|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Køkultur | |||
| En kan stå i køen, så kommer resten når den ene er fremst. |
|
16 | 20,78% |
| En står i kø og bytter med en som kommer senere. |
|
14 | 18,18% |
| Hver og en må stå i kø for seg selv |
|
42 | 54,55% |
| Kø er bare tull, den største kommer først |
|
5 | 6,49% |
| Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality check - køkulturJeg har pushet køkultur på begge mine helt fra de ble født, omtrent. Eldste har alltid vært flink til å stå i kø fordi jeg har vært VELDIG ivrig på at hun skal lære dette. Det eneste dumme er at ikke alle foreldre synes det er så viktig å lære ungene dette (jeg vet selvsagt at det finnes unntak, barn med diagnoser osv), så eldste har jo blitt forbigått og dyttet og gudene vet hva ganske ofte. Men da roper hun ganske høyt at det IKKE er lov.
|
|
|
#22 |
|
Er frisk!
|
Sv: Reality check - køkulturButikk: Greit, vogna står i kø.
|
|
|
|
#23 |
|
Skal rømme
|
Sv: Reality check - køkulturHm, jeg svarte at det er lov å holde av plass til familien feks, men når jeg leser tråden ser jeg at dere snakker om Tusenfryd-køer, og det blir noe annet. Der må man stå i kø for seg selv. I butikker, på McDonalds eller i innsjekkingen synes jeg det er helt greit at en voksen står i kø mens den andre voksen tar med ungene litt ut av køen.
|
|
|
#24 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Reality check - køkulturer ganske enig i at hver og en står i kø for seg selv. Syns det blir ganske tollatt når f.eks handlevognen står i kø for noen, eller at f.eks én stiller seg i kø mens den andre kommer med en full handlevogn når den ene står fremst..
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Reality check - køkulturTusenfryd er anarki. Det nytter ikke å forvente at folk oppfører seg sivilisert der. Jeg blir forbannet etter ca tre minutter på det skrekkelige stedet. |
|
|
|
#26 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Reality check - køkulturDere som syns det er greit at handlevognen i butikken står i kø, mens du selv løper rundt og handler, hvis det er noen her som syns det er ok, hvorfor syns dere det? og hva syns dere om personer som meg som flytter elegant vekk slike handlevogner i køen?
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Sv: Reality check - køkultur
Jeg forsto det ikke slik. Jeg forstår folk dit hen at det er greit at én person står i kø med vognen mens den andre for eksempel henter melk og smør, som man hadde glemt. Å la vognen stå i kø alene er selvsagt ikke greit, med mindre man oppdager at man har glemt noe som befinner seg like i nærheten og løper for å hente det. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Er frisk!
|
Signerer
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Jupp det var det jeg mente ja. At det ikke spiller så stor rolle om det er person a eller b som står der ved siden av vognen de har med seg eller om de bytter på.
|
|
|
#30 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality check - køkulturJeg synes det er greit å stå i kø for en annen, men for flere andre blir det verre.
|
|
|
#31 |
|
Come what may...
|
Sv: Reality check - køkulturDet kommer an på. Altså hvis vi skal bestille noe så går jo kun en av oss fram. De andre får fint sitte og vente. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Truth is in the x-files
|
"Klart du kan få komme forbi. Men da må jeg få komme forbi deg igjen. Jeg har nemlig ventet så lenge, og du har så mye i kurven din ... ".
|
|
|
#35 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Reality check - køkulturJeg er stort sett enig med røkla, men jeg er litt ambivalent. Jeg skjønner jo at man liker å kjøre sammen, og i de tilfellene der en familie uansett tar 1 enhet, f.eks. en radiobil eller en kurv på pariserhjulet, synes jeg det er greit at en venninne eller et søsken hopper inn i køen. Generelt synes jeg det er OK at små barn hopper inn og ut av køen hvis det er veldig lang ventetid (jeg pleier selv å rope på mine hvis de streifer hver gang den beveger seg signifikant fremover). I Legoland er det til og med egne lekeområder med lego (surprise!) i midten mens køen svinger seg rundt og mor holder køen.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ute på tur
|
Sv: Reality check - køkulturJeg syns det er ganske greit å se at flertallet ikke mener jeg overreagerte nåe jeg sa ifra at dette ikke var greit.
Det er noe helt annet.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reality check - køkulturJeg forventer ikke at mine barn, 3, 4 og 6 år gamle, skal klare å holde seg i køen i en halvtime nei. Og jeg synes også det er helt okei at andre sine barn springer rundt mens foreldrene står i kø. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Enig!
|
|
|
#40 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Reality check - køkulturEr ikke så veldig vant med tusefryd of flyplass køer med masse barn. Men matbutikk køer kjenner jeg godt til!
|
![]() |
|
|