Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å være prinsippfast

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 10:46   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være prinsippfast

Jeg tror mange har problemer med å legge fra seg en diskusjon de først har engasjert seg i. Og da snakker jeg av erfaring. Har jeg først begynt å argumentere, var det vanskelig å la utsagn få stå uimotsagt. Holder man på å diskutere kan jo man holde det gående i dagevis, bare ta sove-, do- og spisepauser underveis. Det er jo unektelig en annen setting en RL, hvor man sier det man skal si og lar det stå til. På nett kan man tenke og gruble, la seg hause opp av alle de andre som er enige, man kan google og lese seg opp om en sak til øynene blir store og våte, og man kan fortsette å bombandere motparten med argumenter til lenge etter at alle har lagt seg.

Et eksempel er jo min "gåstol-tråd". I stedet for å se hvem som skriver, hva som skrives og hvorfor, kaster man inn sitt vante svar hvor man på det sterkeste advarer mot bruk av gåstol. Ikke fordi stolen i seg selv er farlig, den er ikke full av giftstoffer som siver ut og sakte kveler ungen, ei heller er den svakt konstruert, den er ikke truende til å falle sammen og skade barnet på den måten. Neida, man er altså redd for at barnet skal begynne å gå 3 dager senere eller at 5 minutter blir til 50. Man er redd trapper og ellers alt det farlige barnet kan nå fra sin nye høyde. Svar som overhode ikke er tilpasset hovedinnleggers problemstilling. Svar som sier meg at man gir andre veldig lite cred.

Jeg tenker da at noen virkelig er urokkelige i sine synspunkter og nekter å bryte med sine prinsipper uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.