Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for eller imot trampoline?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: For eller imot trampoline?
For 162 73,97%
Imot 31 14,16%
Bryr meg ikke - dustepoll 19 8,68%
Annet - spesifiser i tråden 7 3,20%
Deltakere: 219. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 09:13   #81
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du for eller imot trampoline?

Jeg monterte trampoline helt på egenhånd i går

Guttungen har allerede oppdaget at det står regler på en blå kanten rundt og der står det en og en så det er vår regel. Han og lille frøken får være der på likt men da får han ikke lov til å være voldsom.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:40   #82
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg var i mot. Synes det var alt for mange skader, for mye leven, stygg osv....
Vi endret oss, kjøpte, og ungene storkoser seg. De er forsiktige, hopper to og to eller alene.

Gammel 09-06-10, 12:03   #83
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Veldig for. Ungene bruker den masse, og mor syns den er deilig å ligge på med kald pils i hånda mens hun ser på far klippe gresset

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:25   #84
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg er for (det er ingen øvre aldersgrense vel? ). Mannen er heller lunken, han tenker på hagen sin. :gartner:

Jeg er imot. (Trampolineeier fra i dag.) Den tvinger meg til å klippe gress. Og så burde det være en øvre aldersgrense. // :skrøpelig:

Gammel 09-06-10, 20:37   #85
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var veldig i mot pga evt skader og evt ansvar for andres unger. Mannen var også veldig i mot....mest pga at han ikke fikk klippet plen under samt ansvaret. Men nå har jeg svelget en stor kamel og i helgen var vi ute og kjøpte trampoline, ganske stor en til og med. Og nett selvsagt.... Mannen ble overtalt blandt annet av meg og plutselig var han ganske så ivrig allikevel.

Og ja, det er kjempefin trening. Vi har strenge regler, og den skal ikke brukes når voksne ikke er hjemme. Eldstejenta, som er turner, har veldig glede av trampolina og minstemor kan ikke få hoppet nok.

Jeg tok faktisk salto selv, første dagen vi hadde den oppe....så gøy da

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:02   #86
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Øvre aldersgrense er der vel ikke, men en øvre vektgrense er der jo

Hvor lenge varer en trampoline? Knerten er enebarn, knapt to år gammel, og trenger vel sånnsett ikke en stoooor, men så tenker jeg at om den varer lenge, så... blir han nok for alltid førstefødt, men forhåpentligvis ikke enebarn, og eldre blir han jo dag for dag...

(men mannen målte hagen og sa "3 meter om vi kutter hekken" (vi SKAL det altså, men den forventes å komme oppigjen til neste år...) så det blir fort litt trangt... også planlegger vi forhåpentligvis å flytte i løpet av 2011 (evt 2012, men planen pr i dag er å begynne å søke jobber ved nyttår, så jeg håper 2011) og da er det kanskje like greit å vente til vi ser hva vi har plass til der... )

Gammel 10-06-10, 14:23   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Øvre aldersgrense er der vel ikke, men en øvre vektgrense er der jo

Er det? Og hva er vektgrensen?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 14:36   #88
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det varierer vel, men de fleste jeg har sett annonse på har en maks belastningsvekt på hoppende på 100 kg. Finnes vel de som tåler mer har jeg lest, men det er ikke alle plasser dette står oppført, derfor har jeg ikke funnet noen som har det.

(Ja, jeg har sett litt etter det. For all del, hverken jeg eller mannen veier over 100 kg, ikke om vi har med oss den 10 kg tunge sønnen vår heller, men mer sånn prinsipielt.)

Gammel 18-06-10, 12:46   #89
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg tenker å låse glidelåsen med en hengelås når vi ikke er tilstede slik at vi har kontrollert bruk, og ikke naboungene kan hoppe uten tilsyn.

Vi har trampoline fra JumpKing m/sikkerhetsnett. Og det som er viktig når man har trampoline er vedlikeholdet av denne - sjekke at nettet, duken og fjærene er i god stand jevnlig. Vi låser nettet når vi reiser bort, så ingen andre har mulighet til å komme seg inn på den.
Jeg ser på dette som utrolig bra trening så lenge den blir brukt riktig - og vi har rigide regler mht antall barn "ombord".

Sist redigert av Fløyel : 18-06-10 kl 12:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 12:52   #90
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hverken for eller i mot. Snuppa mi har en mini-variant som hun er såre fornøyd med, og jeg håper hun har vokst fra seg trampoline-behovet når hun blir lei den hun har.
Dessuten er de skrekkelige stygge,spesielt når vi har 8 stykker med ca 15 meters avstand etter hverandre på det boligfeltet vi bor...

Gammel 18-06-10, 13:05   #91
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Vi fikk naboens trampoline i fjor, synest det er helt greit.
Her vi bor er det ikke andre barn, ville nok kanskje ikke hatt trampoline om vi bodde i byggefelt.

Gammel 18-06-10, 19:51   #92
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Er ingen tvil om at det er bra for barn og voksne med trampoline men bor du i ett boligfelt følger det med en del ansvar også, vi har ikke plass i vår hage men hadde vi hatt det så tror jeg at jeg ville gravd den ned.

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 21:51   #93
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

En ting er sikkert...Ingen av dere som skriver her er foreldre som bor i nærheten av jobben min, jeg syklet nemlig forbi ikke mindre enn 4 trampoliner på vei hjem i dag, jeg hadde tidligvakt og var ferdig før de fleste andre drar fra jobb. En tid på dagen da mange skoleunger er alene hjemme. På minst 3 av trampolinene var det mange unger som hoppet i vei samtidig.
Det var nok garantert ikke FP-unger...

Mange foreldre er nok bevisste på bruk av trampoline og har unger som følger reglene, men jeg tror nok og det er endel som har trampolina full av unger som går bananas når det ikke er voksne i nærheten....

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 21:56   #94
Rillasni
Nybegynner

Rillasni sin avatar

Rillasni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er absolutt for, men det krever et sett med gode regler - og sikkerhetsnett!

Rillasni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.