|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#442 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streikerett?
Rådmannen her kommer med sitt forslag snart, der ryker visst både Aktiv sommer, svømmeundervisning for de få klassene som har, leirskoletilbudet og ungdomshuset. Det meste er skåret til beinet, egentlig. For noen år siden hadde vi råd til en Oslotur for ett trinn pr år, det var f.eks teatertur/VG-besøk for 10 klasse, sånt er det selvsagt slutt på. |
|
|
|
|
|
#444 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Streikerett?Nei, jeg tenkte ikke på matundervisningen, selv om jeg ikke synes det er av de viktigste fagene. |
|
|
|
|
|
#447 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Streikerett?Jeg syns som Scarlett at det måtte vært vel så viktig med gode LEDERE i skoleledelsen, som gode pedagoger. Nå mener vel jeg at det alltid hjelper en leder å vite en del om det faget de hun skal lede bedriver, men det å være en tydelig og god leder, en som kan fordele ressurser på en måte, være tydelig på forventninger, gi ordentlig feedback, gi riktige utfordringer, etc., det ser ut til, basert på ting hørt her og der, ut til å være sjelden kost i skolen. Det er et kjempevanskelig fag. Det virker som om det administres mye mer i skolen enn det ledes.
|
|
|
#448 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Streikerett?Hvordan er det med alle reformene og "forbedringene" osv. underveis? Er det litt som dette sitatet sier? -Gaius Petronius, som etter et langt liv som tjenestemann i keiser Neros administrasjon, døde i år 66 e.Kr
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#450 |
|
|
Sv: Streikerett?Men poenget er at skolen har for lite penger, ja? Hva gjøres konkret for å skaffe mer penger? Tenkes det litt utenom boksen? Alle monner drar. Plutselig kostet ikke smartboardsene som rektor ønsket seg så veldig noen ting, og man får et hakket bedre spes.ped-tilbud. |
|
|
|
|
|
#451 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Streikerett?Det med sponsorer har jeg faktisk tatt opp med rektor for to-tre år siden, men det ble lunkent mottatt. Kanskje noe å se på igjen, ja! |
|
|
|
|
|
#452 |
|
|
Sv: Streikerett?Er det rektors bisniss, da? Hvis man først kommer med sponsorer skal man ha sabla gode grunner for å si nei, altså. |
|
|
|
|
|
#453 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Streikerett?Det er vel noen betenkeligheter i forhold til markedsføring rettet mot barn? Eller bruk av barn i markedsføring?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#454 |
|
Halloen!
Sv: Streikerett?Bryter sponsormidler med enhetsskoleprinsippet? |
|
|
|
|
|
#455 |
|
|
Det har da ingenting med dette å gjøre. |
|
|
|
|
|
#456 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Streikerett?Jeg kjenner at jeg gir bæng i hvor utstyret kommer fra og hvem som sponser det så lenge ungene får nyte godt av det. Men jeg tenker også at det er skoleeier sitt ansvar å skaffe utstyr, om det nå er på den ene eller den andre måten. Det er ikke lærerene sin jobb å tigge PC-er på Elkjøp. |
|
|
|
|
|
#457 |
|
|
|
|
|