|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Hvorfor vi ikke ringte etter Naf? Fordi A: svigers bor pokker i vold uti skaugen, så det hadde tatt noen timer å få hjelp og B: fordi svigerfar hadde Land Rover som var mer enn kapabel til å trekke oss opp bakken med.
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Dette er jeg veldig overrasket over. Mulig at reglene har endret seg, men før var reglene slik fordi at sauer (og rein) er på utmarksbeite uten oppsyn, og derfor kan regne med at de "rømmer". Utmarksgjerde er jo også et kapittel for seg selv. Dyr som skal være i innhegning er noe helt annet.
Ja, til dels er jeg enig. Men man har mange saker (kanskje spesielt sedelighetssaker, og økonomisk kriminalitet) hvor den allmenne moral ikke er i tråd med oppfattningen til "folk flest".
Jeg ville ikke ha gjort det. Men unnskyld synes jeg godt folk som ødelegger noe kan si uansett, men det har ikke så mye med å "gjøre opp for seg", mer alminnelig høflighet synes jeg.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Uansett hvor mye du prøver å endre fokus fra det du først skrev, Floksa, så er det ikke å komme forbi at du gir f dersom noen står parkert litt for nær deg. Hva som er litt for nær deg, er sikkert opp til deg selv å vurdere, men det er jo veldig lett å skylde på det når man ikke er forsiktig nok. I parkeringshus her i byen er det rett og slett ikke mulig å parkere slik at man bare kan slå opp døra uten å se seg for, det har ikke noe med at folk er "klineparkerere". Jeg håper virkelig ikke din moral er den allmenngyldige, det er i tilfelle en moral jeg ikke bifaller. Skal man bevege seg rundt i samfunnet, kan man ikke skylde på uhell hele tiden, dersom man av en eller annen grunn er uaktsom og påfører andres eiendom skade. Men om man er helt blåst og man ikke ser eller vil se konsekvenser av det man gjør, ja, da skjer det nok "hendige uhell" hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Drømmer
|
Med klineparkere mener ihvertfall jeg sånne som parkerer hel inntill så man ikke har sjans til å få opp døren litt engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
Irma skrev en og en halv månedslønn. Måtte bare pirke litt.
Ja, ikke sant? Jeg tenker at jeg har litt andre forventninger til erstatning når det gjelder venner og nær familie enn når det gjelder andre. Men uansett om det opplagt var et rent uhell, må man jo unnskylde seg skikkelig. Det gjorde ikke Blåmann da han helte et glass hvitvin oppi laptopen min
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha! Las den litt fort ja! Syntes hun tjente nokså godt ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
|
|