|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Hun er iallefall ikke fattig! Og bør vurdere å flytte fra by`n til et sted der det er billigere å bo og leve! Synes ikke spes. synd i henne, - det er 1000vis som har det myyye verre! |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Drømmer
|
Sv: Når er man fattig?
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
maler
|
Sv: Når er man fattig?Gjorde ikke dagbladet dette i fjor også? Laget en fattigdomsreportasje med en som tjente marginalt mindre enn gjennomsnittet? Det blir et hån mot de som virkelig er fattige her i landet synes jeg. De kunne valgt å vinkle artikkelen mot at det ikke er fett å være alene med flere unger, men det blir en annen diskusjon enn fattigdomsdiskusjonen. At denne mammaen gjerne vil gi barna sine ting hun ikke har råd til og ikke vil at de skal lide fordi hun åpenbart ikke har fått økonomien til å gå i hop skjønner jeg godt, men å dra inn fattigdomsbegrepet blir feil.
|
|
|
#184 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Når er man fattig?Jeg hadde heller ikke klart meg på 27000 i måneden med det forbruket vi har i dag. Og det hadde ikke vært morsomt å legge om til et lavere forbruk. Men hadde vi havnet i en permanent situasjon der vi kun måtte leve på en inntekt, så måtte vi jo bare innstilt oss på det, dvs solgt huset og flyttet til et billigere sted.
|
|
|
#187 |
|
Kom ut av tellinga.
|
|
|
|
#188 |
|
Travelt opptatt
|
Fordi Norge allerede gror nok igjen som det er.
|
|
|
#193 |
|
Permakulturell
|
Sv: Når er man fattig?Landbruk? Er det det vi diskuterer nå?
|
|
|
#194 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Bare for å spikke, men likevel et poeng: jeg kan ikke se at noen (ikke hun selv heller) definerer henne som fattig, altså. Dagbladet fokuserer på at også de med relativt høy utdanning kan slite med å få endene til å møtes og at det fortsatt eksisterer klasseskiller i Norge. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Jeg syns denne fattigdomsdebatten er ganske interessant. Egentlig så er man da ikke fattig når man tjener 23 tusen i måneden utbetalt. Hvis man har ordnet seg med så mye gjeld at man betaler mest alt man har ut til den gjelden, så blir man jo gjerne blakk da, men fattig..? JO på en måte så er man jo bankerott da. men for å sette det litt på spissen, om man har en millionvilla men samtidig millionutgifter, og sitter igen med nesten null er man fattig da? Nei om man selger boligen så er man vel ikke det da men man kan da kjøpe en billigere bolig. Og snakke med bankene om renter og litt greiere nedbetaling for en periode. |
|
|
|
#196 |
|
Shake it out!
|
Sv: Når er man fattig?Jeg husker ikke ordrett hva som stod, men jeg tror de har redigert. Jeg kan feks ikke huske a det stod noe om hun ikke hadde rett på stønader første gangen jeg leste det. Og jeg får bare ikke tallene til å rime. Men det har jo Smilefjes gått inn på før, så jeg skal ikke dra den en gang til b
|
|
|
#197 |
|
Drømmer
|
Med økonomisk bidrag til mer utdanning vil jeg få en bedre betalt jobb og et nytt liv for meg og barna mine. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Her:
|
|
|
#199 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Åkei. Men hvis de ikke har redigert noe, så ser jeg fortsatt ikke at noen har bukt ordet fattig om henne. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Passiv
|
De har skrevet at hun måtte få mat på Frelsesarméen. Det er et tiltak for fattige. Det er ikke sånn at Frelsesarméen er der for middelklassen som har sløst. Det er helt legitimt å si at hun er presentert som fattig. Og jaggu har de redigert artikkelen gitt. |
|
![]() |
|
|