Sv: Hva ellers i Florida?
Vi falt helt for Clearwater - en liten by sør for Tampa. Der lå vi 5 netter på http://www.sheratonsandkey.com/ og det lå på stranden, og hadde et flott pool-område som serverte de deiligste margharitas på glohete dager. 
Det var veldig deilig å være 5 netter på et sted, for da følte vi at vi fikk litt total avslappning også - litt sånn sydenferie.
Ellers likte jeg Key West, ja, the Keys generelt og Fort Lauderdale. Det var hyggelig å rusle på beachwalken om kvelden når solen gikk ned og bare nyte atmosfæren.
Vi kjørte igjenom Everglades, og der så vi tre alligatorer (i vannet ved en rasteplass!), et beltedyr-roadkill, masse fugler (flest Ibis), en arbeidende chaingang, mange airboats, indianerreservater (kjørte bare forbi). Også så vi mange ørner.
På den samme rasteplassen vi så alligatorene, så ble mannen og jeg "angrepet" av noen bittesmå, men høyst hissige småmaur. Senere på dagen fikk vi små og kviselignende sår på føttene som klødde vanvittig.
Jeg hadde egentlig håpet på å få se mange flere dyr.
Vi kjørte fra Fort Lauderdale til Orlando (ca 30 min å kjøre), og fra Orlando til Clearwater (ca 1 time å kjøre), fra Clearwater til Key Largo (ca 6 timer å kjøre), og fra Key Largo til Miami (ca 1.5 timer å kjøre). Vi føler at vi har fått se mye av Florida, og jeg må si at jeg synes det - i det store og hele, minnet veldig om California.
Til tross for at jeg bestilte gode hoteller (langt fra de billigste), så synes jeg generelt badene på amerikanske hoteller holder en dårlig standard. Det eneste badet jeg ikke hadde noe å utsette på var det i Clearwater. Mens badet på Miami Beach Resort & Spa fikk kropsshårene mine til å stå i ren vemmelse. Det hotellet vil jeg ikke anbefale noen å bo på.
Vi måtte innom South Beach, men fytti! Vi fikk spsit middag der, og etter tre runder rundt kvartalet der Miami Ink holder til, så fikk vi knipset et bilde av utsiden av sjappa. South Beach virket bare overfladisk og bråkete, så dit vil vi ikke tilbake.
Florida var helt greit, og overgikk faktisk forventningene mine. Men Disney og Universal kunne vi ha klart oss veldig fint uten.
|