Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Integrering og niqab (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 22:37   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Integrering og niqab (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvorfor i alle dager skulle ikke en møbel-ekspeditør ha hijab? Vil hun ikke kunne gi råd om møbler uten å ha bart hode? For en underlig idé. Hvis folk i det norske samfunn er så uvant med å se hijaber at de ikke tør å spørre en kvinne med hijab om råd ang en sofa er det jammen på tide at det blir litt mer vanlig. Ærlig talt.

Fordi jeg ikke synes hijab hører hjemme til en uniform. Det er min oppriktige og helt ærlige mening. Jeg har allerede sagt at jeg kan være med på at det kan aksepteres i enkelte posisjoner og yrker, men jeg forstår ikke egentlig hvorfor det skal være så vanskelig å akseptere et evt. uniformsreglement dersom det finnes, og at det dermed blir avgjørende for om man tar en jobb eller ikke. Det har jeg vanskeligheter med å forstå.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My

Å huff å huff hvordan skal det gå

Det kommer til å gå helt fint det! Jeg er vant til det jeg, og har ingen problemer med det personlig, men om jeg synes det er helt akseptabelt er en annen sak.

Det er mulig at jeg er preget av å ha jobbet i uniform i alle yrker jeg har hatt, og hvor mye pepper mange har fått opp igjennom årene pga uniforms-reglementer for tilsynelatende bagateller. Alt i fra å bli sjekket at man har riktig farge på strømper og ikke for høye hæler til riktig hårfarge, riktig farge på sminke, riktig lengde på negler osv.osv. som alt bunner i at man skal ha likhet, folk skal føle at de snakker med "samme person eller samme selskap" uansett hvem de møter på av representanter for selskapet. Den policyen er jeg helt enig i. Man skal ikke skille seg ut i uniforms-yrker. Man representerer selskapet, og IKKE seg selv og den kultur eller religion man tilhører. Det kan man fint gjøre på fritiden. Og der synes jeg faktisk hijab'en hører til. Den skiller noen ut i fra mengden. Åpner man for bruken av hijab i alle anledninger og yrker med uniform, ja da sier man faktisk at det er helt greit å ha rastahår i alle typer yrker også, men det er det altså heldigvis ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.