Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kortere skoleferie

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 12:25   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kortere skoleferie

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Når jeg leste Rine sitt innlegg ble jeg litt trist kjenner jeg. At ferien kanskje er det som gjør at mine barns lærere vil være lærer, det skremmer meg litt. For sett i sammenheng med andre yrker med ca like lang utdanning som lærerne som også jobber i det offentlige syns jeg nemlig ikke lønn og arbeidsforholdene til lærerne er så dårlige. Men meg om det.

Jeg skrev at det var en viktig grunn, men at det finnes andre grunner også. Hvis regnskapsførere, Rema-ansatte og elektroingeniører hadde like lang sommerferie som lærere, ville jeg likevel ikke vurdert de yrkene.
Jeg liker godt å jobbe med ungdom, setter pris på at jeg har ganske stor grad av selvstendighet i forhold til hva jeg gjør når og hva og jeg elsker at ingen dager og timer er like på jobb. Variasjon er viktig for meg. Likevel: Det er mentalt slitsomt å være lærer og som jeg skrev over: Når verken lønn eller arbeidsforhold er noe å skryte av (fysiske forhold i klasserom og kontor, for mange elever pr. lærer, lang ventetid for å få hjelp hos andre instanser, BUP og PPT, nye, ugjennomtenkte læreplaner som kommer altfor ofte osv, osv.) må det en gulrot til for å få folk til å bli i yrket. For meg er friperiodene den gulroten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.