|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: Året etter fødselspermisjonen
Ja, men for mange ville gjerne dagen gått lettere hvis man startet tidlig. Siden mange klager over travle ettermiddager. Det var det jeg tenkte på; ikke egentlig hvor mange timer av døgnet man bruker på å sove. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ustabil
|
OK, skjønner hva du mener. Men jeg personlig er uenig. For jeg tror at de fleste egentlig har større behov for å sove om morgenen enn om kvelden, og at de fleste vil fungere bedre med søvn fra 23 til 07 enn med søvn fra 21 til 05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
Jeg tror vel de færreste småbarnsforeldre sover 8 timer hver natt. Jeg kjenner absolutt ingen som gjør det, og heller ingen der dagen ikke starter før 7. Dersom man sover så mye og starter dagen så sent, så forstår jeg godt at dagen blir travel…. Men det er også et valg, på lik linje med andre valg som er eksemplifisert over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ustabil
|
Nei, jeg er ikke enig i at det er et valg. Som sagt er søvn et fysiologisk behov. Hos oss starter dagen 06:20, og dermed må vi også i seng senest 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
Men her vi jo veldig forskjellig?
![]() |
#6 |
I mål
|
Det er et valg å sove 8 timer per natt, men selvfølgelig et valg som er helt ok å ta hvis man føler at man må det, selv velger jeg heller lengre ettermiddager med familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Året etter fødselspermisjonenJeg setter stor pris på Miss Norways fine innspill i debatten!
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir bare svett av all multiquotingen hennes.
![]() |
#9 |
Ustabil
|
Nei, det er ikke et valg. Det er et fysiologisk behov, og som vi har i litt ulik grad. Jeg kan ikke velge bort søvn noe mindre enn jeg kan velge bort toalettbesøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|