Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en del andre tråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 10:28   #1
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er enkelte i de trådene som slenger med leppa om strutsementalitet mm, men det er ikke alle som gjør det.

Nei, det er ikke alle. Men det ble såpass mye av det at istedet for å fortsette å argumentere i de diskusjonene laget jeg denne for å "redegjøre" for mitt ståsted og mine meninger fordi jeg er blitt tildelt endel meninger og holdninger jeg ikke har.

Jeg er også enig med Jessica at det er synd ikke folk føler de orker alt pepperet som kommer av å være veldig uenige i en diskusjon og derfor heller velger å gi sin støtte i pm eller prikk.

At noen er kun ute etter å kverulere og "vippe folk av pinnen" har jeg også skjønt og selvom man fortsetter en diskusjon er jeg absolutt i stand til å heve meg over deres usakligheter.

Takhøyde er vel ikke det samme som at man ikke trenger vise respekt for hverandre...eller...?

Gammel 09-02-07, 10:32   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg er også enig med Jessica at det er synd ikke folk føler de orker alt pepperet som kommer av å være veldig uenige i en diskusjon og derfor heller velger å gi sin støtte i pm eller prikk.

Jeg klarer ikke å få meg til å synes at det er så synd, jeg. Det er da virkelig den enkeltes valg om de vil stå for sine meninger offentlig eller ikke. Og, som Skilpadda påpekte i Jessicas tråd, det er gjerne mange på den andre siden av diskusjonen også, som ikke orker å være med på diskusjoner hvor man vet det vil bli mange såre tær og martyrminer. Det er ofte sånn for meg, i hvert fall.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:23   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det handler vel mest om hva man gidder å bruke tid på.

Det er klart. Mitt poeng er at det går begge veier. Folk kan la være å skrive innlegg fordi de synes motdebattantene er for skarpe i tonen, men folk kan også la være å skrive innlegg fordi de synes motdebattantene sutrer for mye.

Til sjuende og sist er det uansett sånn at de som velger å skrive, setter tonen. Særlig i et forum med så lite moderatorinngripen som vårt. Vil man forandre på noe, bør man si i klartekst og offentlig hva man mener. Vil man heller trekke seg og la være å uttale seg, har man selvsagt all mulig rett til det, men da vil det også bli noen andre som avgjør hvordan tonen og nivået på forumet skal være.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:31   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forståelig at noen blir lei eller irritert dersom de føler at de blir latterliggjort eller at forsøksvis seriøse tråder blir ødelagt. Jeg synes det er synd, om enn litt forståelig, om man gir opp å skrive seriøse innlegg av disse grunnene. Erfaringen min er at det ofte går an å styre tråden inn på et mer saklig spor dersom bare et par brukere hever seg over tullet og skriver skikkelige innlegg.

Men å bruke "det er mange som er enige med meg, men ikke tør si det" som et slags argument i diskusjonen, holder ikke. Blant annet fordi det i slike tilfeller stort sett alltid er temmelig mange som er på den andre siden, og som heller ikke engasjerer seg i tråden.

Gammel 09-02-07, 11:28   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er synd om stemningen i tråder er så dårlig at folk velger å la være å skrive seriøse innlegg. Det er ikke særlig morsomt å bruke tid på et innlegg for så å bli en del av f.eks en tissebæsjediskusjon. Man kan selvsagt mene at det er feigt å la være, men jeg synes grensen for at folk blir latterliggjort er ganske lav noen ganger. Selv om man etterhvert kjenner de som nesten utelukkende er på nett for å skrive dritt synes i hvert fall jeg at det ødelegger såpass mye av stemningen at jeg velger å trekke meg framfor å delta.

Det handler vel mest om hva man gidder å bruke tid på.

Det er veldig, veldig, veldig vanlig at de som er litt mot strømmen kommer med "jeg har fått mange grønne prikker av maaaange som er enige med meg, men som ikke tør å skrive meningen sin i tråden". Litt patetisk, spør du meg, litt usaklig også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:34   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er veldig, veldig, veldig vanlig at de som er litt mot strømmen kommer med "jeg har fått mange grønne prikker av maaaange som er enige med meg, men som ikke tør å skrive meningen sin i tråden". Litt patetisk, spør du meg, litt usaklig også.

Kanskje ikke patetisk, men et utrolig dårlig argument.
(husker en tråd med slike argumenter, men ikke hva tråden var om)

Gammel 09-02-07, 12:10   #7
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kanskje ikke patetisk, men et utrolig dårlig argument.
(husker en tråd med slike argumenter, men ikke hva tråden var om)

Vel, å sende pm'er i en diskusjon fordi man får en rød prikk for meningene sine, og i den pm'en forklare hvor mange grønne prikker/støttepm'er man har fått, at det er mange som ikke tør stå frem i forumet med meningene sine, med argumenter MOT å være uenig, etc.

Jeg vet ikke, men jeg føler at det er et overtramp. Å prøve å presse andre brukere til å mene noe annet fordi mange har sendt dem grønne prikker og pm'er, at man bare må være klar over at det ikke er populært å mene det man mener i en aktuell diskusjon...

Det er vel egentlig en slags "trussel", eller forsøk på en. Og lite modent/voksent i mine øyne. Det virker i hvertfall mot sin hensikt på meg.

Jeg mener det ikke passer seg, og jeg blir irritert over slike hendvendelser pr. pm.

"Nå fikk jeg en rød igjen, jeg har en tyttebærskog, men maaaaaaange er enige med meg, de tør bare ikke si det!"

Det er å insinuere at andre brukere er uærlige, og det liker jeg faktisk dårlig når det er en diskusjon om et tema som faktisk er hovedfokus. Ikke prikker og hvem som mener hva.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 12:14   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om man etterhvert kjenner de som nesten utelukkende er på nett for å skrive dritt

Du kjenner til mange slike her altså? Er du noe bedre når du kommer med slike påstander?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.