingen av oss er spesiellt hevngjerrige typer så jeg tror og håper vi ville klart å komme frem til en løsning sammen. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg vet også med meg selv at jeg nok kommer til å være både irrasjonell og ganske så bitch hvis det er mannen som ønsker seg ut av forholdet. Han kan være tilsvarende vanskelig og er det jeg som avslutter så tror jeg det nok ikke ville blitt så pent. Jeg håper jo at vi hadde evnet å skjerpe oss for barnas del, men er ikke så sikker. Det kommer an på årsaken til bruddet, tror jeg.
|
|
|
#117 |
|
Pauset
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Huff, nå har jeg grublet og tenkt og forestilt meg, og får rett og slett helt vondt i magen ved tanken på å ikke skulle ha ungene mine sammen med meg hver dag. Er det lov å ombestemme seg, og si at jeg hadde gått for fast bosted hos meg, og "standard samvær" med pappaen en natt i uka og annenhver helg? :skrape: |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg tror ikke min mann ville ha motsatt seg at barna var mer hos meg enn hos han heller. 60/40 feks. Men i utgangspunktet ser jeg ikke hvorfor jeg nødvendigvis skal ha rett til å ha barna mer enn han. Men igjen. Det avhenger litt av HVORFOR vi skulle ha gått fra hverandre også?!
|
|
|
#119 |
|
Bare sær
Nå dreier vel ikke dette seg om hva foreldrene har rett til, men om hva som er best for barna. For noen barn er det sikkert 50/50, for andre er det en dårlig løsning.
|
|
|
#120 |
|
Erfaren nok
|
Ja, men jeg synes i grunn det er litt vanskelig å si det NÅ. Hva som er best for barna. For det avhenger av situasjonen før/under bruddet også. Og årsakene til det, synes jeg.
|
![]() |
|
|