|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Hva ellers i Florida?Nå er det jo en liten gjeng Florida-farere her på FP, jeg lurer på om dere kan gi meg tips til andre ting å se og gjøre utenom Orlando? Jeg pønsker på en mulig tur, og er i ferd med å sette opp budsjett. Planen er å besøke venner i Orlando, og reise derifra, kanskje rundt i Florida, kanskje på en roadtrip nordover, kanskje nordvestover?
|
|
|
#2 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hva ellers i Florida?Hm, vi var jo bare i Orlando (om man ser bortifra en snarvisitt i Memphis før vi vendte snuten nedover). Det var en krokodillefarm et stykke fra der vi bodde i Kissimme, som vi var veldig nyskjerrig på, hvor man kunne kjøre sumpbåter. Det ser så utrolig artig ut!
|
|
|
#3 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva ellers i Florida?Vi ER i Orlando as we speek
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ellers i Florida?Vi er akkurat nå i Fort Myers Beach. Nærmere bestemt på dette hotellet. Nydelig plass med flere basseng og direkte på stranda. Høydepunktet før barna denne uka har vært delfinsafari med vannscooter som vi dro på for noen dager siden. I morgen skal vi i badeland.
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva ellers i Florida?Det er fantastisk med dyreliv i Florida. Vi kjørte gjennom Everglades, og så skilpadder, beltedyr, ørn, og whatnot (det finnes pantere også, men de er visst sånn halvveis inngjerdet). Utenfor hotellet møtte vi vaskebjørn og alligatorer. På stranden på Mexicogulfsiden ble vi invadert av delfiner, hai, mange rare krabber og merkelige sjøstjerner, det var sting rays i sanden og i det hele tatt. Så jeg vil anbefale å få gjort litt av slike ting også. På grunn av oljesølet må man nå et stykke sydover, strendene i Panhandle-distriktet er utrygt. Siesta Beach ved Sarasota går for å være USAs vakreste strand, og der er det helt fantastisk altså. Virkelig. Det ser ut til at de slipper unna oljen der. Ellers er det en halvøy enda lenger syd som heter Sanibel Island. Det er et shelling place, hvor strendene er full av all verdens skjell. Det er jo veldig spesielt og vakkert da. Akkurat den øya har jeg bare sett bilder av, og jeg SKAL reise dit. Men jeg har vært i distriktet, og det er virkelig fantastisk med skjell i alle farger. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva ellers i Florida?Turen er ikke snakk om før tidligst neste sommer, så vi kan jo håpe at de har fått ryddet opp i oljesølet. Jeg teller veldig på knappene på om vi skal ta en purely Floridaferie, og droppe Mississippi og New Orleans denne gangen. Litt fordi vi ikke aner hvordan Glitterbarnet takler heten, og har vi tilgang på strender og det regner litt her dag, så er det ganske anderledes enn å være stuck på flate, klissete innlandet. Men det skjærer meg i hjertet å droppe det.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva ellers i Florida?
Kanskje? Hvis vi skal til Miami så vil det hovedsaklig være for å se Art Deco-arkitekturen, og ulike historise sites. Skal vi tatovere oss må vi i såfall gjøre det mot slutten av ferien, men ryktet sier at de ikke tar timesbestilling, og det blir såpass usikkert at det ikke er noe vi vil basere oss på.
|
|
|
#10 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ellers i Florida?Hvis dere skal til Miami, så anbefaler jeg dette hotellet. Utrolig kul arkitektur og interiørdesign! Litt art deco møter 50s chic; mye hvitt med litt rødt splæsj og blank krom. Alle rommene har tempurmadrasser og gåsedunsdyner. Ikke var det så dyrt heller, i hvert fall ikke da vi bodde der for fem år siden.
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Vi var litt rundtomkring, og bodde i ca en uke på Longboat Key, som er en halvøy utenfor Sarasota. Longboat er kjent for strendene sine (helt utrolige), men er ganske snobbete. Det ligger noe som heter St Armand's Circle på vei mot fastlandet, som er et lite sentrum rundt en rundkjøring. Det var kult og fancy. Så var vi innom Siesta Beach og Turtle Beach, som er i samme hood. Sarasota var en fin by, som er kjent for operaen sin (for den som måtte drive med sånt når man er på ferie med barn), og har det meste man måtte trenge. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hva ellers i Florida?Vi falt helt for Clearwater - en liten by sør for Tampa. Der lå vi 5 netter på http://www.sheratonsandkey.com/ og det lå på stranden, og hadde et flott pool-område som serverte de deiligste margharitas på glohete dager. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva ellers i Florida?Takk for mange gode tips, Fruktflua! Vi kommer ikke unna Disney. Mann og barn elsker slike parker, og de vi skal besøke jobber der. Mannen til min venninne er faktisk Indiana Jones!
Sist redigert av Tallulah : 11-07-10 kl 23:21. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Hehe, jeg har heller ikke erfaring med ekle hotellbad i USA, selv om jeg hang over mange av dem på vår reise gjennom landet i 1. trimester med eldste. Lukta av frityrolje som lå som en tåke langs highwayen, derimot.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 11-07-10 kl 23:05. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hva ellers i Florida?Jeg er nok i overkant kravstor når det gjelder bad, men badet på Miami Beach Resort var helt grusomt. Spesielt dusjen. Det var kalkavleiringer i hele dusjen, og det var rett og slett motbydelig. I tillegg hang det en vegghengt stol i dusjen som antakeligvis har vært der siden hotellet var nytt i sine glansdager på 60-tallet(tror jeg), og den var rusten og grusom. Jeg kviet meg for å bruke den dusjen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva ellers i Florida?Så rart, jeg syns generelt at amerikanske hoteller er renere enn europeiske. Men igjen, jeg kan ha vært heldig. Eventuelt så er jeg ikke så godt vant.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sitter på terrassen med utsikt til stranda og Sanibel Island
|
|