|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
superbruker
|
Sv: Når er man fattig?
Jeg trodde det var de færreste kommuner som hadde innført søskenmoderasjon på sfo. Her jeg bor er det ikke noe rabatt. Det er dyrere med to barn på sfo enn i bhg.
|
|
|
#63 |
|
Mother of Dragons
|
80 % av personinntekten sin? Det er vel ikke sant vel. Toppskatt 2 har aldri vært på mer enn 19,5 % etter hva jeg finner.
|
|
|
#64 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stønad til barnetilsyn er også behovsprøvd og forsvinner hvis man tjener over 6 G.
|
|
|
#65 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når er man fattig?Det er den posten "studielån og andre lån" på 6000 i måneden som skurrer mest her. Den burde det være mulig å få orden på, enten ved å bake den inn i boliglånet eller betale mindre i måneden en periode. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Når er man fattig?Jeg synes ikke man kan kalle seg fattig når man har 23000 i måneden, men fryktelig uøkonomisk i beste fall.
|
|
|
#68 |
|
Travelt opptatt
|
Det var sikkert litt formue inne i bildet også da.
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Altså - om hun har 19000 i lånekostnader per måned så har hun et meget betydelig rentefradrag. Det er rimelig å anta at det hun har utbetalt ikke er beskattet med store beløpet. Dette betyr da automatisk at hun er under 6G. Da har hun bidragsforskudd og dekning av barnepass med 64 % også. Ergo stemmer ikke SFO utgiften, og vi kan legge til et barnebidrag. |
|
|
|
#71 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Er ikke grunnbeløpet på ca 75 000? Ganger 6 blir det 450 000. Så mye tjener vel ikke denne dama - da betaler hun i så fall mye skatt.
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Hun kan ikke betale mye i skatt. Med så høye låneutgifter har hun et brutalt rentefradrag. |
|
|
|
#73 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når er man fattig?Men hvis vi setter opp et fiktivt full-fart-budsjett med mindre låneutgifter da. F.eks. boliglån på 8000, og studielån på 2000 i måneden. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Drømmer
|
Hun får inn 27 000 kr i måneden,så da har hun 4500 kr igjen til mat. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når er man fattig?Ok, 27.000. Da kunne man jo fått mat også. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Når er man fattig?Dette var en rar artikkel. De har jo valgt et utrolig dårlig eksempel med denne damen. Jeg kan forstå at det er vanskelig å få endene til å møtes med hennes inntekt når utgiftene er så høye, men det er noe som skurrer her med tanke på "diverse lån" på 6000 kr i mnd og så høypris på SFO er det ikke?
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Hun har mest sannsynlig barnebidrag også, i og med at hun tjener under 6G. Og da har hun heller ikke så høye utgifter til barnepass. |
|
|
|
#78 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Når er man fattig?Nei, hun er ikke fattig. Fattigdomsgrensen i Norge er pr. definisjon:
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 30-07-10 kl 23:23. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
To SFO-plasser koster såpass. Og det står i artikkelen at hun ikke har rett til støtte til barnetilsyn. Det står ikke hvorfor.
|
|
|
#80 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når er man fattig?Skyter inn fra siden uten å ha lest annet enn HI. Hvem er det som betaler 6000 i MÅNEDEN i studielån?? Jeg har et ganske betydelig lånebeløp i studielån og betaler 4800 hver tredje måned.
|
![]() |
|
|