Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 08:53   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Hvorfor vi ikke ringte etter Naf? Fordi A: svigers bor pokker i vold uti skaugen, så det hadde tatt noen timer å få hjelp og B: fordi svigerfar hadde Land Rover som var mer enn kapabel til å trekke oss opp bakken med.

Hvorfor festet vi ikke tauet sjøl? Ja du - det har jeg mumlet noen ganger også. (Det var nok mest fordi min svigerfar bare glatt tok skjea i egne hender og skulle ordne opp fort og greit som han alltid gjør - og vips, så var skaden skjedd.)

Vi er nok veldig ulike du og jeg, ja - og godt er det - for fy søren så kjedelig det hadde vært om alle var like.

Gammel 28-06-10, 09:07   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Min mor kjørte på en sau. Hun måtte ikke erstatte verken bil eller sau, det gikk på bondens forsikring.

Dette er jeg veldig overrasket over. Mulig at reglene har endret seg, men før var reglene slik fordi at sauer (og rein) er på utmarksbeite uten oppsyn, og derfor kan regne med at de "rømmer". Utmarksgjerde er jo også et kapittel for seg selv. Dyr som skal være i innhegning er noe helt annet.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er rart å synes at moral er meningsløst som rettesnor fordi mye i vårt rettsvesen baserer seg på den allmenne moral og hva "folk flest" mener bør gjelde som allmenne regler. Når man står med uklarheter i lovverket som f.eks i spørsmål om hvem som har vært uaktsom og hvorvidt noe er gjort med forsett eller ei (om innhengning er for dårlig, om en parkert bil er parkert på en plass der den ikke burde osv) så er det gjerne en slags allmenn moral som det appelleres til. Lovverket formes hele tiden etter etiske prinisipper, men kanskje enda mer etter samfunnsmoralen.

Ja, til dels er jeg enig. Men man har mange saker (kanskje spesielt sedelighetssaker, og økonomisk kriminalitet) hvor den allmenne moral ikke er i tråd med oppfattningen til "folk flest".

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hadde dere forfulgt det på samme vis hvis det var svigerfar som forvoldte skaden?

Jeg ville ikke ha gjort det. Men unnskyld synes jeg godt folk som ødelegger noe kan si uansett, men det har ikke så mye med å "gjøre opp for seg", mer alminnelig høflighet synes jeg.

Gammel 28-06-10, 09:53   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Uansett hvor mye du prøver å endre fokus fra det du først skrev, Floksa, så er det ikke å komme forbi at du gir f dersom noen står parkert litt for nær deg. Hva som er litt for nær deg, er sikkert opp til deg selv å vurdere, men det er jo veldig lett å skylde på det når man ikke er forsiktig nok. I parkeringshus her i byen er det rett og slett ikke mulig å parkere slik at man bare kan slå opp døra uten å se seg for, det har ikke noe med at folk er "klineparkerere". Jeg håper virkelig ikke din moral er den allmenngyldige, det er i tilfelle en moral jeg ikke bifaller. Skal man bevege seg rundt i samfunnet, kan man ikke skylde på uhell hele tiden, dersom man av en eller annen grunn er uaktsom og påfører andres eiendom skade. Men om man er helt blåst og man ikke ser eller vil se konsekvenser av det man gjør, ja, da skjer det nok "hendige uhell" hele tiden.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 10:06   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Uansett hvor mye du prøver å endre fokus fra det du først skrev, Floksa, så er det ikke å komme forbi at du gir f dersom noen står parkert litt for nær deg. Hva som er litt for nær deg, er sikkert opp til deg selv å vurdere, men det er jo veldig lett å skylde på det når man ikke er forsiktig nok. I parkeringshus her i byen er det rett og slett ikke mulig å parkere slik at man bare kan slå opp døra uten å se seg for, det har ikke noe med at folk er "klineparkerere". Jeg håper virkelig ikke din moral er den allmenngyldige, det er i tilfelle en moral jeg ikke bifaller. Skal man bevege seg rundt i samfunnet, kan man ikke skylde på uhell hele tiden, dersom man av en eller annen grunn er uaktsom og påfører andres eiendom skade. Men om man er helt blåst og man ikke ser eller vil se konsekvenser av det man gjør, ja, da skjer det nok "hendige uhell" hele tiden.

Med klineparkere mener ihvertfall jeg sånne som parkerer hel inntill så man ikke har sjans til å få opp døren litt engang.

Det skjedde med meg forrige uke, dama bare gliste og gikk videre når jeg kom å skulle inn.Speilet hennes sto helt oppi speilet mitt på døren så det var bare å glemme å komme seg inn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 11:10   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Noen skrev lengre oppe i tråden at hun måtte fikse en skade på 20000, som da var en halv månedslønn. Det er mer enn jeg tjener i løpet av en HEL måned faktisk.

Irma skrev en og en halv månedslønn. Måtte bare pirke litt.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg ville ikke ha gjort det. Men unnskyld synes jeg godt folk som ødelegger noe kan si uansett, men det har ikke så mye med å "gjøre opp for seg", mer alminnelig høflighet synes jeg.

Ja, ikke sant? Jeg tenker at jeg har litt andre forventninger til erstatning når det gjelder venner og nær familie enn når det gjelder andre. Men uansett om det opplagt var et rent uhell, må man jo unnskylde seg skikkelig. Det gjorde ikke Blåmann da han helte et glass hvitvin oppi laptopen min , noe som gjorde meg så sint at jeg stakk rett til skogs. Ja, jeg skjønte jo at det ikke var med vilje, men han kunne jo beklaget det allikevel? Jeg blir så lei meg hvor jeg ødelegger noe som tilhører andre at jeg lager store scener. Bl.a. var jeg mer opptatt av at GPS-en til mannen hadde fått en ripe da jeg tryna enn at jeg faktisk hadde brukket en tå.

Gammel 28-06-10, 11:48   #6
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Irma skrev en og en halv månedslønn. Måtte bare pirke litt.

Haha! Las den litt fort ja! Syntes hun tjente nokså godt ja!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 10:53   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi er nok veldig ulike du og jeg, ja - og godt er det - for fy søren så kjedelig det hadde vært om alle var like.

dessuten har jeg en opptrekkbar badeand fra IKEA og da kan det være det samme med alt sammen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.