Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har peiling på mote "og sånn"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 11:14   #21
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"

Jeg er enig med Fibi i at man ikke trenger å være smal for å bruke smale jeans - ofte kan det være pent å ha noe litt "nett", og vise fram fasongen man har i stedet for å gå i altfor vide bukser og andre telt.

Gammel 16-07-10, 11:20   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser faktisk flere kilo lettere ut om jeg bruker smale jeans i stedet for bootcut eller straight. Med den rette toppen, selvsagt. Dessuten synes jeg ikke det er fint med videre jeans og ballerinasko f.eks. Og jeg bor i ballerinaskonene mine om sommeren.
Og i tillegg er det lettere å skjule mageflesk med tights og tunika/kjole enn med jeans. Jeg både ser, og føler meg, lettere med den typen klær fremfor jeans og topp/genser.

Jeg tror de fleste kroppsfasonger kler de fleste moter, så sant de finner plagg med en riktig passform.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:21   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

I min garderobe finnes alt fra rimelige kjedeklær til dyre merkeklær.
Det jeg alltid har er basisplagg i sort og hvitt.
Feks en sort helt enkel bukse osm sitter godt. Og gode sko med litt hæl når jeg er på jobb. Dette kan danne grunnlag for ganske mange antrekk ved kun å variere det øvrige tilbehøret.
Bruker i grunnen lite smykker, men mer skjerf. Skjerf kan på en fin måte hente opp farger i topp.
Det jeg syntes du skal se etter som AC sier, er en skikkelig god bukse som sitter godt. Ville brukt mindre tid på smykker. Når du har funnet bukse, kjøper du helt greie basistopper på fek sHM eller Cubus. Legg heller penger i en skikkelig god BH og bukse, og ev cardigan. EN skinnkjakke er også et must, syntes jeg.
I min garderobe har jeg skinnjakker i forskjellige farger og utførelse. EN sort, beige, blå og grått. Med da en basistopp, kult skjerf og god bukse har du et kult antrekk.

Jeg bruker mye tunika/kjole. Kjoler er veldig greit, også under en skinnjakke for å lage et litt røffere antrekk.

Nå er det salg, og er du heldig kan du finne en enkel og grei jakke på tilbud. Den kan brukes som ytterjakk epå sommeren og inne på vinteren. Det gjør jeg.

Gammel 16-07-10, 11:55   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ingen som har sagt at man trenger å være smal for å ha smale jeans - eller ballerinasko for den del. Men er det feil passform blir det forferdelig uansett, jeg er selv smal, og har prøvd mange smale jeans hvor jeg ser ut som en, hm, majonestube? Aner ikke hvordan dere klarte å få ut av dette at man må kle seg i vide plagg hvis man selv er stor. Dsjis.

Palmen: Øh. Vel, da har du Mette Marit-greia inne. Jeg klarer ikke illustrere, men en hakket mindre, vel, nobel utgave er jo å ha et langt, tynt skjerf en gang rundt halsen, og så i en knute litt lenger ned på brystet. Jeg pleier å ha trekantskjerf, og knyter/bretter til sånn at trekanten ligger i halsen, litt løst, med spissen ned mot magen, og så knuten "under" spissen. See?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 12:41   #25
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Håkkei, aC, jeg skjønner hva du mener, men den siste løsningen din der, var det den "ungdommelige sporty"? for i såfall er jeg jo det også.

Gammel 16-07-10, 13:01   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er du ungdommelig sporty. Jeg vet ikke helt om jeg klarte å forklare det, jeg. :lete etter bilde:

Gammel 16-07-10, 14:21   #27
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Palmen: Øh. Vel, da har du Mette Marit-greia inne. Jeg klarer ikke illustrere, men en hakket mindre, vel, nobel utgave er jo å ha et langt, tynt skjerf en gang rundt halsen, og så i en knute litt lenger ned på brystet. Jeg pleier å ha trekantskjerf, og knyter/bretter til sånn at trekanten ligger i halsen, litt løst, med spissen ned mot magen, og så knuten "under" spissen. See?

Her er noen måter man kan bruke skjerf på...
http://rett-og-slett-fashion.blogspo...f-her-her.html

Gammel 16-07-10, 16:11   #28
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ingen som har sagt at man trenger å være smal for å ha smale jeans - eller ballerinasko for den del. [..] Aner ikke hvordan dere klarte å få ut av dette at man må kle seg i vide plagg hvis man selv er stor. Dsjis.

Neivel?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Smale jeans, krever ikke det litt slanke bein? Og hvis man har litt kraftige lår er det fint med vide ben nederst for å balansere.

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Enig - med mine kraftige lår så bør jeg helst ha jeans med bootcut

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er enig i at om man har litt kraftige lår/rompe/hofter, så er ofte bootcut penere enn slimjeans.

I tillegg har jeg hørt ganske mange litt større damer mumle om at de "ikke kan bruke tights" - sjøl brukte jeg ganske lang tid på skjønne at det var "lov".

Gammel 16-07-10, 16:20   #29
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har ikkje smale bein og bruke smale jeans ofte! Spesielt når eg har hæl føle eg meg veldig fin. Så eg er uenig i at dette er en Twiggymote.

Gammel 16-07-10, 16:33   #30
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter også veldig med å finne meg klær, men nå har jeg funnet en butikk hvor jeg føler jeg får den hjelpen jeg trenger. Ikke av de vanlige kjedebutikkene, og ikke av den dyreste sorten. Når jeg går inn der så går jeg til kassen og forteller om mitt ærend og hva jeg er på utkikk etter (f.eks. ett hverdagsantrekk eller ett festantrekk). Jeg tror vi må bli flinkere til å si ifra at vi trenger hjelp, jeg vil tippe at 95% av dere svarer "jeg bare kikker" når dere er ute å handler klær! De som jobber i klesbutikkene er jo faktisk der for å hjelpe kunden og ikke bare ta imot betaling. Jeg er av typen som "scanner" butikkene - jeg orker ikke å gå rundt og rundt å lete etter "noe", så derfor er det så greit å få de ansatte til å hjelpe seg med å finne noe - de vet jo hva som finnes og hvilke str som er tilgjengelige. Butikken jeg har funnet har klær til alle anledninger - rocka, klassisk og pent. (Heter forresten Sorbet - ligger på Strømmen) De ansatte er "godt" voksne (dvs på min alder 40+/-) - de "ser" på meg og min fasong og finner frem de lekreste antrekk med tilhørende smykker. Jeg har egentlig fint lite klær, men de klærne jeg har kan brukes til mange forskjellige anledninger og de kan kombineres med hverandre. Jeg bruker også 42/44 str - bruker endel tights (har pinntynne bein og ikke fullt så pinntynn rundt livet) og tunikaer, men ikke den type tunikaer hvor jeg blir seendes ut som telt, men de med innsving i livet Smykker setter prikken over i'en - så det har jeg også endel av ja

Sist redigert av Fløyel : 16-07-10 kl 16:34. Årsak: tilføyelse
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:40   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og en ting til - det verste med å finne klær er og hele tiden måtte kle av og på seg i prøverommet for å gå ut å finne nye klær, ny str osv. Handleopplevelsen blir mye bedre når du først har gått inn i prøverommet, så er det de ansatte som løper for deg og du kan stå i ro og mak og prøve det som blir "kastet" inn til deg

Gammel 16-07-10, 17:16   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Rette ben eller bootcut betyr ikke at man mener at store mennesker bør bruke vide klær, Acsa. Jeg synes generelt det er penest med rette ben uansett.

... og tights er da noe helt annet enn smale jeans.

Gammel 16-07-10, 17:52   #33
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Philippa er bittelittegrann på tur, trur eg.

Ballerinasko passer definitivt ikke alle, Mary Jane's er i så fall himla mye safere. Tunikaer kan fort se ut som et gravidtelt med litt uflaks, og svære smykker ser lett ut som panikkbling fra -nille.

Takk for den, AC - men jeg er ikke mer på tur enn deg, tror jeg. Mary Janes kan være skikkelig "rødstrømpe-harry", og klarer du ikke å finne en tunika som IKKE ser ut som et telt med det utvalget som finnes i butikkene nå, bør du gå i andre butikker. Store smykker fra Dyrberg Kern ER faktisk veldig safe, og det bør være en selvfølge at smykkene ikke er kjipagreier fra Nille.

Det fins naturligvis et utall stiler, men er man litt usikker på hvilken stil man skal velge, trår man sjelden feil med en kledelig tunika og tights. Kanskje ikke det mest spennende, men det slår ikke feil.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:54   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg kler tunika og tightsmoten.. det er værre når det er in med korte topper og lave liv osv.

Jeg har jo sett deg, og jeg tror du fint kan gå med tunika og thighte jeans. Jeg mener å ha sett at du har det også?

Jeg har faktisk en del kjoler som jeg bruker med thights under. Nå som det er veldig varmt så går det stort sett i bomull. Det ser litt "bohemaktig" ut, og du kan bruke litt fargerike skjerf og feks sandaler til. Komfortabelt og kult.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:58   #35
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er enig i at om man har litt kraftige lår/rompe/hofter, så er ofte bootcut penere enn slimjeans.

Jeg har både rumpe og lår av solid dimensjon, men jeg går mye i slimjeans. Jeg syntes rett og slett det ser litt teit ut i bootcut/rette jeans med tunika over. I tillegg så fremhever trange bukser slanke legger... om man har det. Skal man ha en kortere topp til, så syntes jeg at rette bukser er finest.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:03   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Vel, jeg ser at tunika/tights tydeligvis er det eneste "trygge" og saliggjørende.

Behagelig som ville rakker'n, men å satse på som basisplagg som kan holde gjennom flere sesonger? Njæsj.

Gammel 16-07-10, 19:03   #37
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Rødstrømpe-harry»?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:04   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det burde vel i så fall hett "Rødstrømpe-Doris".

Gammel 16-07-10, 20:09   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg er veldig enig med aC her altså!

Gammel 16-07-10, 20:49   #40
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes tighs stort sett kan brukes uansett kroppstørrelse og fasong. MEN; man må velge riktig topp til. Er man kraftig er det mest flatterende med en tunika eller skjorte til, istedenfor en tett topp som kommer til å avsløre det meste av valker og mage etc....
For å ikke virke større enn man er, er en tommelfingerregel å bruke en litt ettersittende topp til vide bukser, og har man tights kan man ta frem den vide rommslige overdelen. Baggy bukse og løstsittende overdel kan lett bli teltlignende synes jeg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.